Mededeling

Collapse
No announcement yet.

OPEL Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bibi Bekijk Berichten
    Ik heb een enorm slecht voorgevoel voor morgen.. Die dealer gaat die 1.6 benzine niet willen afgeven.
    Dus ben ik al enkele dagen opzoek naar een alternatief, eventjes een Ford Fiesta Sport overwogen, nog steeds eigenlijk, al zou ik die eerst even moeten gaan testrijden. Maar ik heb die 1.7CDTi offerte hier nog liggen en die is nog geldig tot 31/01. Indien ik dus nog nipt van de salonkorting wil profiteren zal ik dus snel moeten beslissen.

Dit weekend nog wat besprekingen gelezen van de 1.7CDTi, schijnt een beetje een turbogat te hebben, maar ik kom van een 1900 diesel (zonder turbo) met, 15j geleden, +-66pk. Het zal dus zowiezo al wel een verbetering zijn, want die Peugeot is al wat paardjes verloren onderweg tijdens die 15j volgens mij.

Wat zouden jullie doen?
    * Astra GTC Sport (Black Sapphire - 1.6 Benzine - 115pk) -- 15018,00€
    * Astra GTC Sport (Technical Grey - 1.7 CDTi (DPF) - 110pk) -- 17018,00€

BIV en verkeersbelasting is identiek hetzelfde, verzekering zou 70€ omhoog gaan volgens mijn simulatie en lening zal me zo'n 30€ meer kosten per maand, wat nog aanvaardbaar is. Dus daar moet ik het alleszinds niet voor doen.
    Hangt van een paar factoren af: Hoeveel km denk je te rijden per jaar, hou je van dieselsound?
    De 17cdti zal in ieder geval prettiger rijden als de 16i omdat deze veel meer koppel heeft en dat ook nog eens bij een lager toerental. Je rijd dan zuinig als je het rustig aan wilt doen maar het gaat wel vlot vooruit.
    De 16i daarentegen sprint er lustig vandoor in hogere toerentallen, leuk maar kost je dus wel extra (duurdere)brandstof wil je optimaal genieten van het vermogen.
    Tja, 't is maar wat de chauffeur zijn prioriteiten zijn, hé.
    Last edited by ; 31/01/2011, 11:17.

Comment

• @bibi: Ben vandaag bij Opel Vervloet geweest, in Duffel, om de status van onze Corsa te melden en ....warempel wat zie ik daar in de showroom....Diene witte die je had gezien in Brasschaat..en ja, inderdaad verkocht. Wel toevallig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
        Hangt van een paar factoren af: Hoeveel km denk je te rijden per jaar, hou je van dieselsound?
        De 17cdti zal in ieder geval prettiger rijden als de 16i omdat deze veel meer koppel heeft en dat ook nog eens bij een lager toerental. Je rijd dan zuinig als je het rustig aan wilt doen maar het gaat wel vlot vooruit.
        De 16i daarentegen sprint er lustig vandoor in hogere toerentallen, leuk maar kost je dus wel extra (duurdere)brandstof wil je optimaal genieten van het vermogen.
        Tja, 't is maar wat de chauffeur zijn prioriteiten zijn, hé.
        Km/jaar: 13000-15000. En dieselsound, zijn er effectief mensen die daarvan houden? Een naftje klinkt toch wel beter, vind ik.
        Maar ook nu vergelijk ik eigenlijk een 15j oude dieselmotor met de motoren van nu, wat natuurlijk ook niet echt eerlijk is.

Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
        @bibi: Ben vandaag bij Opel Vervloet geweest, in Duffel, om de status van onze Corsa te melden en ....warempel wat zie ik daar in de showroom....Diene witte die je had gezien in Brasschaat..en ja, inderdaad verkocht. Wel toevallig.
        Die witte waren ze donderdag komen afhalen wist de verkoper mij te zeggen. Misschien is die aan een andere garage verkocht, zoals bij mij nu het geval is met de zwarte 1.6.

Vorige nacht amper geslapen, of het nu iets met de beslissing van de GTC te maken heeft of gewoon 'niet moe genoeg', geen idee, maar ik heb wel meer dan een uur liggen piekeren over wat ik ging doen. Uiteindelijk beslist dat ik bij mijn 1ste gedacht zou bliven: liefst de 1.6 benzine maar als ik die niet via GMAN kan aankopen zal het de 1.7CDTi worden. Vanmorgen nog een hele voormiddag liggen twijfelen en "overleggen" met mijn collega's op't werk, toen ik opmerkte dat ik een mailtje had van de verkoper bij GMAN.

Hij had de verkoper van de dealer in Wavre gebeld en de GTC bleek nog beschikbaar te zijn, hij heeft er een optie op genomen tot dinsdagavond. "Nog even twijfelen, nu het nog kan..." was mijn 1ste gedacht, maar uiteindelijk toch maar de mail gestuurd dat ik hem neem. Eerlijk gezegd was het nu, opnieuw, de kleur die me deed twijfelen. (eerst tussen wit/zwart, nu tussen technical grey/zwart.) Technical Grey ziet er best goed uit met die donkere velgen, en 'zwart is zo zwart'. Maar ik ben er zeker van dat ik het me niet ga beklagen als ik hem uiteindelijk in bezit heb. Gemailed hoe het nu zat met de papieren om toch nog de salonkorting te kunnen krijgen omdat ik donderdag pas een vrije dag heb (sluitingsdag op't werk). Hij ging de bestelbon alvast opmaken op datum van vandaag, tekenen kon morgen ook nog. Mailtje terug gestuurd dat hij de bestelbon ook mocht doorsturen zodat ik hem al kon ondertekenen, inscannen en terugsturen, wat uiteindelijk ook gebeurd is.

Morgenavond nog even langs de dealer i.v.m. Opel All Care en verlengde garantie, omdat ik daar nog wat meer info over wil. Heeft er hier iemand ervaring mee, trouwens?

Leveringsdatum staat gepland voor vrijdag 18/02.
        Het dringt nog steeds niet door dat ik hem besteld heb...

Comment

Km/jaar: 13000-15000. En dieselsound, zijn er effectief mensen die daarvan houden? Een naftje klinkt toch wel beter, vind ik.
          Maar ook nu vergelijk ik eigenlijk een 15j oude dieselmotor met de motoren van nu, wat natuurlijk ook niet echt eerlijk is.

Die witte waren ze donderdag komen afhalen wist de verkoper mij te zeggen. Misschien is die aan een andere garage verkocht, zoals bij mij nu het geval is met de zwarte 1.6.

Vorige nacht amper geslapen, of het nu iets met de beslissing van de GTC te maken heeft of gewoon 'niet moe genoeg', geen idee, maar ik heb wel meer dan een uur liggen piekeren over wat ik ging doen. Uiteindelijk beslist dat ik bij mijn 1ste gedacht zou bliven: liefst de 1.6 benzine maar als ik die niet via GMAN kan aankopen zal het de 1.7CDTi worden. Vanmorgen nog een hele voormiddag liggen twijfelen en "overleggen" met mijn collega's op't werk, toen ik opmerkte dat ik een mailtje had van de verkoper bij GMAN.

Hij had de verkoper van de dealer in Wavre gebeld en de GTC bleek nog beschikbaar te zijn, hij heeft er een optie op genomen tot dinsdagavond. "Nog even twijfelen, nu het nog kan..." was mijn 1ste gedacht, maar uiteindelijk toch maar de mail gestuurd dat ik hem neem. Eerlijk gezegd was het nu, opnieuw, de kleur die me deed twijfelen. (eerst tussen wit/zwart, nu tussen technical grey/zwart.) Technical Grey ziet er best goed uit met die donkere velgen, en 'zwart is zo zwart'. Maar ik ben er zeker van dat ik het me niet ga beklagen als ik hem uiteindelijk in bezit heb. Gemailed hoe het nu zat met de papieren om toch nog de salonkorting te kunnen krijgen omdat ik donderdag pas een vrije dag heb (sluitingsdag op't werk). Hij ging de bestelbon alvast opmaken op datum van vandaag, tekenen kon morgen ook nog. Mailtje terug gestuurd dat hij de bestelbon ook mocht doorsturen zodat ik hem al kon ondertekenen, inscannen en terugsturen, wat uiteindelijk ook gebeurd is.

Morgenavond nog even langs de dealer i.v.m. Opel All Care en verlengde garantie, omdat ik daar nog wat meer info over wil. Heeft er hier iemand ervaring mee, trouwens?

Leveringsdatum staat gepland voor vrijdag 18/02.
          Het dringt nog steeds niet door dat ik hem besteld heb...
          Welke verkoper heb je gehad in Brasschaat ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
            Welke verkoper heb je gehad in Brasschaat ?
            Guido. Enorm vriendelijke kerel, reageert ook snel op vragen via email.

Vorige week dinsdag de eerste keer langs geweest, zeker 30-45 min in de buurt van die witte GTC staan draaien.. Af en toe passeerde er een verkoper die wel eens 'knikte', maar blijkbaar geen zin had om mij te helpen. Guido was nog met een klant bezig aan de Insignia die er net naast stond, en nadat die klant vertrokken was kwam hij meteen naar mij om te vragen of hij mij kon helpen. Woensdag nog eens terug geweest en toen kwam een collega van hem binnen de 5 minuten op mij af, blijkbaar had hij nu door dat ik echt wel interesse had in een Opel, maar 'k heb hem vriendelijk gezegd dat ik wel op Guido zou wachten..

Klein vraagje aan de Opel kenners hier: Foto'tje uit a123456789b's Astra GTC topic
            Is dit het Board Info Display? Ik probeer nl. al een tijdje uit te zoeken welke display er nu op de stockwagens zit (Board Info Display) maar ik kan nergens een duidelijk voorbeeld vinden.

Comment

• Dat scherm krijg je bij de CD30 en de CD30MP3.
              Bij de CD70 en DVD90 (incl Navigatie) krijg je een groter kleurenscherm.

En als je 'maar' 15000km doet per jaar mag je eigenlijk niet twijfelen.
              Anders miserie gegarandeerd met al die roetpartikel toestanden

Comment

Guido. Enorm vriendelijke kerel, reageert ook snel op vragen via email.

Vorige week dinsdag de eerste keer langs geweest, zeker 30-45 min in de buurt van die witte GTC staan draaien.. Af en toe passeerde er een verkoper die wel eens 'knikte', maar blijkbaar geen zin had om mij te helpen. Guido was nog met een klant bezig aan de Insignia die er net naast stond, en nadat die klant vertrokken was kwam hij meteen naar mij om te vragen of hij mij kon helpen. Woensdag nog eens terug geweest en toen kwam een collega van hem binnen de 5 minuten op mij af, blijkbaar had hij nu door dat ik echt wel interesse had in een Opel, maar 'k heb hem vriendelijk gezegd dat ik wel op Guido zou wachten..

Klein vraagje aan de Opel kenners hier: Foto'tje uit a123456789b's Astra GTC topic
                Is dit het Board Info Display? Ik probeer nl. al een tijdje uit te zoeken welke display er nu op de stockwagens zit (Board Info Display) maar ik kan nergens een duidelijk voorbeeld vinden.
                Ik had Jürgen Op De Beeck.
                Perfecte verkoper ook wat na-verkoop betreft.

Comment

• Vanaf vanavond is het officieel.. Bestelbon is (nogmaals) ondertekend, deze keer ook door de verkoper.
                  Leveringsdatum zou misschien nog iets sneller kunnen dan 18/02, het hangt er vanaf hoe snel ze daar in Wavre gaan werken. Donderdag zou mijn dossier bij GMAN Antwerpen moeten aankomen en dan kunnen zij het nodige doen om hem te laten vertrekken. En dan is het wachten tot hij bij GMAN staat voor ik de verzekering, taksen en nummerplaat in orde kan gaan brengen. Ondertussen ook teweten gekomen dat hij op 10/11/2010 geproduceerd is, dus het is 1 van de laatste Astra H GTC's.

Hopelijk duurt het allemaal niet te lang en kan ik er tegen de 18de mee rijden.

Nu enkel nog overwegen of ik die All Care of verlengde garantie ga nemen.. Ik heb een AC offerte voor 7j (als voorbeeld, maximum termijn) en max 110 000km, wat me ongeveer 80€/maand zou kosten. Het dekt natuurlijk wel alles...

Heeft er iemand ervaringen met 1 van beide? Is het aan te raden of zouden jullie het niet doen?

Comment

Vanaf vanavond is het officieel.. Bestelbon is (nogmaals) ondertekend, deze keer ook door de verkoper.
                    Leveringsdatum zou misschien nog iets sneller kunnen dan 18/02, het hangt er vanaf hoe snel ze daar in Wavre gaan werken. Donderdag zou mijn dossier bij GMAN Antwerpen moeten aankomen en dan kunnen zij het nodige doen om hem te laten vertrekken. En dan is het wachten tot hij bij GMAN staat voor ik de verzekering, taksen en nummerplaat in orde kan gaan brengen. Ondertussen ook teweten gekomen dat hij op 10/11/2010 geproduceerd is, dus het is 1 van de laatste Astra H GTC's.

Nu enkel nog overwegen of ik die All Care of verlengde garantie ga nemen.. Ik heb een AC offerte voor 7j (als voorbeeld, maximum termijn) en max 110 000km, wat me ongeveer 80€/maand zou kosten. Het dekt natuurlijk wel alles...

Heeft er iemand ervaringen met 1 van beide? Is het aan te raden of zouden jullie het niet doen?
                    Bijna 1000 euro per jaar ???
                    Dan zou ik de gok op onvoorziene kosten wel nemen hoor...
                    Eerste twee jaar garantie en als je daarna nog drie jaar zorgeloos rondrijdt, dan kan je voor 5000 euro al veeeeeel laten herstellen...

Comment

• Zou ik ook niet doen

Comment

Vanaf vanavond is het officieel.. Bestelbon is (nogmaals) ondertekend, deze keer ook door de verkoper.

Is dit 1 met de ontbrekende benzinetank en dergelijke ?

Comment

• Nee, die was voor Spanje bestemd..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk Berichten
                            Is dit 1 met de ontbrekende benzinetank en dergelijke ?
                            Als je bedoelt dat ik niet vermeld heb over welke GTC het specifiek gaat, een 1.6 benzine van 115PK. Stond hier op de laatste blz al enkele keren vermeld trouwens..

Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                            Parkeersensoren zijn achteraf makkelijk zelf te plaatsen. Heb ik al verschillende keren gedaan.
                            Om hier nog even op terug te komen, waren dit de 'originele' Opel parkeersensoren? Enig idee van de prijs incl. plaatsing? ARC Deurne had mij een offerte gestuurd voor 4 parkeersensoren achteraan (zwart), incl plaatsing 645€.

Comment

• *update*
                              Levertijd op parkeersensoren bij GMAN zelf is zo'n 2 weken. Zij plaatsen het voor 300€ dus ik heb ze meteen maar laten bestellen. Ondertussen ook eens rondgekeken om navigatie in te bouwen ipv de standaard CD30MP3 met Board Info Display..

GMAN gaf mij een offerte van 6000€ aan onderdelen voor de DVD90, nieuw instrumentenpaneel, CID, kabelboom en antenne. Het werk zou nog eens ongeveer 1000€ zijn. Dus dan maar 2de hands opzoek gegaan op eBay, Marktplaats, ... En zo een CD70 gevonden voor 350€. CID scherm (nieuw) kost 260€, RGB kabel en GPS antenne 100€. Dit geheel kan ik dan laten plaatsen bij een Opel technieker die na zijn uren wat wil bijverdienen. Hij kan de Tech2 een avondje mee naar huis nemen en zo de CD30 met BID ontkoppelen en alles inbouwen. In totaal zou het me waarschijnlijk zo'n 850€ kosten. Toch mooi 6150€ uitgespaard.

Comment

• Morgen de CD70 en toebehoren oppikken in NL, 520km in totaal, mooi laatste ritje met mijn Peugeot 306 XNd.. En ondertussen ook te weten gekomen dat de Astra op schema zit en vanaf dinsdag in Brasschaat zal staan. Vanaf donderdag kan ik hem gaan afhalen. Meteen dus maar woensdagnamiddag verlof gevraagd om de platen in orde te gaan brengen.

Trouwens, nog iets dat ik me afvroeg i.v.m. de verzekering.. Ik heb de Astra laten verzekeren bij ING, en zij nemen de BA over van Fortis (waar ik nu zit) in mei, omdat dan mijn contract bij hen afloopt (opzegbrief is al verstuurd door ING). Omnium gaat wel onmiddelijk vanaf 18/02 van start bij ING. Ik zou dan mijn BA van de Peugeot moeten laten overzetten naar de Astra blijkbaar, maar gaat Fortis dat dan niet bv. bekijken als een 'nieuw contract' voor 1j? Volgens ING was dit de beste oplossing zodat ik een 200€ zou uitsparen op BA (deze is nu toch voor 1j betaald voor de Peugeot). Maar ik vermoed dat Fortis mij wel eens een extra rekening zou kunnen sturen omdat de BA op de Peugeot en de Astra niet 100% hetzelfde zal zijn.. Of zit ik hier ergens fout? (Eigenlijk heb ik er al spijt van dat ik niet gewoon meteen alles via ING heb gedaan en gewoon dubbel betaal voor die 2,5 maand. Dan had alles veel simpeler geweest, nu zit ik al enkele dagen met het vermoeden dat er nog iets 'fout' gaat gaan met de verzekering zodat ik vrijdag nog niet met de Astra zal kunnen rijden...)

Comment

Morgen de CD70 en toebehoren oppikken in NL, 520km in totaal, mooi laatste ritje met mijn Peugeot 306 XNd.. En ondertussen ook te weten gekomen dat de Astra op schema zit en vanaf dinsdag in Brasschaat zal staan. Vanaf donderdag kan ik hem gaan afhalen. Meteen dus maar woensdagnamiddag verlof gevraagd om de platen in orde te gaan brengen.

Trouwens, nog iets dat ik me afvroeg i.v.m. de verzekering.. Ik heb de Astra laten verzekeren bij ING, en zij nemen de BA over van Fortis (waar ik nu zit) in mei, omdat dan mijn contract bij hen afloopt (opzegbrief is al verstuurd door ING). Omnium gaat wel onmiddelijk vanaf 18/02 van start bij ING. Ik zou dan mijn BA van de Peugeot moeten laten overzetten naar de Astra blijkbaar, maar gaat Fortis dat dan niet bv. bekijken als een 'nieuw contract' voor 1j? Volgens ING was dit de beste oplossing zodat ik een 200€ zou uitsparen op BA (deze is nu toch voor 1j betaald voor de Peugeot). Maar ik vermoed dat Fortis mij wel eens een extra rekening zou kunnen sturen omdat de BA op de Peugeot en de Astra niet 100% hetzelfde zal zijn.. Of zit ik hier ergens fout? (Eigenlijk heb ik er al spijt van dat ik niet gewoon meteen alles via ING heb gedaan en gewoon dubbel betaal voor die 2,5 maand. Dan had alles veel simpeler geweest, nu zit ik al enkele dagen met het vermoeden dat er nog iets 'fout' gaat gaan met de verzekering zodat ik vrijdag nog niet met de Astra zal kunnen rijden...)
                                  Je had de verzekering bij Opel zelf moeten afsluiten.
                                  Dat is bij AXA en hebben mee de goedkoopste tarieven op de markt.
                                  Voordeel is ook dat je omnium neemt je gewaarborgd bent van een nieuwe opel voor de volgende drie jaar. Terwijl je bij de klassieke verzekeraars al gauw 25 tot 30% moet laten vallen op de nieuwprijs na drie jaar.

Comment

Je had de verzekering bij Opel zelf moeten afsluiten.
                                    Dat is bij AXA en hebben mee de goedkoopste tarieven op de markt.
                                    Voordeel is ook dat je omnium neemt je gewaarborgd bent van een nieuwe opel voor de volgende drie jaar. Terwijl je bij de klassieke verzekeraars al gauw 25 tot 30% moet laten vallen op de nieuwprijs na drie jaar.
                                    Maar neem er dan wel een goede rechtsbijstand van een andere makelaar bij (DAS, Ethias,....)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                                      Maar neem er dan wel een goede rechtsbijstand van een andere makelaar bij (DAS, Ethias,....)
                                      Makelaar ? Verzekering zul je bedoelen...

Comment

Makelaar ? Verzekering zul je bedoelen...
                                        Ik bedoelde uiteraard verzekering.
                                        Bij problemen met je dealer of met opel zal de rechtsbijstand van opel verzekering waardeloos zijn dus is een bijkomende dekking zeker aangewezen !

Comment

• Vanmiddag de Astra gaan betalen en de platen aangevraagd.. 2de plaat al laten bijmaken aangezien ik de combinatie al heb en de verzekering geïnformeerd dat ik hem morgen met de oude platen al ga afhalen. (Kans bestaat dat ik de nieuwe vrijdag heb, maar de verkoper waarmee ik tot hiertoe altijd contact heb gehad is dan niet aanwezig, en ik zou liefst alles bij dezelfde persoon houden, dus een dagje vroeger gaan oppikken.)

De Astra stond in de kelder en was net gewassen (hij was zelfs nog 'nat achter zijn oren' ).. Hij zag er goed uit.
                                          Momenteel nog geen foto's (had weer enkel de iPhone bij en de wagen stond in de kelder, met die belichting zou het toch hopeloos zijn), maar morgen mijn pa zijn Canon 1000D eens gaan lenen en eens langs het vliegveldje in Brasschaat passeren denk ik. Nu nog hopen op goed weer..

Comment

Working...
                                          X