Mededeling

Collapse
No announcement yet.

OPEL Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • idd , enkel de kadett had de 156ps nog .

    De Astra F werd verkocht als GSI , stond zelfs opzij op de zijstrips , achteraan stond er enkel 2.0 op maar met de kenmerkende dubbel vierkante uitlaat wisten OPEL KENNERS al genoeg ...

    pfft , en ik beschouw me zeker geen Opel specialist

    ps : waarom zou een GSI zonder dikke bumpers geen "echte" zijn , beïnvloeden deze de wegligging en motorprestaties misschien !?
    Last edited by patje007; 17/05/2010, 20:36.
    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
      Er steekt een nieuw lampke in ondertussen. Marcheert terug nu.
      Lampke was blijkbaar toch doorgebrand maar bij al de lampkes die ik vroeger heb vervangen was de gloeidraad toen verdampt/weggesmolten whatever. Deze keer niet, vandaar de verwarring.

      Wel een bijkomend probleem, toegang is via de wielkast en daar steekt een plastieken deksel om te beschermen tegen water dat van de wielen komt. Nu blijkbaar heb ik dat deksel niet of onvoldoende stevig terug ingeklikt en ben ik het kwijtgespeeld onderweg....

      Tam zijn heeft dus soms ook nadelen.
      Ben dus op zoek naar een total loss Astra H of Zafira B om zo'n deksel te recupereren.
      Of een parking waar veel Opels komen
      Vandaag een binnenspatbord besteld bij een auto afbraak, maar is toch blijkbaar een nieuw volgens de verkoper. €20 voor het voorste deel (1 binnenspatbord bestaat blijkbaar uit 2 delen ofzo).
      Heb natuurlijk enkel dat klepke nodig, de rest zal voor de vuilbak zijn.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
        pfft , en ik beschouw me zeker geen Opel specialist
        ik ook ni, maar ik weet alleen dat een omega perfecte zetels had

        Comment


        • Deze t-shirt ondertussen al een dikke week in m'n bezit,



          and i like it!!!!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
            idd , enkel de kadett had de 156ps nog .

            De Astra F werd verkocht als GSI , stond zelfs opzij op de zijstrips , achteraan stond er enkel 2.0 op maar met de kenmerkende dubbel vierkante uitlaat wisten OPEL KENNERS al genoeg ...

            pfft , en ik beschouw me zeker geen Opel specialist

            ps : waarom zou een GSI zonder dikke bumpers geen "echte" zijn , beïnvloeden deze de wegligging en motorprestaties misschien !?
            had ik nu een foto van de jouwe waar ik de uitlaat kon op zien dan gaf ik je gelijk.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
              had ik nu een foto van de jouwe waar ik de uitlaat kon op zien dan gaf ik je gelijk.

              maakt niet uit , ik hoef niet persè gelijk te hebben , als opel liefhebber kom je er wel eens ééntje tegen zekers ...

              Mijn GSI is al 12 à 13 jaar terug verkocht , dus een foto vd mijne is niet meer evident hè

              bron wikipedia :

              "Ook de GSi uitvoering ondergaat een facelift. Liefhebbers moeten het vanaf 1994 stellen zonder spoilers, dikkere bumpers en luchthappers in de motorkap. Optisch is de GSi slechts nog te onderscheiden door de badge op de stootstrippen aan de zijkanten. Ook moet de GSi z'n geroemde 150 Pk sterke 2 liter krachtbron halverwege 1995 inruilen tegen de nieuwe generatie Ecotec motor met dezelfde inhoud, maar 14 Pk minder ."

              Last edited by patje007; 21/05/2010, 20:45.
              TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

              Comment


              • Golf GTI allemaal goed en wel. Ok, zij waren eerst, maar Opel heeft ze toch mooi lik op stuk gegeven.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
                  maakt niet uit , ik hoef niet persè gelijk te hebben , als opel liefhebber kom je er wel eens ééntje tegen zekers ...

                  Mijn GSI is al 12 à 13 jaar terug verkocht , dus een foto vd mijne is niet meer evident hè

                  bron wikipedia :

                  "Ook de GSi uitvoering ondergaat een facelift. Liefhebbers moeten het vanaf 1994 stellen zonder spoilers, dikkere bumpers en luchthappers in de motorkap. Optisch is de GSi slechts nog te onderscheiden door de badge op de stootstrippen aan de zijkanten. Ook moet de GSi z'n geroemde 150 Pk sterke 2 liter krachtbron halverwege 1995 inruilen tegen de nieuwe generatie Ecotec motor met dezelfde inhoud, maar 14 Pk minder ."

                  ok dus de jouwe was een van de laaste dan?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                    ok dus de jouwe was een van de laaste dan?
                    1vd laatste met de "dikke" motor nog , buitenaf te herkennen aan de specifieke 15inch , gsi op de zijstootstrips en de reeds vernoemde dubbele uitlaat + 2.0 achteraan .

                    De mijne had het mooie dubbele metallic (blauw/paars) en binnenin het donkergrijze leder met de (uitstekende) Opel sportstoelen .

                    Trouwens , deze facelift versies hadden binnenin ook geen tractie controle meer , de mijne had ook een spaghetti collecteur , maar weet niet meer of dit er standaard op geleverd werd.
                    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

                    Comment


                    • Zafira staat in de garage. Zondag in panne gevallen in Oostende, plots geen vermogen meer.
                      Al uitbollen nog op de pechstrook geraakt.

                      Voorlopige diagnose: stukje metaal van het motorblok afgebroken en in de motor gedraaid.
                      Nu moet het ganse blok open om alles na te zien op schade etc. Maandagnamiddag ganse tijd mee bezig geweest maar nu nog 3 à 4u werk om het ganse blok open te maken.

                      Het gaat over een 1.9DTH, iemand enig idee of suggesties?
                      Gaat blijkbaar een dure grap worden.

                      Is al de 5e keer op 14 maanden tijd

                      Eerst de EGR (garantie), dan de alternator (garantie), dan een platte band achteraan (Opel assistance), scheur in de band vooraan (ik) en nu dit.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                        Zafira staat in de garage. Zondag in panne gevallen in Oostende, plots geen vermogen meer.
                        Al uitbollen nog op de pechstrook geraakt.

                        Voorlopige diagnose: stukje metaal van het motorblok afgebroken en in de motor gedraaid.
                        Nu moet het ganse blok open om alles na te zien op schade etc. Maandagnamiddag ganse tijd mee bezig geweest maar nu nog 3 à 4u werk om het ganse blok open te maken.

                        Het gaat over een 1.9DTH, iemand enig idee of suggesties?
                        Gaat blijkbaar een dure grap worden.

                        Is al de 5e keer op 14 maanden tijd

                        Eerst de EGR (garantie), dan de alternator (garantie), dan een platte band achteraan (Opel assistance), scheur in de band vooraan (ik) en nu dit.
                        tis goedkoper van een 2dehands motor te kopen van een ongeval wagen (ene die vanachter is aangereden ofzo) dan een motor herop te bouwen.
                        2015 BMW S1000R
                        2010 Renault Clio RS Cup
                        1987 Volkswagen Golf GTI

                        Comment


                        • Dat is toch zo goed als niet te vinden???
                          Een perte totale zonder schade vooraan.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                            Dat is toch zo goed als niet te vinden???
                            Een perte totale zonder schade vooraan.
                            Bij OP-ART in Schelle misschien.
                            Daar hebben ze meer dan waarschijnlijk motoren in stock.

                            Comment


                            • Morgen eens bellen om info.

                              Een tweedehandsmotor uit een ongevalwagen.... hmmm

                              Comment


                              • Ai george dat is minder, hopelijk snel wat beter nieuws
                                www.opelklassiek.be

                                Comment


                                • Helaas, was het maar waar.

                                  Deze voormiddag het verdict ontvangen:

                                  2e cylinder vastgelopen
                                  Inlaatklep is in de cylinder gevallen, dus kras op de binnenwand
                                  De boel is ook oververhit geraakt
                                  Piston gesmolten
                                  Coulasse verwrongen
                                  Cylinderwand gesmolten
                                  Cylinderkop kapot
                                  Injector kapot
                                  Zuiger kapot
                                  Klepstoters kapot
                                  Tuimelaars kapot

                                  Herstel wordt afgeraden


                                  Dus toen naar Op-Art gebeld, daar hebben ze een blok liggen
                                  55000 km, volledig in orde, eur2200 excl BTW en transport.
                                  Zou uit een perte-totale komen van een aanrijding achteraan.

                                  Wij moeten nu uitrekenen hoe we het minste verlies er gaan aan doen.
                                  Herstellen en verkopen aan de bruine of zo verkopen aan Op-Art of andere afbraak of iets dergelijks.

                                  Of als iemand nog een ander idee zou hebben?


                                  Comment


                                  • Da's serieus naar de kloten
                                    Opel of verzekering komt niks tussen?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                                      Helaas, was het maar waar.

                                      Deze voormiddag het verdict ontvangen:

                                      2e cylinder vastgelopen
                                      Inlaatklep is in de cylinder gevallen, dus kras op de binnenwand
                                      De boel is ook oververhit geraakt
                                      Piston gesmolten
                                      Coulasse verwrongen
                                      Cylinderwand gesmolten
                                      Cylinderkop kapot
                                      Injector kapot
                                      Zuiger kapot
                                      Klepstoters kapot
                                      Tuimelaars kapot

                                      Herstel wordt afgeraden


                                      Dus toen naar Op-Art gebeld, daar hebben ze een blok liggen
                                      55000 km, volledig in orde, eur2200 excl BTW en transport.
                                      Zou uit een perte-totale komen van een aanrijding achteraan.

                                      Wij moeten nu uitrekenen hoe we het minste verlies er gaan aan doen.
                                      Herstellen en verkopen aan de bruine of zo verkopen aan Op-Art of andere afbraak of iets dergelijks.

                                      Of als iemand nog een ander idee zou hebben?


                                      Mijn broer heeft zijne cosmo dit jaar verkocht voor 10.500 euro.
                                      Stonden 100.000 km en was van 2007.
                                      Is maar om een idee te geven wat hij nog waard was/is.

                                      Comment


                                      • Heb vandaag naar de klantendienst van GM gebeld. Er is een dossier geopend en volgende week zouden ze mij terugbellen.

                                        "Ja maar meneer, gezied de leeftijd......"

                                        Pfff
                                        Is g*dv*rd*mm* maar van 2005 !!

                                        Comment


                                        • Dat iswel shit
                                          pfff
                                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                                          Comment

                                          Working...
                                          X