Mededeling

Collapse
No announcement yet.

OPEL Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
    naais
    ik heb een kennis die een tijdje een witte opel kadett, maar dan dakloos had! man man dat ding ging vooruit voor zijn ouderdom! die digitale teller von ek ook geslaagd!
    jammer genoeg is de wagen gechrast.

Comment

• een witte kadett e gsi cabrio begod

was / is meestal het lot van de snelle opel: crash!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        was / is meestal het lot van de snelle opel: crash!
        Dat heeft volgens mij meer met de bestuurder te maken dan met de auto
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Dat heeft volgens mij meer met de bestuurder te maken dan met de auto
          het maakt niet uit hoe het komt: 't zijn feiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door moasje_style Bekijk Berichten
            ik heb een kennis die een tijdje een witte opel kadett, maar dan dakloos had! man man dat ding ging vooruit voor zijn ouderdom! die digitale teller von ek ook geslaagd!
            150pk versie? Mijne nonkel heeft perfect ook zo eentje gehad.

Comment

• Vroeger hadden ze bij de Antwerpse Politie ook Kadett GSI en later Vectra GSI in politieuitvoering. Deze "snelwagens" werden dan enkel bestuurd door personen die daarvoor een opleiding hadden genoten. Tot op een dag er iedereen mocht mee rijden en de ene GSI na de andere in de prak werd gereden.
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                Vroeger hadden ze bij de Antwerpse Politie ook Kadett GSI en later Vectra GSI in politieuitvoering. Deze "snelwagens" werden dan enkel bestuurd door personen die daarvoor een opleiding hadden genoten. Tot op een dag er iedereen mocht mee rijden en de ene GSI na de andere in de prak werd gereden.
                diene matchbox hebbek ook nog gehad, ma soit zo ziet ge maar dat die opleidingen weldegelijk nut hebben... over politie en rijden gesproken, 10 jaar geleden is hier int straat ook een combi een garage binnengevlamd

Comment

• mijn broer heeft zo een 115 pk versie gehad (1.8 )
                  daar hebben we bakken lol mee gehad .
                  jammer genoeg ook gecrasht .
                  understeer die overgaat in oversteer is niet gezond
                  als je dan nog bijtelt dat achteraan geen of weinig gewicht lag in die kadetts.
                  de astra F gsi was daarin veel verbeterd .

Comment

• plaatje uit de seizoensrally

Comment

plaatje uit de seizoensrally

sms naar 002 , beantwoord de wedstrijdvraag, en win deze auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                        150pk versie? Mijne nonkel heeft perfect ook zo eentje gehad.
                        neen de 115pk versie, maar dat was ook al een snelle doos!

is gechrast in een bocht tijdens regenweer! motor had enkel een klein probleempje met de delco dat was wel ambetant, heeft een tijdje geduurd tegen dat dat opgelost was

Comment

• Heb zelf nog een Kadett 1.6 GT gehad met dubbele WEBER carbu, aangepaste nokkenas, spaghetti-uitlaat, gele koni's, 4-punts gordels, Recaro stoelen, korte versnellingsbak, kortom volledige rally set-up behalve de rolkooi. Had in de tijd (1986) ongeveer 120 Pk ipv 90. Meerdere BMW 320 en 323 "het snot voor de ogen" mee gereden. Aan 94.000 Km is dan een drijstang gebroken, los door de cilinderkop en motor reddeloos verloren. Het plezier dat ik echter aan deze auto beleefd heb daar denk ik nu nog met weemoed aan terug. Grtz, Stef

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door moasje_style Bekijk Berichten
                            kan ik geloven dat dat vooruit ging, ik reed al dik 180 met mijn ascona 1.3s
                            www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Allostef Bekijk Berichten
                              Heb zelf nog een Kadett 1.6 GT gehad met dubbele WEBER carbu, aangepaste nokkenas, spaghetti-uitlaat, gele koni's, 4-punts gordels, Recaro stoelen, korte versnellingsbak, kortom volledige rally set-up behalve de rolkooi. Had in de tijd (1986) ongeveer 120 Pk ipv 90. Meerdere BMW 320 en 323 "het snot voor de ogen" mee gereden. Aan 94.000 Km is dan een drijstang gebroken, los door de cilinderkop en motor reddeloos verloren. Het plezier dat ik echter aan deze auto beleefd heb daar denk ik nu nog met weemoed aan terug. Grtz, Stef
                              men 1ste auto was ne opel manta coupe 2.0 gt/e,daarna onder dwang van men ouders ne splinternieuwe opel kadett(1989) LS 1.7D 4 deurs,toen heb ik thuis de ruzie van de eeuw gehad omdat ik de 3maand oude kadett had ingeruild tegen men ultieme droomwagen en de niet te evenaren opel kadett 2.0 16V(1989)'brilliant rood, de eerste versie zonder katalisator en met 156pk...het volgende jaar hadden ze allemaal ne katalisator en maar 150pk..alleen de peugeot 309 gti 16v vreesde ik toen..gn enkele bmw 320i,323i of 325i die het kon halen...golf gti,16v of g60 ook niet...ik heb er toch wel 5j mee gereden daarna kon het niet snel genoeg en heb 3 racemotos versleten alledrie honda fireblades tot ik op bepaald ogenblik door het oog van de naald was gekropen,tegen 160 uit de bocht te neerpelt..het enige wat nog heel was aan de moto was de heilige st christoffel onder men zadel....en ikzelf...enkel zware schouderoperatie...
                              Last edited by fabke13; 21/05/2008, 01:51.
                              Tijd brengt raad........
                              6,1 l/100km

Comment

plaatje uit de seizoensrally

Een machtige foto hé
                                www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fabke13 Bekijk Berichten
                                  men 1ste auto was ne opel manta coupe 2.0 gt/e,daarna onder dwang van men ouders ne splinternieuwe opel kadett(1989) LS 1.7D 4 deurs,toen heb ik thuis de ruzie van de eeuw gehad omdat ik de 3maand oude kadett had ingeruild tegen men ultieme droomwagen en de niet te evenaren opel kadett 2.0 16V(1989)'brilliant rood, de eerste versie zonder katalisator en met 156pk...het volgende jaar hadden ze allemaal ne katalisator en maar 150pk..alleen de peugeot 309 gti 16v vreesde ik toen..gn enkele bmw 320i,323i of 325i die het kon halen...golf gti,16v of g60 ook niet...ik heb er toch wel 5j mee gereden daarna kon het niet snel genoeg en heb 3 racemotos versleten alledrie honda fireblades tot ik op bepaald ogenblik door het oog van de naald was gekropen,tegen 160 uit de bocht te neerpelt..het enige wat nog heel was aan de moto was de heilige st christoffel onder men zadel....en ikzelf...enkel zware schouderoperatie...
                                  ai, das minder... waar in Neerpelt was dat gebeurd? Ben afkomstig van daar...

Comment

• mijn kadettje was even oud en in betere staat met minder km's... en ik heb hem weggedaan omdat chappement kapot was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fabke13 Bekijk Berichten
                                      Mijn eerste was ook en Manta van 1979, gekocht voor 5000 BEF en zelf opgelapt. Daarna nog een dik jaar mee gereden maar wegens omstandigheden weg gedaan om de Kadett te kopen, ik werkte toen op 250 km van de deur (Duitsland) en de Manta was toch niet meer betrouwbaar genoeg. Heb hem wel nog verkocht voor 30.000 BEF. Wat de 309 gti betreft, dat waren idd de bommen uit die tijd maar tot 170 km/h, was toen mijn topsnelheid door de korte boite, kreeg hij mij toch niet los hoor. Grtz

Comment

• Comment

• schitterende foto
                                          www.opelklassiek.be

Comment

Working...
                                          X