Europese verkoop van Opel zit in de lift.
Bron : Opel
Bron : Opel
Oorspronkelijk geplaatst door Opel.be
Europese verkoop van Opel zit in de lift
Opel kende vooral in Frankrijk een bijzonder sterke groei; in juli 2009 vergrootte het daar zijn marktaandeel met 41,5 procent, in vergelijking met juli 2008 (+ 3,1 procent voor de markt in zijn geheel). Vooral de Meriva en de Corsa verkochten goed. In juli 2009 werden in Spanje 0,8 procent meer Opel wagens ingeschreven – een prestatie die aanzienlijk sterker is dan die van de markt in zijn geheel, die met 10,3 procent daalde. In België groeide Opel met 12,4 procent in juli, terwijl de markt in zijn geheel er 8,7 procent op achteruit ging. Met een stijging van 51,5 procent in juli tegenover een groei van 29,5 procent voor de markt in zijn geheel, blijft Duitsland de meest succesvolle markt van Opel.
De nieuwe Insignia, goed voor zo’n 140.000 bestellingen in heel Europa, speelt een sleutelrol bij het succes van Opel: in de eerste helft van 2009 was het merk de onbetwiste koploper in het segment van de middenklassers.
- In juli 2009 aanzienlijk meer inschrijvingen dan de markt in zijn geheel
- Opel in België + 12,4 procent, in Frankrijk + 41,5 procent, in Duitsland + 51,5 procent
Opel kende vooral in Frankrijk een bijzonder sterke groei; in juli 2009 vergrootte het daar zijn marktaandeel met 41,5 procent, in vergelijking met juli 2008 (+ 3,1 procent voor de markt in zijn geheel). Vooral de Meriva en de Corsa verkochten goed. In juli 2009 werden in Spanje 0,8 procent meer Opel wagens ingeschreven – een prestatie die aanzienlijk sterker is dan die van de markt in zijn geheel, die met 10,3 procent daalde. In België groeide Opel met 12,4 procent in juli, terwijl de markt in zijn geheel er 8,7 procent op achteruit ging. Met een stijging van 51,5 procent in juli tegenover een groei van 29,5 procent voor de markt in zijn geheel, blijft Duitsland de meest succesvolle markt van Opel.
De nieuwe Insignia, goed voor zo’n 140.000 bestellingen in heel Europa, speelt een sleutelrol bij het succes van Opel: in de eerste helft van 2009 was het merk de onbetwiste koploper in het segment van de middenklassers.
Comment