Mededeling

Collapse
No announcement yet.

OPEL Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
    Helaas, was het maar waar.

Deze voormiddag het verdict ontvangen:

2e cylinder vastgelopen
    Inlaatklep is in de cylinder gevallen, dus kras op de binnenwand
    De boel is ook oververhit geraakt
    Piston gesmolten
    Coulasse verwrongen
    Cylinderwand gesmolten
    Cylinderkop kapot
    Injector kapot
    Zuiger kapot
    Klepstoters kapot
    Tuimelaars kapot

Herstel wordt afgeraden

Dus toen naar Op-Art gebeld, daar hebben ze een blok liggen
    55000 km, volledig in orde, eur2200 excl BTW en transport.
    Zou uit een perte-totale komen van een aanrijding achteraan.

Wij moeten nu uitrekenen hoe we het minste verlies er gaan aan doen.
    Herstellen en verkopen aan de bruine of zo verkopen aan Op-Art of andere afbraak of iets dergelijks.

Of als iemand nog een ander idee zou hebben?

maken en verkopen lijkt mij beter, voor iets wat niet rijdt krijgt ge echt niet veel.

Comment

• How George jong. Wat een miserie met uwe Zaf

Ik had met de mijne op 22 maanden 60.000 km, zonder één probleem. Kmis hem nog elke dag :-(
      2012 Opel Astra ST Ecoflex
      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Collega heeft sinds vandaag zijn V50 en ik ga het huurcontract van zijn aanloopwagen overnemen.

Op Art wil nog 2300 euro's geven voor het wrak

Herstellen gaat mij 4k kosten en ik vermoed dat ik er nog wel 8k kan voor krijgen bij de bruine. Op die manier doe ik dus minder verlies en zo zullen we het dus welicht doen.

PS geen rechtsbijstand wegens tweedehands.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
          toch wel maar de laatste werden niet als gsi verkocht .weliswaar met dezelfde motor maar niet als gsi.
          en laat ons eerlijk zijn een gsi zonder koetswerkkit is geen gsi.

ps:laat ons zeggen dat jij je opels ook niet bijster kent want de gsi motor had standaard 156 pk.
          enkel de kadet gsi 16v zonder katalysator had 156 pk en de rest allemaal 150 pk.

De gsi van hierboven zonder het gsi-uiterlijk en van 1995 is in principe een ecotec 16v en die hadden geen 150pk maar 136 pk. Ik dacht (maar kan fout zijn) dat de laatste gsi 16v met 150 pk in het voorjaar van 1994 vd band gerold zijn. Vanaf toen waren het de ecotecs die in mijn ogen geen klote vooruit gingen

Comment

• nog 1 jaartje de echte gsi motor, zonder gsi opsmuk, pas daarna ecotec 136

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              nog 1 jaartje de echte gsi motor, zonder gsi opsmuk, pas daarna ecotec 136
              idd heb het hier indertussen ook gelezen. was te vlug

Comment

• Verdomme de 10 plaats dit is wel spijtig
                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Herstelling Zaf zou moeten bezig zijn, ik hoor de garage niet (slecht voorteken wellicht?)

Mijjn vervangautooke via de werkgever is een 308 1.6hdi
                  Ik ben helemaal gek op die kar. Vinnig en vlot, comfortabele stoelen, en zuinig! (5.8/100)

Comment

Herstelling Zaf zou moeten bezig zijn, ik hoor de garage niet (slecht voorteken wellicht?)

Ik ben helemaal gek op die kar. Vinnig en vlot, comfortabele stoelen, en zuinig! (5.8/100)

Mijn vriendin heeft een 308SW met dezelfde motor en idd, het doet pijn, maar voor een Franse wagen is dit er wel ééntje naar m'n hart.
                    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• De Zafira is hersteld.

Een 25tal uren werk aan geweest, gaat dus nog eens zo'n €2k kosten.

totaal:
                      Takelen €133
                      Abonnement Touring €245
                      Tweedehands motor €2700 + €500 franchise (krijg ik terug als ze het kapotte blok komen halen).
                      Werk: €2000 ongeveer

Leuk hé

PS de batterij moet vervangen worden, daar vroegen ze €250 voor maar volgens mij kan dat bij een kleine garagist een stuk goedkoper.

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                        Mijn vriendin heeft een 308SW met dezelfde motor en idd, het doet pijn, maar voor een Franse wagen is dit er wel ééntje naar m'n hart.
                        Niks gewoon, die Opel mannen

Comment

PS de batterij moet vervangen worden, daar vroegen ze €250 voor maar volgens mij kan dat bij een kleine garagist een stuk goedkoper.

Grtz
                          Ga bij een autozaak waar ze bijvoorbeeld Bosch batterijen verkopen. Voor mijn Speedster vroegen ze ook €250, heb uiteindelijk een van Bosch gekocht voor slechts €60 !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                            Niks gewoon, die Opel mannen
                            Gelieve niet alle opel-rijders over dezelfde kam te scheren!

Een 207 is bv zeer licht achteraan, wat wel zorgt voor 'n naar mijn mening redelijk tricky wegligging. (ik vind dat persoonlijk niet echt geweldig rijden )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                              Gelieve niet alle opel-rijders over dezelfde kam te scheren!

Een 207 is bv zeer licht achteraan, wat wel zorgt voor 'n naar mijn mening redelijk tricky wegligging. (ik vind dat persoonlijk niet echt geweldig rijden )
                              rijd dan eens met mijn corsa ter vergelijking.
                              2015 BMW S1000R
                              2010 Renault Clio RS Cup
                              1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                                Ik heb al met 'n combo gereden en vond die achteraan toch iets baanvaster.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                                  Die dingen schuiven te veel over hun vooras waardoor die achteras toch nooit loskomt

Comment

Heb vandaag naar de klantendienst van GM gebeld. Er is een dossier geopend en volgende week zouden ze mij terugbellen.

"Ja maar meneer, gezied de leeftijd......"

Pfff
                                    Is g*dv*rd*mm* maar van 2005 !!
                                    Beste george ,
                                    Wie je bij opel klantendienst ook aan de lijn krijgt , een oplossing voor je probleem ga je vrees ik niet krijgen . Geloof mij zelfs al is je auto nog in garantie dan nog zullen ze je afschepen !! Ik spreek jammer genoeg uit ervaring . Toch wel spijtig dat echte garantie voor sommige merken niet meer bestaat !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                      Die dingen schuiven te veel over hun vooras waardoor die achteras toch nooit loskomt
                                      wedden dat ik em scheef krijg

ask stradge
                                      2015 BMW S1000R
                                      2010 Renault Clio RS Cup
                                      1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• Handrem

Comment

• De Zafira staat hier terug voor de deur.
                                          Maar ik rij liever met mijn Peugooke.

Comment

Working...
                                          X