Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heeft er iemand ervaring met de 1.7cdti met 125 pk(6-bak) van Opel? Ik vind het precies nogal moeilijk deze motor vlot op lage toeren te rijden...
Ik heb al verschillende keren de 1.9 CDTI 110kW gereden met 6-bak en in die kar vind ik ook dat hij niet al te vlot is in lage toeren. Ik denk dat de gear ratios niet zo doordacht zijn. Want bvb. 90 in 6de is echt op het randje omdat hij dan tegen +/- 1400 rpm draait.
Bij de onze kan je nog net 70 in 6de rijden(1300 toeren ongeveer), maar je moet wel niet verwachten dat je in 6de aan die snelheid vlot kan versnellen, daarvoor ga je beter naar 5de. Vandaag heb ik er echt voor de eerste keer een deftige rit mee gemaakt, en het begint allemaal wat natuurlijker aan te voelen.
Wegens geen antwoord in mijn eigen topic hier nog eens proberen
Oorspronkelijk geplaatst door George
Gisteren plots melding op het scherm 'controleer dimlicht rechts'.
Inderdaad, dat ding brandt niet meer.
Deze morgen geknoei om dat lampje eruit te halen, moet blijkbaar via de wielkast.
Daar is de handleiding aan te pas gekomen
Ik krijg dat lampje eruit en de gloeidraad is nog intact, WTF
En nu? Toch een nieuw erin duwen of is er een ander, electronisch probleem?
Er steekt een nieuw lampke in ondertussen. Marcheert terug nu.
Lampke was blijkbaar toch doorgebrand maar bij al de lampkes die ik vroeger heb vervangen was de gloeidraad toen verdampt/weggesmolten whatever. Deze keer niet, vandaar de verwarring.
Wel een bijkomend probleem, toegang is via de wielkast en daar steekt een plastieken deksel om te beschermen tegen water dat van de wielen komt. Nu blijkbaar heb ik dat deksel niet of onvoldoende stevig terug ingeklikt en ben ik het kwijtgespeeld onderweg....
Tam zijn heeft dus soms ook nadelen.
Ben dus op zoek naar een total loss Astra H of Zafira B om zo'n deksel te recupereren.
Of een parking waar veel Opels komen
toch wel maar de laatste werden niet als gsi verkocht .weliswaar met dezelfde motor maar niet als gsi.
en laat ons eerlijk zijn een gsi zonder koetswerkkit is geen gsi.
ps:laat ons zeggen dat jij je opels ook niet bijster kent want de gsi motor had standaard 156 pk.
toch wel maar de laatste werden niet als gsi verkocht .weliswaar met dezelfde motor maar niet als gsi.
en laat ons eerlijk zijn een gsi zonder koetswerkkit is geen gsi.
ps:laat ons zeggen dat jij je opels ook niet bijster kent want de gsi motor had standaard 156 pk.
de kadett pre-katalisator had 156 pk, vanaf de kat was dat nog 150
en die gsi zag er niet meer uit als gsi, maar het bleef wel astra gsi, die je dan welleiswaar als break en alles kon kopen
Comment