Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SMART Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
    ik heb gisteren van wetteren tot gent een hollandse fortwo in mijn sliptream gehad. Dacht eerst dat hij mij wou inhalen, maar volgens mijn teller reed ik 150km/u. Dus wist ik dat hij ver op het einde van zijn latijn was.
    Kheb hem dan maar laten profiteren van de aanzuigstroom om hem ietsje rapper op zijn bestemming te brengen
    150km/u op teller.

Dan zal ie waarschijnlijk wel op zijn maximum gezeten hebben. Als ik me niet vergis is een Smart fortwo elektronisch afgeregeld op 135 km/h. (buiten de brabusjes)
    A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikje
      Kan ik niet echt op antwoorden !!!
      Misschien omdat de fortwo praktisch is en de roadster niet

gTa gaat hier wel nen uitleg aan kunnen geven.
      Ik heb er ook geen pasklare uitleg voor.

Feit is : meer mensen hebben een boodschap aan een fortwo als 'ie wat schappelijker van prijs wordt, dan aan een roadster/coupé. Die laatste twee modelletjes zijn trouwens zowiezo niet gewild, ik denk dat dat op de tweedehandsmarkt niet echt anders zal zijn.

Alhoewel, je kan van een fortwo zeggen dat 'ie gewild is maar te duur nieuw, en dat kan je ook zeggen van 't "sportmodelletjes".

Geen idee, eigelijk...

Comment

Thanks allemaal voor de uitleg, meer bepaald dank aan Gilles.

Ik leg het voor aan m'n vriendin, en ik hou jullie op de hoogte van wat er uit de bus is gekomen!

Comment

http://www.autoscout24.be/nl-be/deta...00&id=57445674

Dat zou voor het verschil in prijs (om en beide 1000 euro opleg), duidelijk een betere keuze zijn dan? En 'ie ziet er nog knap uit ook. Al zie ik liever zo'n wit met zwart!

@erikje: deze heeft ook weer een automaat,......
          Is deze geen City coupé misschien?
          Want ik krijg kop noch staart aan al de verschillende modelletjes.

Mischien iemand dat het kort en bondig kan uitleggen?

Comment

Ons ma heeft nen fortwo cabrio ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
              Ons ma heeft nen fortwo cabrio ...
              Leuk zeg!........

Comment

Het zit zo dat m'n vriendin eigenlijk voor 80% van de tijd, afstanden zal afleggen die niet groter zijn dan 10-15km.

Als ze verder moet, en ik ben ebschikbaar, rij ik wel met mijn auto.

Autostrade zal zeer weinig voorkomen, tenzij ze een wedstrijd heeft in een andere provincie ofzo. Maar dan rijdt haar zus meestal.

Zodus.....

Comment

Hoe kwamen de Smartjes eigenlijk uit de crash-tests?

Schrikwekkend slecht? Niet schitterend? Medium score? Goed voor zijn klasse?

Comment

Een fortwo heeft een uitermate stijve kooi. Je zal dus niet snel volledig geklemd zitten in dat ding, veel minder snel dan in een Hyundai Atos of een Arosaatje, denk ik. 't Probleem zit 'm echter in 't feit dat 'ie geen kreukelzones heeft, met andere woorden de versnelling die je lichaam ondergaat bij een zware crash is véél hoger dan bij een gewone auto. Vooral voor het hoofd en de nek lijkt me dat dus gevaarlijk. Bovendien is een fortwo erg licht, en stuiter je dus snel.
                    Het is en blijft een erg kleine auto. Voor zo'n kleine auto is 'ie erg veilig, zeker bij ongevallen aan lagere snelheid ... maar je kan er niet van verwachten dat 'ie even veilig is als pakweg een Mondeo of een Astra, als 't een ongeval betreft aan hogere snelheid.

Comment

Ik heb op m'n PC thuis een filmpje staan van een smart die tegen een betonnen muurtje aan klets tegen 130. Die kooi is dus gewoon nog heel dan he

Comment

Crashtests http://www.mercedes-benz.ca/mbccusto...vent_clips.cfm

Comment

Ik heb op m'n PC thuis een filmpje staan van een smart die tegen een betonnen muurtje aan klets tegen 130. Die kooi is dus gewoon nog heel dan he

staat hier ergens bij knappe filmpjes dacht ik

rap ff opsnorren

Comment

Smart Crashtest

Comment

eventjes wat uitleg voor de niet-techneuten:

in het eerste filmpje zie je al duidelijk waarom de mercedes veiliger is:

Hetgeen gTa daarnet zei: de smart heeft weinig kreukelzones. In het filmpje zie je duidelijk dat het veel langer duurt eer dat de cabine (je moet maar letten op het stuur) van de mercedes stilstaat. Dus de mercedes doet er veel langer over om van de crash-snelheid naar nul te gaan. Maw: in de mercedes ondervind je een kleinere vertraging, en dus minder G-krachten. Het zijn vooral die G-krachten die dodelijk zijn bij frontale bostingen aan hoge snelheden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                                http://www.autoscout24.be/nl-be/deta...00&id=57445674

Dat zou voor het verschil in prijs (om en beide 1000 euro opleg), duidelijk een betere keuze zijn dan? En 'ie ziet er nog knap uit ook. Al zie ik liever zo'n wit met zwart!

@erikje: deze heeft ook weer een automaat,......
                                Is deze geen City coupé misschien?
                                Want ik krijg kop noch staart aan al de verschillende modelletjes.

Mischien iemand dat het kort en bondig kan uitleggen?

Ze hebben allemaal een automaat
                                http://www.smart.com/-snm-0147343852...haltung%2epage
                                Beetje uitleg over de automaat!
                                Dit is een city coupe of een fortwo is gewoon de nieuwste benaming

Comment

Neewel, automaat is optie, wel allemaal standaard uitgerust met die sequentieele bak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                                    eventjes wat uitleg voor de niet-techneuten:

in het eerste filmpje zie je al duidelijk waarom de mercedes veiliger is:

Hetgeen gTa daarnet zei: de smart heeft weinig kreukelzones. In het filmpje zie je duidelijk dat het veel langer duurt eer dat de cabine (je moet maar letten op het stuur) van de mercedes stilstaat. Dus de mercedes doet er veel langer over om van de crash-snelheid naar nul te gaan. Maw: in de mercedes ondervind je een kleinere vertraging, en dus minder G-krachten. Het zijn vooral die G-krachten die dodelijk zijn bij frontale bostingen aan hoge snelheden.
                                    Inderdaad.

Plus reken er ook nog maar 'es bij dat die Mercedes veel minder moet vertragen, b.v. van 50 naar 10 per uur in (ik zeg maar wat) 0,5 sec, terwijl de Smart van 50 naar -10 per uur moet vertragen in 0,1 sec.

Comment

Neewel, automaat is optie, wel allemaal standaard uitgerust met die sequentieele bak
                                      Ja zo zit het juist den seq.laat je toe zelf te schakelen zonder te ontkoppelen en als optie kan je eentje volledig op automaat krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                                        Hoe kwamen de Smartjes eigenlijk uit de crash-tests?

Schrikwekkend slecht? Niet schitterend? Medium score? Goed voor zijn klasse?
                                        Heel goed voor zijn klasse. 3 sterren.

Comment

Ma ja eigenlijk zijn die juist hetzelfde alleen heeft de ene tegen de zijkant van het pookje een knopje om em automatisch te zetten de andere niet.

Ze schakelen wel allebei automatisch terug als je stopt.

Comment

Working...
                                          X