Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RUF Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
    Vrij tot heel zeker

    Enkele de eerste CTR (die door R&T getest werd en daarna de naam Yellowbird met zich meekreeg) had die NACA luchtgaten op de achterste schouders. Echter na verder onderzoek bleken die niet efficiënt te werken. Vandaar dat de klantenmodellen geen NACA ducts meer hebben. Ipv daarvan werd de hoek waarin de intercoolers in het motorcompariment geplaatst werden, veranderd. Hierdoor kregen de intercoolers verse lucht via de luchtopeningen in de spoiler. En de warme lucht werd dan afgevoerd via extra luchtsleuven in hoeken de achterbumper, die de eerste CTR niet had (enkel onder de nummerplaathouder).

    Ik heb in de bijlage 2 foto's gezet: een van de CTR 001 en ene van een klantenmodel. De eerste foto is een klantenmodel, en hierop kun je zien dat die geen NACA ducts meer heeft, en luchtsleuven onder de nummerplaathouder en op de achterbumperhoeken. De tweede foto is er een van de CTR 001. Deze heeft de NACA luchtgaten, maar heeft enkel de luchtsleuven onder de nummerplaathouder.

    Bij mijn weten heeft Alois Ruf de CTR 001 tussen 2003 en 2005 gerestaureerd, en ik dacht dat die nog steeds in handen was van Alois, maar daar ben ik niet zeker van. Degene waar jij het over hebt, is misschien het eerste klantenmodel (SN 002)? Ik dacht trouwens dat het ook niet mogelijk was om een originele CTR Yellowbird -dus geen conversie - in te schrijven in de VS.
    Interessant.

    Maar naar wat ik al gelezen heb zijn er 2 (of meer) die van die luchtgaten hebben fabriek-af. Of dat klopt weet ik niet, je leest vanalles over de "Yellowbirds"...
    Die in het promotiefilmpje heeft ook die koelsleuven, en ook een ander stuur (dat van de "gewone" turbo)

    Ik had gelezen dat de eerste bij een Amerikaan zat... Zo zie je maar hoe onbetrouwbaar het net is...
    Wat ik zeker weet is dat er enkele jaren eentje uit de states is verkocht op een veiling voor $100.000 (zal wel een conversie zijn, lijkt me ook héél weinig geld voor een originele...)



    klik

    Dit is dus diegene van Alois zelf...
    En het kan inderdaad wel dat dit dezelfde wagens zijn.

    Er is er eentje met +400.000km en bolt nog prima, dat wil dus wat zeggen over de betrouwbaarheid!

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
      Interessant.

      Maar naar wat ik al gelezen heb zijn er 2 (of meer) die van die luchtgaten hebben fabriek-af. Of dat klopt weet ik niet, je leest vanalles over de "Yellowbirds"...
      Die in het promotiefilmpje heeft ook die koelsleuven, en ook een ander stuur (dat van de "gewone" turbo)
      Of dit de enigste is met NACA ducts, daar durf ik mijn handen niet voor in het vuur steken. Ik weet enkel dat de CTR 001 maar nét op tijd klaar was voor die R&T test. Vandaar dat de ontwikkeling nog niet 100% op punt stond. Ik dacht ook dat dit toen de enigste CTR was die al gebouwd was. Pas bij het verder doorontwikkelen is RUF er achter gekomen dat die NACA ducts eigenlijk meer kwaad deden dan goed.

      Over de stuurtjes ken ik echter niets
      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

      Comment


      • #83
        Ubergeile foto....

        (Behalve die kappers auto..)
        www.perfectshine.be

        Comment


        • #85
          Heftig

          Als die technisch inderdaad OK is, bakken rijplezier voor (relatief) weinig geld ! Lekkere 2e wagen ...

          Comment


          • #86
            Dit topic zakt altijd zo ver weg...

            CTR vs rt12







            bron:
            onderaan de pagina staan nog schitterende foto's

            Ik vrees dat niemand Tsjechisch kan...
            De test is gemaakt door EVO magazine, maar daar vind ik geen grote foto's van.

            Comment


            • #87
              Zo mooi, cocoa kuipjes






              Klimmen voor instappen:

              Comment


              • #88

                Comment


                • #89






                  Comment


                  • #90
                    De kleur is niet mijn ding, maar toch zit ik hier van WOW
                    Zet het in zwart of oranje of geel of ....

                    *sprakeloos*

                    Comment


                    • #91
                      "The green hornet"

                      Het speelgoed van de baas van Ruf Autocentre (USA).

                      Comment


                      • #92
                        Stomme vraag, maar hoe spreek je RUF eigenlijk uit?

                        [ruf] => lijkt me het meest waarschijnlijk, ik spreek het toch zo uit
                        [roef] => een maat van mij spreekt het zo uit, op z'n Duits
                        [ir uu if] => lijkt me onwaarschijnlijk, het is immers geen afkorting

                        Comment


                        • #93
                          [roef], zoals je zelf zegt op z'n duits
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

                          Comment


                          • #94
                            Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                            "The green hornet"

                            Het speelgoed van de baas van Ruf Autocentre (USA).
                            fenomenale auto
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

                            Comment


                            • #95
                              Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                              [roef], zoals je zelf zegt op z'n duits
                              Ik denk dat de meeste wel ruf zeggen... (ik ook).

                              Comment


                              • #96
                                Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                                fenomenale auto
                                Je haalt me de woorden uit de mond!

                                De geoptimaliseerde 3.8 uit de S met 445pk.
                                Wel duur die wagen, Duitse prijs vanaf €180.000...

                                Comment


                                • #97
                                  Nog 'ns wat CTR foto's posten, dat kan nooit kwaad

                                  The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                                  Comment


                                  • #98
                                    The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                                    Comment


                                    • #99
                                      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                                      Comment


                                      • The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                                        Comment

                                        Working...
                                        X