Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mooie wagen maar niet mijn ding teveel motor inhoud voor te weinig verhouding pk !
Ik heb ooit eens met een ingenieur gepraat en die zei dat als ze de luchtinlaat aanpassen en de nokkenassen anders afstellen de 8.3l makkelijk 800pk kon produceren. Maar dan is die kar helemaal niet te rijden.
Op de vorige Viper was het ook zo dat de zijdelingse uitlaten omwille van verbrandingsgevaar (niet brandgevaar) naar achteren geplaatst werden. Dit - en een vermogensdaling als gevolge van emissienormen - zorgen ervoor dat de Viper uiteindelijk 384 pk had ipv de standaard 450 pk in Amerika en Duitsland. Voor een 8.0 V10 waren dat geen schitterende waarden.
Dat heeft men weer gedaan bij de huidige, alleen heeft men zich beperkt tot het verplaatsen van de uitlaten naar achteren. Er is bij de SRT-10 geen vermogensdaling dus ie lievert gewoon 506 pk, net zoals in Amerika. Dat is al iets beter voor een 8.3 V10.
De uitlaten achteraan zijn dus geen aftermarket, maar zoals Degioke zegt, zo geplaatst omwille van homologatieredenen. Maar zoals het hoort krijgt ie de zijdelingse uitlaten terug vanaf modeljaar 2006.
In de Ram SRT-10 levert ie ook 506 pk, maar in diegene die over een aantal weekjes (ie is inmiddels in Duitsland aangekomen) op de zaak komt, levert ie 530 pk als je 'm op LPG(I) legt.
Ik heb ooit eens met een ingenieur gepraat en die zei dat als ze de luchtinlaat aanpassen en de nokkenassen anders afstellen de 8.3l makkelijk 800pk kon produceren. Maar dan is die kar helemaal niet te rijden.
Met enkel de luchtinlaat en de nokkenassen te veranderen is het al moeilijk om daar 800 pk uit te halen.
Maar die kerel heeft wel gelijk als ie zegt dat er nog veel meer uit die blok te halen is.
Zou ik niet weten eerlijk gezegd.Maar Startech zal daar zijn werk wel weer van maken.
Rember het prachtige rode interieur uit de SRT-10 Roadster.
Okay, maar Startech is weer een andere firma plus het kost ongelofelijk veel geld. Het maakt de Viper, die "standaard" enorm aantrekkelijk is qua prijs voor zo'n auto, meteen een pak minder shocking qua prijs.
Nu, de foto's die 'k hoger postte, zijn die van de DC-perssite dus ik vermoed dat die foto's de definitieve versie betreffen. En de Dodge CarConfigurator is net zoals de CC's van alle andere merken van de DC-groep : heel erg triest.
Die foto's zijn al redelijk "oud" hoor, 't kan goed zijn dat het nu wel mogelijk is.
Als hij in die uitvoering zoals jij hebt beschreven op het salon stond neem ik aan dat het ook te verkrijgen is.
Topicje nog eens van onder een zware laag stof halen .
Nieuw werk van Hennessey, dit keer enkel aan de buitenkant.
enkel aan de buitenkant??
dat kan John Hennessey niet laten, en dat is tegen zijn bedrijfspolicy, wees er maar zeker van dat die motor niet meer standaard is
Comment