Mededeling

Collapse
No announcement yet.

OPEL Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
    verzinken is een chemisch proces en gebeurt niet met een borstel. verzinken gebeurt door elektolyse of door verhitting van aan te brengen zink, in een bad of met een daartoe voorzien spuitpistool. al de rest is niks waard.
    Zei mijn broer ook al.
    Vandaar mijn veronderstelling dat zink uit een busje ook wel op 1 of andere manier een chemische binding zal aangaan met het metaal, vandaar dat het er zo moeilijk af te krijgen was. En het beschermt ook weer tegen vocht. Samen met mastic en steenslagspul
    Hopelijk.

't Wordt vooral weer afwachten, dat ding gaat praktisch dagelijks gebruikt worden waar 'ie voor gemaakt is, als 'ie het een 10tal jaar goed uithoudt zal het al veel zijn
    De vorige heeft het 10 jaar volgehouden ongeveer, met een 40.000tal km en dat met 3 verschillende motoren
    Uiteindelijk zijn de dorpels net achter de deur weer verroest, levert de 3de motor nog altijd geen vermogen en is hij uit het verkeer gehaald.
    Met een O-plaat zou 'ie gewoon verder kunnen rijden, maar dat is in mijn broer zijn ogen geen optie

Comment

• Daarnet bij men opel dealer een leuk gadget gekregen, toen ik de vectra van onderhoud ging terughalen:

Een klein, mooi zaklampje (sleutelhanger) met opel-logo erop en als je het lampje aanzet verschijnt er een mooi geel opel logo op de muur. Erg mooi!
      www.opelklassiek.be

Comment

• Die velgen staan de GTC echt goed vind ik

Comment

• Net als deze.

Comment

• Die 1.6i ecotec motor met 105pk gaat voor geen meter vooruit veronderstel ik? (kijkend naar mijn eigen 1.6i/105pk motor van VAG)

Valt die te chippen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
              Die 1.6i ecotec motor met 105pk gaat voor geen meter vooruit veronderstel ik? (kijkend naar mijn eigen 1.6i/105pk motor van VAG)

Valt die te chippen?
              pm xatox

Comment

• *kijkt naar topictitel*

Niet aanwezig!

Ik heb zo'n dink gereden, euhm, allez, met zo'n grote voorruit. GTC-gedoe. Met 150 pk trutto-diesOl vooraan.

Sjongejonge.

Ik weet niet of 't aan de (standaard) bandjes lag of niet, maar dat spellement dabberde de baan over van links naar rechts gelijk een afgeschreven ex-MILF op 2,45 liter pisang ambon. "Slechts" 150pk en voor geen meter aan de grond te krijgen, zéker niet als 't sportief moet gaan in bochtjes.

No sh!t.

Comment

• 't Is ook serieus aanpassen voor mij als ik overstap van de 147 naar de Astra

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    *kijkt naar topictitel*

Niet aanwezig!

Ik heb zo'n dink gereden, euhm, allez, met zo'n grote voorruit. GTC-gedoe. Met 150 pk trutto-diesOl vooraan.

Sjongejonge.

Ik weet niet of 't aan de (standaard) bandjes lag of niet, maar dat spellement dabberde de baan over van links naar rechts gelijk een afgeschreven ex-MILF op 2,45 liter pisang ambon. "Slechts" 150pk en voor geen meter aan de grond te krijgen, zéker niet als 't sportief moet gaan in bochtjes.

No sh!t.
                    Niks last van eigenlijk. Welke banden lagen erop en was de bandendruk in orde? Want heb al gemerkt dat ie bij 'n slechte bandendruk inderdaad 'n beetje de neiging heeft om te zwabberen in de bochten, maar heeft niet elke wagen daar last van?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                      Niks last van eigenlijk. Welke banden lagen erop en was de bandendruk in orde? Want heb al gemerkt dat ie bij 'n slechte bandendruk inderdaad 'n beetje de neiging heeft om te zwabberen in de bochten, maar heeft niet elke wagen daar last van?
                      Nee!

Nee, effe serieus. De auto was zo goed als nieuw. Net zoals de banden. En 't lag echt aan de auto, niet aan de bandjes ofzo.

Wat een grandioze miskleun inzake onderstel/afstelling, zeg.

Comment

• Ja, dat lees je in de vakpers ook steeds...

Ik heb enkel nog maar met de break gereden, niet de GTC, en tot op een bepaald moment (noem het 'vlot' bochtjes pikken) lijkt alles best nog OK, maar als je dan nog een beetje sneller probeert, op het 'sportieve' af, geeft die kar niet thuis. Stuur wordt supervaag... Dat was de 90-diesel dan nog maar.

Nu, voor zo'n breakje mag dat nog net, vind ik.

Bij een GTC zou het blijkbaar een pak beter mogen, ja.

Is die ruit fun?
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Die ruit is wel puik, ja, cool effect! Noodzakelijk eigenlijk, want de gewone GTC vind ik verschrikkelijk om in te zitten. Hyperkleine voorruit, binnenspiegel die gewoonweg RECHT in je zicht hangt en bij 't afdraaien naar rechts een veel te groot deel wegstopt, quasi geen zicht naar achteren toe, benepen gevoel in de auto. BAH !! Een Z4 Coupé heeft 'n aangenamere feeling binnenin dan, en da's al geen topper.

GTC zonder panoramische voorruit = weggegooid geld.

Comment

• fkes op reageren
                            gta, dan lag er iets aan u afstelling van diene gtc zenne
                            autokenner of niet, hierop ben je mis
                            ik heb met een astra break gereden
                            en die zwalpte over de weg vond ik
                            tegenover de mijne toch, kheb al met drie gtc's gereden en die nemen hun bocht scherp aan
                            hij plakt op de grond als een strijkijzer dit merk ik zeker ndat ik een testrit gedaan heb met nen andere bak
                            waarschijnlijk lag er iets aan de afstelling of whatever, maar ik vind dat de gtc een super wegligging heeft
                            en ik heb de auto al uitvoerig getest, kheb mijn autoke al in alle mogelijke bochten gedraaid en de eerste fout moet ik hem nog zien maken zenne

Comment

Nee!

Nee, effe serieus. De auto was zo goed als nieuw. Net zoals de banden. En 't lag echt aan de auto, niet aan de bandjes ofzo.

Wat een grandioze miskleun inzake onderstel/afstelling, zeg.
                              En zeggen dat ze bij de face-lift zelfs een multilink op de Astra wouden monteren. Dat plan is uiteindelijk in de prullenmand beland.
                              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Svenheymans Bekijk Berichten
                                fkes op reageren
                                gta, dan lag er iets aan u afstelling van diene gtc zenne
                                autokenner of niet, hierop ben je mis
                                ik heb met een astra break gereden
                                en die zwalpte over de weg vond ik
                                tegenover de mijne toch, kheb al met drie gtc's gereden en die nemen hun bocht scherp aan
                                hij plakt op de grond als een strijkijzer dit merk ik zeker ndat ik een testrit gedaan heb met nen andere bak
                                waarschijnlijk lag er iets aan de afstelling of whatever, maar ik vind dat de gtc een super wegligging heeft
                                en ik heb de auto al uitvoerig getest, kheb mijn autoke al in alle mogelijke bochten gedraaid en de eerste fout moet ik hem nog zien maken zenne
                                Hmmm, vreemd aangezien 't een testauto was van een dealer. Zou pas een grandioze fout zijn, dan, denk je niet?

Nu moet ik wel zeggen: 'k ben wel redelijk wat gewoon. Dus misschien ligt 't daaraan. Maar toch, als ik vergelijk met een Golf GT/GTI, met een 147 TI, met een A3 of met zelfs een Mazda 3, dan valt die Opel GTC echt wel door de mand.

Jammer. Misschien is 't beter als 'ie op 'n écht strak onderstel staat en op minstens 17" loopt.

Comment

• gewoon
                                  daar zal het alleszinds al niet aan liggen
                                  kheb bijna met alle nieuwe auto's van deze tijd gereden
                                  waaronder c30, alfa gt, alfra brera, bmw coupe,bmw 1,fiat bravo, audi a 3 sportback, ford mondeo, ford focus
                                  ja zelfs met de dacia logan
                                  en ja testwagen van een dealer, het is misschien ene met fouten op.
                                  alleszinds , ge moogt gerust met de mijne is komen rijden, ge gaat er gene last van hebben
                                  en ik rijd met 16 incherkes rond die wroden vervangen door 18 inchers dit weekend

Comment

• heb je op het "sport" knopje gedrukt gTa?

Comment

• allemaal

Comment

*kijkt naar topictitel*

Niet aanwezig!

Sjongejonge.

No sh!t.
                                        Even 'n deftige reactie geven.

Het is geweten dat 't onderstel van de astra niet super is. Dat zal je vooral bij meer power meer en meer gaan merken. (daarom dat de OPC-versie ook niet echt op goeie commentaren moet rekenen) Ik vermoed dat dit ook de reden was waarom die maat van de sassefras kw's heeft gestoken toen ie gechipt is.

Ikzelf heb met de mijne nog maar 2 keer 'n situatie meegemaakt waar ie in onderstuur ging en dan was ik al echt zotte dingen aan 't doen in 'n bocht. Paar weken geleden kon ik 'n paar forummers perfect volgen op 't klaverblad in sint-niklaas.

Al bij al zal ie niet het plezier en de kwaliteiten op de baan hebben van 'n 1 m-sportpakket, maar ik geloof niet dat ie de slechtste op de markt is.

Comment

• Wel vreemd dan, dat juist het steengoede onderstel van de Astra steeds geprezen wordt in elke test die ik al van de astra H heb gelezen. Ik heb er zelf nog niet mee gereden, maar wel met een Vectra met sportonderstel en dat ding plakte echt op de baan en volgens mij zo'n GTC toch ook wel.
                                          www.opelklassiek.be

Comment

Working...
                                          X