Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VIPER LOVERS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zalige machine. Zoveel knapper dan de gewone...

Comment

• Z'n interieurtje.

Hopelijk zijn de zetels ook beschikbaar in duotone, zoals de Coupé in Frankfurt. Want het interieur kan écht wel wat kleur gebruiken (het zwarte interieur zonder alu-inleg van de gewone Viper is zo triest dat je ervan gaat huilen...).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erikje
        Mooie wagen maar niet mijn ding teveel motor inhoud voor te weinig verhouding pk !
        Ik heb ooit eens met een ingenieur gepraat en die zei dat als ze de luchtinlaat aanpassen en de nokkenassen anders afstellen de 8.3l makkelijk 800pk kon produceren. Maar dan is die kar helemaal niet te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
          Op de vorige Viper was het ook zo dat de zijdelingse uitlaten omwille van verbrandingsgevaar (niet brandgevaar) naar achteren geplaatst werden. Dit - en een vermogensdaling als gevolge van emissienormen - zorgen ervoor dat de Viper uiteindelijk 384 pk had ipv de standaard 450 pk in Amerika en Duitsland. Voor een 8.0 V10 waren dat geen schitterende waarden.

Dat heeft men weer gedaan bij de huidige, alleen heeft men zich beperkt tot het verplaatsen van de uitlaten naar achteren. Er is bij de SRT-10 geen vermogensdaling dus ie lievert gewoon 506 pk, net zoals in Amerika. Dat is al iets beter voor een 8.3 V10.

De uitlaten achteraan zijn dus geen aftermarket, maar zoals Degioke zegt, zo geplaatst omwille van homologatieredenen. Maar zoals het hoort krijgt ie de zijdelingse uitlaten terug vanaf modeljaar 2006.

In de Ram SRT-10 levert ie ook 506 pk, maar in diegene die over een aantal weekjes (ie is inmiddels in Duitsland aangekomen) op de zaak komt, levert ie 530 pk als je 'm op LPG(I) legt.
          Interessante info.
          A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Works
            Ik heb ooit eens met een ingenieur gepraat en die zei dat als ze de luchtinlaat aanpassen en de nokkenassen anders afstellen de 8.3l makkelijk 800pk kon produceren. Maar dan is die kar helemaal niet te rijden.
            Met enkel de luchtinlaat en de nokkenassen te veranderen is het al moeilijk om daar 800 pk uit te halen.

Maar die kerel heeft wel gelijk als ie zegt dat er nog veel meer uit die blok te halen is.
            A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
              Met enkel de luchtinlaat en de nokkenassen te veranderen is het al moeilijk om daar 800 pk uit te halen.

Maar die kerel heeft wel gelijk als ie zegt dat er nog veel meer uit die blok te halen is.
              De V10 kweekt vermogen als konijnen als je wilt.Samen met de 6-cilinden uit de Nissan R34 Skyline één van de best tunebare blokken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                Zalige machine. Zoveel knapper dan de gewone...
                Velen hebben het moeilijk met de achterkant van de Coupé, maar eens je die in real life hebt gezien ga je overtuigd zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                Z'n interieurtje.

Hopelijk zijn de zetels ook beschikbaar in duotone, zoals de Coupé in Frankfurt. Want het interieur kan écht wel wat kleur gebruiken (het zwarte interieur zonder alu-inleg van de gewone Viper is zo triest dat je ervan gaat huilen...).
                Zou ik niet weten eerlijk gezegd.Maar Startech zal daar zijn werk wel weer van maken.
                Rember het prachtige rode interieur uit de SRT-10 Roadster.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dodgeboy
                  Velen hebben het moeilijk met de achterkant van de Coupé, maar eens je die in real life hebt gezien ga je overtuigd zijn.
                  Heb ik al live gezien, én geliefdkoosd. Je hoeft mij niet te overtuigen.

Oorspronkelijk geplaatst door Dodgeboy
                  Zou ik niet weten eerlijk gezegd.Maar Startech zal daar zijn werk wel weer van maken.
                  Rember het prachtige rode interieur uit de SRT-10 Roadster.
                  Okay, maar Startech is weer een andere firma plus het kost ongelofelijk veel geld. Het maakt de Viper, die "standaard" enorm aantrekkelijk is qua prijs voor zo'n auto, meteen een pak minder shocking qua prijs.

De SRT-10 Coupé die we zagen in Frankfurt, een rode met witte striping, had bicolor lederen zetels rood/zwart, de aluminiumkleurige interieurpanelen (ipv gewoon duf zwart plastic), en ook de rode accenten op stuur en pook e.d. Naar mijn mening is die afwerking nodig om 'm binnen een béétje appetijtelijk te maken.

Nu, de foto's die 'k hoger postte, zijn die van de DC-perssite dus ik vermoed dat die foto's de definitieve versie betreffen. En de Dodge CarConfigurator is net zoals de CC's van alle andere merken van de DC-groep : heel erg triest.

Dus ik weet 't ook niet.

Comment

• Die foto's zijn al redelijk "oud" hoor, 't kan goed zijn dat het nu wel mogelijk is.
                    Als hij in die uitvoering zoals jij hebt beschreven op het salon stond neem ik aan dat het ook te verkrijgen is.

Comment

• Er is trouwens een nieuw kleurtje beschikbaar voor de SRT-10 Roadster: donkerblauw.

Comment

• Topicje nog eens van onder een zware laag stof halen .
                        Nieuw werk van Hennessey, dit keer enkel aan de buitenkant.

Comment

• nice!
                          Wat is er zowat verander buiten de velgen?
                          2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300
                            nice!
                            Wat is er zowat verander buiten de velgen?
                            Euh...Enkel de velgen denk ik.
                            Kan zijn dat geel speciaal is ontwikkeld, staat bij mijn weten niet op de officiële kleurenlijst.

Comment

• En ik vind het nu niet bepaald mooi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M
                                En ik vind het nu niet bepaald mooi.
                                zwijg dan

Comment

• Gisteren misschien voor de laatste keer een Viper GTS-R aan het werk gezien in Zolder...

De originele van Oreca (het oreca, niet dé oreca ) blijven toch de mooiste GTS-R's ooit:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Een viper van iemand op FChat. Die rode diffuser vind ik erover

Comment

• Diene zwarte spoiler op de rode ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
                                        Topicje nog eens van onder een zware laag stof halen .
                                        Nieuw werk van Hennessey, dit keer enkel aan de buitenkant.

enkel aan de buitenkant??
                                        dat kan John Hennessey niet laten, en dat is tegen zijn bedrijfspolicy, wees er maar zeker van dat die motor niet meer standaard is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                                          Diene zwarte spoiler op de rode ook
                                          Minder erg dan die rode diffuser . Ach ja, dit zijn niet zijn enige Vipers, dus misschien heeft hij er nog ergens een normale/knappere staan.

Comment

Working...
                                          X