Zalige machine. Zoveel knapper dan de gewone...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VIPER LOVERS
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door erikjeMooie wagen maar niet mijn ding teveel motor inhoud voor te weinig verhouding pk !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RoughneckOp de vorige Viper was het ook zo dat de zijdelingse uitlaten omwille van verbrandingsgevaar (niet brandgevaar) naar achteren geplaatst werden. Dit - en een vermogensdaling als gevolge van emissienormen - zorgen ervoor dat de Viper uiteindelijk 384 pk had ipv de standaard 450 pk in Amerika en Duitsland. Voor een 8.0 V10 waren dat geen schitterende waarden.
Dat heeft men weer gedaan bij de huidige, alleen heeft men zich beperkt tot het verplaatsen van de uitlaten naar achteren. Er is bij de SRT-10 geen vermogensdaling dus ie lievert gewoon 506 pk, net zoals in Amerika. Dat is al iets beter voor een 8.3 V10.
De uitlaten achteraan zijn dus geen aftermarket, maar zoals Degioke zegt, zo geplaatst omwille van homologatieredenen. Maar zoals het hoort krijgt ie de zijdelingse uitlaten terug vanaf modeljaar 2006.
In de Ram SRT-10 levert ie ook 506 pk, maar in diegene die over een aantal weekjes (ie is inmiddels in Duitsland aangekomen) op de zaak komt, levert ie 530 pk als je 'm op LPG(I) legt.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WorksIk heb ooit eens met een ingenieur gepraat en die zei dat als ze de luchtinlaat aanpassen en de nokkenassen anders afstellen de 8.3l makkelijk 800pk kon produceren. Maar dan is die kar helemaal niet te rijden.
Maar die kerel heeft wel gelijk als ie zegt dat er nog veel meer uit die blok te halen is.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turboMet enkel de luchtinlaat en de nokkenassen te veranderen is het al moeilijk om daar 800 pk uit te halen.
Maar die kerel heeft wel gelijk als ie zegt dat er nog veel meer uit die blok te halen is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaZalige machine. Zoveel knapper dan de gewone...
Oorspronkelijk geplaatst door gTaZ'n interieurtje.
Hopelijk zijn de zetels ook beschikbaar in duotone, zoals de Coupé in Frankfurt. Want het interieur kan écht wel wat kleur gebruiken (het zwarte interieur zonder alu-inleg van de gewone Viper is zo triest dat je ervan gaat huilen...).
Rember het prachtige rode interieur uit de SRT-10 Roadster.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DodgeboyVelen hebben het moeilijk met de achterkant van de Coupé, maar eens je die in real life hebt gezien ga je overtuigd zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door DodgeboyZou ik niet weten eerlijk gezegd.Maar Startech zal daar zijn werk wel weer van maken.
Rember het prachtige rode interieur uit de SRT-10 Roadster.
De SRT-10 Coupé die we zagen in Frankfurt, een rode met witte striping, had bicolor lederen zetels rood/zwart, de aluminiumkleurige interieurpanelen (ipv gewoon duf zwart plastic), en ook de rode accenten op stuur en pook e.d. Naar mijn mening is die afwerking nodig om 'm binnen een béétje appetijtelijk te maken.
Nu, de foto's die 'k hoger postte, zijn die van de DC-perssite dus ik vermoed dat die foto's de definitieve versie betreffen. En de Dodge CarConfigurator is net zoals de CC's van alle andere merken van de DC-groep : heel erg triest.
Dus ik weet 't ook niet.
Comment
-
Gisteren misschien voor de laatste keer een Viper GTS-R aan het werk gezien in Zolder...
De originele van Oreca (het oreca, niet dé oreca ) blijven toch de mooiste GTS-R's ooit:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door OrecaTopicje nog eens van onder een zware laag stof halen .
Nieuw werk van Hennessey, dit keer enkel aan de buitenkant.
dat kan John Hennessey niet laten, en dat is tegen zijn bedrijfspolicy, wees er maar zeker van dat die motor niet meer standaard is
Comment
Comment