Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
smart electric staat ondertussen stilletjes geafficheerd aan 24000 ipv aangekondigde 35000 zoals de mitsu ion en cit c-zero, batterij inbegrepen
zonder batt is het 19000 + 75 per maand aan lease voor de batt
Maar goed ook, de Smart is ook veel minder auto dan de electrische Mitsubishi, Citroën en Peugeot. Zou dus erg geweest zijn als die even duur of duurder gestaan zou hebben.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
ik ga je geen ongelijk geven, dat je van een smart moet 'houden' wil je ermee rijden...ik diesel ermee, en had ook voor minder centen een c1 of 107 gehad, maar fan van het hayek-concept
maar nu staat de ed wel interessanter en zijn cit pug en mitsu hopeloos te duur geprijsd tov een leaf, die ook aan 35 staat
Heb nu ook enkele keren met een Smart kunnen rijden (telkens nieuwste model Cabrio) en ik kan er niet van over hoe ze in deze tijd, in zo'n duur autootje zo'n achterlijke versnellingsbak kunnen steken en de motor zo slecht kunnen isoleren. Van wegligging kun je ook niet echt spreken, bochtje wat vlotter insturen en de kont breekt zo uit met een brute ESP-ingreep (stiekem wel fun). Het zit wel grappig op de een of andere manier, stuurt nog wel deftig en het motortje is best moedig (CDI). Maar ik zou er nooit geld kunnen aanhangen, geen volwaardige auto voor mij.
Heb nu ook enkele keren met een Smart kunnen rijden (telkens nieuwste model Cabrio) en ik kan er niet van over hoe ze in deze tijd, in zo'n duur autootje zo'n achterlijke versnellingsbak kunnen steken en de motor zo slecht kunnen isoleren. Van wegligging kun je ook niet echt spreken, bochtje wat vlotter insturen en de kont breekt zo uit met een brute ESP-ingreep (stiekem wel fun). Het zit wel grappig op de een of andere manier, stuurt nog wel deftig en het motortje is best moedig (CDI). Maar ik zou er nooit geld kunnen aanhangen, geen volwaardige auto voor mij.
een m5 en m3 vorige gen, een maserati qp tot 2009, de pug's met de laagste co² uitstoot hebben allemaal die bak
ik vind hem ook niet ideaal, maar toch nog steeds liever dat dan zelf te moeten schakelen, en als je de cdi dapper zijn koppel laat gebruiken en cruist valt het best mee
ik beschouw mijn smart ook niet als een volwaardige auto, tis een smart en je moet er idd voor zijn
een m5 en m3 vorige gen, een maserati qp tot 2009, de pug's met de laagste co² uitstoot hebben allemaal die bak
ik vind hem ook niet ideaal, maar toch nog steeds liever dat dan zelf te moeten schakelen, en als je de cdi dapper zijn koppel laat gebruiken en cruist valt het best mee
ik beschouw mijn smart ook niet als een volwaardige auto, tis een smart en je moet er idd voor zijn
Je gaat een SMG versnellingsbak van een M reeks of een F1 versnellingsbak van een Ferrari of Maserati toch niet vergelijken met een "gewone" sequentiële bak van in een Smart? Een Smart is een stadswagen en de andere zijn sportwagens. En die bak in een Ferrari kost de helft van een Smart, mij lijkt er dan toch wel wat verschil op te zitten...
Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands
wat vinden we hier van mannen?
ben nog een student, geen kapitalen om te investeren aan potentiele motorproblemen maar deze heeft al een revisieblokje, prima dus.
Je gaat een SMG versnellingsbak van een M reeks of een F1 versnellingsbak van een Ferrari of Maserati toch niet vergelijken met een "gewone" sequentiële bak van in een Smart? Een Smart is een stadswagen en de andere zijn sportwagens. En die bak in een Ferrari kost de helft van een Smart, mij lijkt er dan toch wel wat verschil op te zitten...
welja, moet je niet vragen hoe'n rotte seq-bakken (in vergelijk) die dure wagens hebben tov een goekoop smartje
wat vinden we hier van mannen?
ben nog een student, geen kapitalen om te investeren aan potentiele motorproblemen maar deze heeft al een revisieblokje, prima dus.
mooie prijs ook.
je moet er eens mee rijden, een smart is spotgoekoop kwa taxen, verzekering en verbruik als hij stilstaat, maar een smart heeft zorg nodig, en bij een officiele dealer is het onderhoud erg, erg duur
Heb nu ook enkele keren met een Smart kunnen rijden (telkens nieuwste model Cabrio) en ik kan er niet van over hoe ze in deze tijd, in zo'n duur autootje zo'n achterlijke versnellingsbak kunnen steken en de motor zo slecht kunnen isoleren. Van wegligging kun je ook niet echt spreken, bochtje wat vlotter insturen en de kont breekt zo uit met een brute ESP-ingreep (stiekem wel fun). Het zit wel grappig op de een of andere manier, stuurt nog wel deftig en het motortje is best moedig (CDI). Maar ik zou er nooit geld kunnen aanhangen, geen volwaardige auto voor mij.
Toch ook al een paar keer stevig gereden met de Smart van mijn ma. Van de wegligging kan ik eigenlijk niets negatief zeggen, zowat de het beste van de stadswagens die ik al gereden heb. Tjah en die versnellingsbak, daar valt mee te leven, het irritantste er aan is die hobbel beweging bij het schakelen.
Trouwens onlangs een testrit gedaan met een ELECTRIC DRIVE Smart, ik moet toegeven die ligt nog een pak beter op de weg. Vooral omdat die versnelligsbak verdwenen is, zijn die hobbel bewegingen bij het schakelen er ook uit.
zelf heb ik er nog niet mee gereden, maar volgens het hollands forum moet de derde gen van electrische smart zowaar comfortabel rijden - veel minder hard - door't gewicht van die accu's
je moet er eens mee rijden, een smart is spotgoekoop kwa taxen, verzekering en verbruik als hij stilstaat, maar een smart heeft zorg nodig, en bij een officiele dealer is het onderhoud erg, erg duur
misschien beter tohc niet mee rijden, de kans dat ik het (op de bak na) heerlijk ga vinden is groot, maar ik ben een motorrijder in hart en nieren, en van een auto wil ik, ookal mag het een funmobiel zijn, dat hij echt hyper betrouwbaar is en zo onderhoudsvriendelijk mogelijk. moto's zijn sowieso al veel veeleisender (vaker onderhoud, vaker bandenwissel, etc). misschien dan tohc niets voor mij op dit moment. blijft overigens een prachtige wagen zo een roadster.
ik ging er vanuit dat het enkel de motor was die problemen gaf en eentje met een revisie blok of onderhoud na probleemloos zou moeten zijn.
Comment