Mededeling

Collapse
No announcement yet.

OPEL Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
    speedster haalt met serieuse achterstand een m5 in



    nu vraag ik me af of het een turbo is of niet...
    1) Ja een turbo, duidelijk te horen

    2) Ja een turbo, dat staat ernaast.


    PS. vreselijke stuurtechniek
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
      Ik had toch ni den indruk dat em inhield... zeer zeker niet
      vanaf 4de was ik ne vogel voor de kat, das eerlijk... maar daaronder ging dat redelijk goed op... licht voordeel voor de speedster natuurlijk...

      Is dat voor of achter wiel tractie ?

      NM rule @ low rev's

      vind het wel een ferm bakske...
      mooi alternatief voor de (duurdere) lotus...
      zeker omdat lotus op dat vlak iets waardevaster is...
      Zou ik nog durven kopen als speelkar (en nu ga ik men bakkes spoelen met bruin zeep )
      zoals je zegt ,in lage toeren is het het koppel die telt .
      maar als de chauffeur echt een chaufeur is die een beetje wil spelen met u dan weet hij dat hij de wagen in hoge toeren moet houden .
      en waardevaster is de lotus zeker niet want de speedster is tamelijk exclusief ,zeker de truboversie .

      Comment


      • Ahum... Even 'stoken', niet de bedoeling echter Als ex Opel rijder (Calibra, Astra GSI 16v 150PK, Astra Coupé Turbo) heb ik ook met de Speedster en Speedster Turbo gereden. Daarbij viel me op dat de prestaties op papier niet alleen niet door mezelf werden gehaald (kan idd heel goed aan mezelf liggen), maar dat ook zowat alle autobladen niet aan de opgegeven specs kwamen. De 2.2 is erg leuk, de Turbo een stuk sneller, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat een 2.2 het inderdaad niet altijd zo makkelijk moet hebben tegen zwaar diesel geweld, zeker als die hun koppel er net in komt. Net zoals andere sportwagentjes, GTI's etc... Qua wegligging kan je het wel schudden met je 120d, alleen kan een Speedster wel eens tail happy zijn als je echt té ver gaat in een scherpe bocht, maar voor de rest is het echt wel een kart! En een Speedster Turbo die een M5 bijbeent? Eerlijk? Dan gaat die M5 niet voluit imo, maar ook hier kan ik mis zijn...

        Comment


        • Mod-mogelijkheden genoeg om de 2.2 qua prestaties op 't niveau van de 2.0 turbo te brengen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door lionheart Bekijk Berichten
            Ahum... Even 'stoken', niet de bedoeling echter Als ex Opel rijder (Calibra, Astra GSI 16v 150PK, Astra Coupé Turbo) heb ik ook met de Speedster en Speedster Turbo gereden. Daarbij viel me op dat de prestaties op papier niet alleen niet door mezelf werden gehaald (kan idd heel goed aan mezelf liggen), maar dat ook zowat alle autobladen niet aan de opgegeven specs kwamen. De 2.2 is erg leuk, de Turbo een stuk sneller, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat een 2.2 het inderdaad niet altijd zo makkelijk moet hebben tegen zwaar diesel geweld, zeker als die hun koppel er net in komt. Net zoals andere sportwagentjes, GTI's etc... Qua wegligging kan je het wel schudden met je 120d, alleen kan een Speedster wel eens tail happy zijn als je echt té ver gaat in een scherpe bocht, maar voor de rest is het echt wel een kart! En een Speedster Turbo die een M5 bijbeent? Eerlijk? Dan gaat die M5 niet voluit imo, maar ook hier kan ik mis zijn...
            het zal mss op da circuit meer op baanligging hebben aangekomen ofzo ook hé... tuurlijk is m5 beter, maar mss juist op da circuitje niet

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
              het zal mss op da circuit meer op baanligging hebben aangekomen ofzo ook hé... tuurlijk is m5 beter, maar mss juist op da circuitje niet
              Kan idd aan het circuit liggen, dat gewicht in een M5 ook

              Comment


              • Die Speedster turbo is ook getuned hoor.
                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                Bestelt
                1995 Mazda MX-5 1.8

                Comment


                • Zondag nog eentje gezien, maar wel een Vauxhall.








                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                  Bestelt
                  1995 Mazda MX-5 1.8

                  Comment








                  • Last but not least... zie het opschrift van het kuipje
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

                    Comment


                    • Knap, alleen die Exige zetels
                      En die wielnaaf...

                      En zeggen dat ik me er bijna eentje gekocht had in het Dolphin grey, een kleur die al snel uit het gamma verdween, wegens weinig succes?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                        zoals je zegt ,in lage toeren is het het koppel die telt .
                        maar als de chauffeur echt een chaufeur is die een beetje wil spelen met u dan weet hij dat hij de wagen in hoge toeren moet houden .
                        en waardevaster is de lotus zeker niet want de speedster is tamelijk exclusief ,zeker de truboversie .

                        Kan zijn dat die speedster "exclusiever is"
                        maar een lotus elise 1.8i met vergelijkbaar aantal km en van zelfde jaar kost al gaus 3000 tot 5000 euro meer...
                        DWZ waardevaster
                        Wat een goed ding is.. omdat je voor minder geld ong zelfde rijplezier koopt

                        Vind het een leuk bakje

                        Comment


                        • en dat uit de mond van een bmw addict

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                            en dat uit de mond van een bmw addict
                            als het de waarheid is het de waarheid .
                            zelfs jeremy clarckson was er verliefd op

                            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                              Kan zijn dat die speedster "exclusiever is"
                              maar een lotus elise 1.8i met vergelijkbaar aantal km en van zelfde jaar kost al gaus 3000 tot 5000 euro meer...
                              DWZ waardevaster
                              Wat een goed ding is.. omdat je voor minder geld ong zelfde rijplezier koopt

                              Vind het een leuk bakje
                              Ik vrees dat je je serieus vergist qua value for money.

                              Elise mk1 (tot 2001):

                              nieuwprijs: 40755 euro
                              versie: 118pk

                              Elise mk2 (vanaf 2001):

                              nieuwprijs: 46222 euro
                              versie: 122pk

                              speedster 2.2:

                              nieuwprijs: 28995 euro
                              versie: 147pk

                              speedster 2.0 turbo:

                              nieuwprijs: 46895
                              versie: 200pk

                              Volgens mij is de speedster 2.2 het meeste waardevast aangezien de 2e hands prijzen daar nogal vaak rond de 20k euro schommelen voor exemplaren met weinig km's.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Ik snap idd echt niet waarom dat ding zo goed verkocht.

                                Dat stuur is niet verstelbaar en staat onder een belachelijk rare hoek, die zetels missen alle vorm van steun en zijn ook maar matig te verstellen, plus ze zijn knoerhard.
                                Koppeling voelt raar aan (precies een metalen veer die erachter zit ipv een koppeling)

                                De versnellingsbak schakelt wel goed
                                Welke uitvoering is het?

                                Want een 'Comfort' beschikte volgens mij niet standaard over een verstelbaar stuur in de hoogte en de diepte. Op de 'Elegance' en 'Sport' was dit wel standaard.

                                En wat je schrijft over de weinige steun van de zetels. Deels geef ik je wel gelijk hoor. In 2001 heb ik proefgereden met een 1.7 DTI 'Comfort' en daarvan vond ik ook dat je 'op' de zetel zat ipv 'in' de zetel. Met de C-klasse van m'n pa heb ik idem dito, die zetels bieden naar mijn normen ook veel te weinig steun. Da's dan ook de reden waarom ik de 'Sport' versie heb gekozen want daar zit je echt 'in' de zetel en heb je meer dan voldoende steun.
                                BMW F30 316d Sportline - '13
                                BMW Z3 1.8 -- '97
                                --------------------------------------------------------------
                                2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                                2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01




                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                  Eerlijk gezegd in den tijd 1998 dat de Astra G werd voorgesteld op het Autosalon van Brussel was dat een knappe verschijning maar nu doet dat model (behoudens de Coupé) mij niets meer.
                                  Ik vind de Astra G ook sterk verouderd. Vooral de basisversies met wieldoppen en zonder mistlichten vooraan en de vierdeursuitvoering (mijn mening hé ).

                                  De driedeurs kan er nog door en 't is niet omdat ikzelf met ééntje rijd (en ook toevallig een 'Sport' is) vind ik hem in deze uitvoering nog doenbaar .

                                  Het interieur..., tja, soberkes hé. Geen prullekes en geen trilalala maar op zich vind ik dat niet erg, 't is basic maar 't steekt ook niet te neig tegen na verloop van tijd omdat je er beu bent opgezien.
                                  BMW F30 316d Sportline - '13
                                  BMW Z3 1.8 -- '97
                                  --------------------------------------------------------------
                                  2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                                  2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01




                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                    Ik vrees dat je je serieus vergist qua value for money.

                                    Elise mk1 (tot 2001):

                                    nieuwprijs: 40755 euro
                                    versie: 118pk

                                    Elise mk2 (vanaf 2001):

                                    nieuwprijs: 46222 euro
                                    versie: 122pk

                                    speedster 2.2:

                                    nieuwprijs: 28995 euro
                                    versie: 147pk

                                    speedster 2.0 turbo:

                                    nieuwprijs: 46895
                                    versie: 200pk

                                    Volgens mij is de speedster 2.2 het meeste waardevast aangezien de 2e hands prijzen daar nogal vaak rond de 20k euro schommelen voor exemplaren met weinig km's.
                                    Waar haal jij die prijzen man

                                    Elise van 1997 is het meest waardevast. Kostte net onder 1.000.000 Bfr. nieuw.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

                                    Comment


                                    • Speedster zijn mooi en leuk, maar een hel om in- en uit te stappen met het dak dicht
                                      www.opelklassiek.be

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                                        Speedster zijn mooi en leuk, maar een hel om in- en uit te stappen met het dak dicht
                                        Inderdaad ja, heb ooit eens in eene gezeten, was niet simpel om d'r terug uit te geraken.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                          Ik vrees dat je je serieus vergist qua value for money.

                                          Elise mk1 (tot 2001):

                                          nieuwprijs: 40755 euro
                                          versie: 118pk

                                          Elise mk2 (vanaf 2001):

                                          nieuwprijs: 46222 euro
                                          versie: 122pk

                                          speedster 2.2:

                                          nieuwprijs: 28995 euro
                                          versie: 147pk

                                          speedster 2.0 turbo:

                                          nieuwprijs: 46895
                                          versie: 200pk

                                          Volgens mij is de speedster 2.2 het meeste waardevast aangezien de 2e hands prijzen daar nogal vaak rond de 20k euro schommelen voor exemplaren met weinig km's.
                                          wat zijn dat voor prijzen?


                                          Speedster 2.2 = 30K

                                          Speedster 2.0T = 37K

                                          van lotus ken ik niets...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X