Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RUF Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door GTA freak
    wel een oerlelijke spoiler
    heeft zijn nut

Comment

Denk je ? Volgens mij is 'ie toch wat te hoog om met een pint in de andere hand tegen te gaan hangen, op tjoeningmeetings.

Comment

Effen deze draad vanonder het stof halen !

Rt12 + Rturbo aan de pomp

Comment

Voor de Ruf-lovers is de EVO van deze maand een aanrader

Rt12 vs Yellowbird op de 'Ring

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo
              Effen deze draad vanonder het stof halen !

Rt12 + Rturbo aan de pomp

GEIL! Meer foto's gevraagt...

Comment

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Mwaah, zo ne RT12 met 650 pk...

Comment

Hoe komt het dat dit topic zover is weggezakt
                    Daar moet ik iets aan doen!

Ruf CTR "Yellowbird
                    3346cc biturbo met 469pk
                    Enkele jaren de snelste productiewagen ooit geweest met +340km/u tot de McLaren F1 kwam.

Last edited by ; 27/01/2007, 15:14.

Comment

Comment

Comment

Zaaaaaalige wagen hé..

Eén van m'n eerste aankopen bij het winnen van Euromillions, helaas waarschijnlijk ook m'n voornaamste doordsoorzaak!

Een auto waar je stierenkloten voor nodig hebt denk ik, zalig

Comment

danku alois !

Comment

Alois heeft goede smaak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                Alois heeft goede smaak
                                RUFneck ook!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                  Alois heeft goede smaak
                                  less is more

Comment

Dit lijkt me zelfs de allereerste CTR te zijn!
                                    The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
                                      Dit lijkt me zelfs de allereerste CTR te zijn!
                                      Zeker van?

De allereerste was toch diegene in het promotiefilmpje op de ring, en die had nog een ander stuur. Die wagen is verkocht geweest aan een Amerikaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                        Zeker van?

De allereerste was toch diegene in het promotiefilmpje op de ring, en die had nog een ander stuur. Die wagen is verkocht geweest aan een Amerikaan.
                                        Vrij tot heel zeker

Enkele de eerste CTR (die door R&T getest werd en daarna de naam Yellowbird met zich meekreeg) had die NACA luchtgaten op de achterste schouders. Echter na verder onderzoek bleken die niet efficiënt te werken. Vandaar dat de klantenmodellen geen NACA ducts meer hebben. Ipv daarvan werd de hoek waarin de intercoolers in het motorcompariment geplaatst werden, veranderd. Hierdoor kregen de intercoolers verse lucht via de luchtopeningen in de spoiler. En de warme lucht werd dan afgevoerd via extra luchtsleuven in hoeken de achterbumper, die de eerste CTR niet had (enkel onder de nummerplaathouder).

Ik heb in de bijlage 2 foto's gezet: een van de CTR 001 en ene van een klantenmodel. De eerste foto is een klantenmodel, en hierop kun je zien dat die geen NACA ducts meer heeft, en luchtsleuven onder de nummerplaathouder en op de achterbumperhoeken. De tweede foto is er een van de CTR 001. Deze heeft de NACA luchtgaten, maar heeft enkel de luchtsleuven onder de nummerplaathouder.

Bij mijn weten heeft Alois Ruf de CTR 001 tussen 2003 en 2005 gerestaureerd, en ik dacht dat die nog steeds in handen was van Alois, maar daar ben ik niet zeker van. Degene waar jij het over hebt, is misschien het eerste klantenmodel (SN 002)? Ik dacht trouwens dat het ook niet mogelijk was om een originele CTR Yellowbird -dus geen conversie - in te schrijven in de VS.
                                        Bijgevoegde Bestanden
                                        Last edited by Wutputt; 27/01/2007, 20:44.
                                        The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Die turbo

Comment

Working...
                                          X