Bekijk het niveau eens hé.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
OPEL Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenKutslopels
Er scheelt deftig iets met de stuurbekrachtiging van de Corsa van mijn vriendin
Ik ging haar leren parkeren en na 2 poging wordt het stuur plots LOODZWAAR...
I mean, zelfs zonder servo is een stuur nog zo erg niet
"ja dat gebeurt vaker, is dat normaal? "
Dacht het niet nee
Enfin, even rondgereden en het leek even te beteren, maar de laatste slag wordt 'ie telkens heel zwaar. Terugdraaien en al is perfect normaal. Zodra je begint met parkeren is het gewoon 1 en al loodzwaar.
Toen ik er opnieuw mee wou vertrekken zwierde ik lollig aan het stuur en hopla, verschot tussen mijn schouders
Nog iemand dit voorgehad met die Corsa dingen?
Te verhelpen door gewoon de servo olie ofzo bij te kappen/weetikveel?
Comment
-
En toch geen Astra I in Antwerpen. Troef die Antwerpen heeft is de fabriek aan het water.
Oorspronkelijk geplaatst door Autowereld.beGoed nieuws voor het Antwerpse GM/Opel-volk: de werkzekerheid op lange termijn wordt weer een stuk waarschijnlijker, want ook de Amerikaanse broeders krijgen nu een stukje afzet met Belgische roots.
Eén van de andere, bij ons minder bekende GM-merken in Amerika is Saturn. Daarvan levert de Antwerpse fabriek sinds enkele dagen een Astra-afgeleide die, jawel, als Saturn Astra door het leven gaat. De drie- en vijfdeursversies worden vanaf 2008 in de USA en Canada verkocht.
Deze productieverhoging past in de vooruiting die Saturn het voorbije jaar boekte, met een meerverkoop van 13% tegenover 2006. Het is niet de eerste keer dat GM/Opel Antwerpen voor de Amerikaanse markt produceert. Veertig jaar geleden gebeurde precies hetzelfde.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichtenbeste forumleden
ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat opel van veel mensen hier niet het favoriete merk is .
en dat word zelf talloze keren aangehaald in verschillende posts.(ik heb zelf gelezen dat ze alle opelrijders moeten opsluiten)
ikzelf ben een opelrijder en heb met bepaalde merken ook problemen ,maar heb ik heb wel het fatsoen om mij daar niet openlijk over uit te spreken laat staan kritiek te uiten.
mensen die zich daar wel mee bezig houden tonen in mijn ogen weinig respect voor andermans mening en smaak .
ik ga hier nu niet zitten preken dat iedereen zijn mond moet houden want iedereen is vrij om te zeggen wat hij wilt .
al wat ik zou willen vragen is een beetje fatsoen in jullie posts en misschien 2x nadenken voor je iets typt
en een beetje respect voor iemand anders zijn opinie .
kris
Comment
-
Dacht het niet nee
Enfin, even rondgereden en het leek even te beteren, maar de laatste slag wordt 'ie telkens heel zwaar. Terugdraaien en al is perfect normaal. Zodra je begint met parkeren is het gewoon 1 en al loodzwaar.
Toen ik er opnieuw mee wou vertrekken zwierde ik lollig aan het stuur en hopla, verschot tussen mijn schouders
met uw kutmercedes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichtenals je zo begint zit je in het verkeerde topic denk ik
met uw kutmercedes
post nog eens voorbeelden waar iedereen die "kutopels" afbreekt.
Comment
-
Dacht het niet nee
Heb dat eens 1 keer gehad ja
Enkele maanden geleden, ook enkel bij parkeren. Sinds die keer nooit meer gebeurd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenDie kutmercedes hoeft wel niet elke 1000km een half olievat, noch is dat stuur zo naar de zak
Enfin, sffs es wat olie in dat dingetje pleuren, zien of het helpt.
ivm je probleem volgens mij is ligt het aan een oliekeerring aan het stuurhuis
of een lek in een darm maar dan zal er olie onder de wagen staan
als dit niet het geval is vrees ik voor het stuurhuis
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichtendie mercedes kost waarschijnlijk 3 keer zoveel ook
ivm je probleem volgens mij is ligt het aan een oliekeerring aan het stuurhuis
of een lek in een darm maar dan zal er olie onder de wagen staan
als dit niet het geval is vrees ik voor het stuurhuis
Ik dacht dus al aan olie die te ver versleten is (wrs nog nooit vervangen in al die jaren) of ergens lucht er in of weetikveel. Ook raar dat ik bij normaal remmen een kloppend gevoel heb in het rempedaal, en gezien dat dezelfde olie is...
Nu zijn ze daar al eens mee naar de garage geweest blijkbaar en ze vonden dat dus normaal daar.
Nuja, ze vonden het ook normaal dat de handrem volledig rechtop moest staan zodat de auto nét bleef stilstaan als het wat hard waaide.
Buiten de versnellingsbak is er nergens overdreven veel olie te zien...
Is dat stuurhuis een vaak voorkomend probleem? Het is nu ook niet dat het constant van dat is (gelukkig), maar het komt wel nogal ongelegen.
Enfin, ander slopel nieuws
De GT is vanbinnen volledig geïsoleerd en de carroserie krijgt momenteel zijn originele welvingen weer terug, maw veel plamuur en schuurwerk
Foto's maak ik nog wel eens ofzo.
Comment
-
Dacht het niet nee
Hier zijn ze van moeten afstappen omdat de servo altijd uitviel tijdens het oefenen van de manoeuvres. Opel had hiervoor geen oplossing...
Onlangs gezien dat ze het tegenwoordig met Swiftjes doen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichtenzonder servo ?
Bestaat dat nog ?
Comment
Comment