Oorspronkelijk geplaatst door STA911
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
SMART Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan
(klinkt wel als een moto-motor)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscaniik heb gisteren van wetteren tot gent een hollandse fortwo in mijn sliptream gehad. Dacht eerst dat hij mij wou inhalen, maar volgens mijn teller reed ik 150km/u. Dus wist ik dat hij ver op het einde van zijn latijn was.
Kheb hem dan maar laten profiteren van de aanzuigstroom om hem ietsje rapper op zijn bestemming te brengen
moet toch maar vies doen denk ik. met zo'n snelheid in een smart (fortwo) zitten. In een roadster moet het dan weer ultra tof zijn ,door het versnellende gevoel dicht tegen de grond.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Zo, Smart is fun. Daar kan ik nu wel over meespreken.
Een dik uur gebold met een Smart ForTwo 47Kw (61pk).
En dat was een leuk uurtje!
We hebben het uur in 2 verdeeld, ik een half uur en m'n vriendin 't zelfde.
Zij reed er op haar gemak mee uiteraard, ook omdat ze nog maar net haar rijbewijs heeft eigenlijk.
Het half uur, dat ik reed, heb ik toch zo'n beetje de auto getest. Het is tenslotte een testvoertuig.
Er zat nog 3.5l benzine in de tank zei het computertje me. Na de rit zat er nog 1l in.
Geen tijd om te tanken!
Na mezelf, door de maanden heen, wat tijd gegeven te hebben om de looks van het bakske te aanvaarden, ben ik het een leuk autooke beginnen te vinden. Zeker als je de juiste kleurencombi kiest, samen met een stel mooie velgjes (die je niet op alle smartjes ziet spijtig genoeg).
Er is ruimte genoeg binnenin, en ik ben niet van de kleinsten (1m91).
Het stuur voelt leuk aan en is naar Smart's normen precies te noemen. Bijkomende soepelheid aan lage snelheden en bij het draaien van het stuur van zo'n 45° max in beide kant, is leuk meegenomen!
De sequentiële 6 bak is fun om mee te rijden vond ik. Het geeft je zo'n natuurlijk gevoel bij het opschakelen, alsof het een manuele bak was. De tijd is merkelijk langer dan bij mijn DSG, hetgeen ook niet meer dan normaal is, en toch is het ongeveer dezelfde tijd als dat je nodig zou hebben gehad om manueel te schakelen. De gas wordt even teruggehouden, en wanneer de auto de versnelling opneemt krijg je zo'n licht duwtje in de rug, zoals bij'n manuele bak.
Terugschakelen, moest niet maar mocht je wel doen. Als je gewoon remde, schakelde de bak automatisch terug. Opschakelen moest je wel zelf doen.
Dat vond ik wat raar.
Het geluid van de motor dat erbij gepaart gaat is ook ontzettend comfi en normaal.
Het comfort is hard, maar minder hard dan in m'n S-Line! Drempels en kasseien worden zonder veel moeite verwerkt. No comment.
De motor is een pittig vinnig motortje, dat gretig in de toeren klimt zonder boe's of ba's. Gelukkig, zoals Gilles mij aangeraden heeft, hebben we een testauto gehad met de krachtigste benzinemotor, de Brabus buiten het lot gelaten. En dat is wel nodig, ik kan me 't moeilijk inbeelden met nog eens 11pk minder. Je doet er plots 3sec langer over om de 100 te bereiken. En zelfs nu al, met de 61pk van de krachtigste motor van de 2, heb je een volle 15sec nodig.
Maar die indruk heb je allerminst!! Het bakje gaat vlot vooruit!
Mede door de motor die op sonoor vlak goed aanwezig is! En eerlijk:
het is een mooi geluid! Je hebt de indruk dat je met een mini racemachientje (enkel afgaand op het geluid natuurlijk en niet afgaand over de push in de ug bij het optrekken) op weg bent. Wanneer je het gaspedaal vloert bromt en schreeuwt de motor gelijk. Zeker wanneer je de hogere regionen van het regime opzoekt!
Me likes it velly much!!
Enfin, het was een fun uurtje in dat Smartje.
Btw, wat kost dat toch veel zo'n ding.
In de showroom stond een eenvoudige Pulse 47Kw, 14.500 euro's!!
Amai m'n botten. Ik vroeg me eigenlijk af hoe dat het kwam dat ze zo duur zijn?!
Want van de afwerking en materiaalgebruik binnenin of buitenaan moet je het niet hebben? Plastiek everywhere.
Iemand?
Comment
-
Comment
-
Ons smartje cdi is ondertussen 5jaar oud (+-62000km). Na 2 jaar hebben we wel de versnellingsbak stuk gehad, maar is toch nog onder garantie opgelost. Ook hebben we problemen gehad met de passagiersruit, die kwam namelijk te hoog bij het sluiten, maar ook dit euvel is onder garantie opgelost. Heel degelijk wagentje die smart, met belachelijk lage gebruikskosten. Uiteraard is het comfort beperkt, maar voor gewoon "rond de kerktoren" te rijden is het echt een plezier. Voor de grotere verbindingswegen kom je wel wat punch tekort, maar algemeen genomen zijn het "sympathieke" prestaties, ook al geven de naakte cijfers dit niet altijd weer (0-100 18sec??).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nvddOns smartje cdi is ondertussen 5jaar oud (+-62000km). Na 2 jaar hebben we wel de versnellingsbak stuk gehad, maar is toch nog onder garantie opgelost. Ook hebben we problemen gehad met de passagiersruit, die kwam namelijk te hoog bij het sluiten, maar ook dit euvel is onder garantie opgelost. Heel degelijk wagentje die smart, met belachelijk lage gebruikskosten. Uiteraard is het comfort beperkt, maar voor gewoon "rond de kerktoren" te rijden is het echt een plezier. Voor de grotere verbindingswegen kom je wel wat punch tekort, maar algemeen genomen zijn het "sympathieke" prestaties, ook al geven de naakte cijfers dit niet altijd weer (0-100 18sec??).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911Het comfort is hard, maar minder hard dan in m'n S-Line! Drempels en kasseien worden zonder veel moeite verwerkt. No comment.
Maar inderdaad, een tof bakje. Je hebt niet echt het gevoel dat die traag is. Pittig motortje dat zich goed uit de slag trekt. En vanbinnen is er echt véél plaats om te zitten, meer dan mijn Golf. En goede zeteltjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WorksVreemd. Toen ik met een fortwo reed was elke drempel een aanslag op mijn rug en achterwerk. Ofwel moet je vrij rustig over drempels gereden hebben
Maar inderdaad, een tof bakje. Je hebt niet echt het gevoel dat die traag is. Pittig motortje dat zich goed uit de slag trekt. En vanbinnen is er echt véél plaats om te zitten, meer dan mijn Golf. En goede zeteltjes.
Hadden de For2's geen herziene ophanging?
Comment
-
Wat vinden jullie van deze 2e-hands??
Mij lijkt het een mooie occasie!!
Fortwo Pure Vanilla Passion 45 kW
03/2001
54 568 km
eerste eigenaar met onderhoudsboek
Pure Vanilla bodypanels met zilvere tridionkooi
Zwart lederen zetels( verwarmd)
Airco
Mistlampen
Radio
Panoramisch dak
Softouch
600 CC
1 jaar garantie
PRIJS: 6250 BTW incl. (nog te bespreken volgens mij)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911Kan je die vervangen?
Ik bedoel gemakkelijk, zonder al te hoge kosten.
Een auto kan je ook herschilderen natuurlijk, maar je weet wel wat ik bedoel....
Comment
Comment