Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ROLLS-ROYCE Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
    Kan iemand me iets meer vertellen over die kar?
    Ik vind de Bugatti Atlantique ook knapper, maar hier zitten ook wel heel mooie details aan, zoals bijvoorbeeld die ruit aan de linkerzijde!

    Round Door RR hier wat info die ik in dit topic geplaatst heb: http://www.autoforum.be/search.php?searchid=5090058

    Spijtig genoeg heb ik hem nu nog niet in het echt gezien.




    Sommige merken zouden beter deze elegante oplossing gebruiken voor een schuifdak.




    Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
    Voor mij een Phantom zoals die van het Peninsula Hotel, zoals net op Plat Prefere.

    Dat donkergroen




    Net 14 bijbesteld

    In line

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
      Voor mij een Phantom zoals die van het Peninsula Hotel, zoals net op Plat Prefere.

      Dat donkergroen




      Net 14 bijbesteld
      In welke aflevering van Plat Préféré is dat?
      En, 't kan natuurlijk dat ze'r wééral 14 hebben gekocht, maar naar wat ik mij herinner hadden ze ergens in 2006 of 2007 er net 14 gekocht, dus ik denk dat dat ze waren! Ik heb ergens nog't nummer van CAR Magazine liggen waarin daarover een stuk stond, wil iemand dat'k het eens inscan en post?

      Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
      Round Door RR hier wat info die ik in dit topic geplaatst heb: http://www.autoforum.be/search.php?searchid=5090058
      Die link werk spijtig genoeg niet...

      Comment


      • Henri Jonckheere founded his coachbuilding company in 1881 and for the first 20 years focused on horse drawn carriages. In 1902 he branched out to wooden bodies for cars like Minerva, Rolls Royce and FN. Another twenty years later his son Joseph specialized in constructing bodies for buses. In the 1930s Jonckheere produced their last car bodies. Today the company is part of bus manufacturer Berkhof and operates under the name VDL Jonckheere.



        Ze bouwen nu oa. de bussen van De Lijn.

        Comment


        • Ik ben geweest in dat Peninsula Hotel, ongelofelijk hoe kinderarbeid daar toegepast wordt ..

          Chinezen..

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
            In welke aflevering van Plat Préféré is dat?
            En, 't kan natuurlijk dat ze'r wééral 14 hebben gekocht, maar naar wat ik mij herinner hadden ze ergens in 2006 of 2007 er net 14 gekocht, dus ik denk dat dat ze waren! Ik heb ergens nog't nummer van CAR Magazine liggen waarin daarover een stuk stond, wil iemand dat'k het eens inscan en post?




            Die link werk spijtig genoeg niet...



            Ik zal het zo eens proberen.







            .

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten


              Als hotel is het toch onmogelijk om het aankoopbedrag van deze Rolls-Roycen terug te verdienen?

              Comment


              • product-placement

                Comment


                • Oké 1 of 2 maar geen 14.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk Berichten
                    Of het kan ook deze nieuwe geweest zijn

                    Iemand die weet van wie hij is?
                    AutoMinded.be

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk Berichten
                      En wat zie ik net vandaag voorbij rijden?


                      Ik ben er echt verliefd op geworden
                      Gisteren ook zien rijden.

                      VDD-100 is als ik mij niet vergis van iemand hier in de buurt.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door tom.daem Bekijk Berichten

                        Als hotel is het toch onmogelijk om het aankoopbedrag van deze Rolls-Roycen terug te verdienen?
                        Wat denkt ge dat daar een kamer kost voor één nacht.

                        Last edited by David67; 04/12/2009, 20:20.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Wat denkt ge dat daar een kamer kost voor één nacht.

                          http://www.peninsula.com/Peninsula_H...s/Room_Tariff/
                          365 euro voor een standaard kamer per persoon per nacht. Valt nog mee.

                          Trouwens, sinds al vanaf het begin van de Peninsula hotels werd er gekozen voor Rolls-Royce en ook veel andere hotels van die groep kiezen voor een Rolls, en een 7 en S als kleinere wagens. Peninsula is dan ook één van de belangrijkste klanten voor het merk. Reclame voor beide bedrijven dus. En HK is dan ook nog een heel belangrijke markt voor het Britse merk.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                            Standaard kamer vind ik niet eens terug op de site...
                            De goedkoopste die ik vind is de Superior Room aan 4200 euro.
                            Wie wilt er in zo'n hotel trouwens de standaard kamer?
                            Die reserveer je toch voor de nanny
                            HongKongDollar (HKD)

                            4200 HKD = ca. 365 EUR

                            Comment


                            • Waarvoor dank, Icefarmer! Heb jij (of iemand anders, zoals bijvoorbeeld DJ Dirk?) toevallig weet van'n website waar een (quasi) volledige beschrijving van deze wagen op staat? Ik vind't altijd leuk om wat meer te weten te komen van zo'n unieke one-off modellen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door tom.daem Bekijk Berichten

                                Als hotel is het toch onmogelijk om het aankoopbedrag van deze Rolls-Roycen terug te verdienen?
                                Leasing en indien de goedkoopste kamer 4.200 Eur/nacht bedraagt, is het wel mogelijk dit terug te verdienen.

                                Comment


                                • Nogmaals, de goedkoopste kamer kost rond de 365 EUR/nacht ..

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                                    Waarvoor dank, Icefarmer! Heb jij (of iemand anders, zoals bijvoorbeeld DJ Dirk?) toevallig weet van'n website waar een (quasi) volledige beschrijving van deze wagen op staat? Ik vind't altijd leuk om wat meer te weten te komen van zo'n unieke one-off modellen.


                                    AUB,hier heb je het verhaal.

                                    1925 Round Door Rolls-Royce at the Petersen Museum

                                    Thursday April 24, 2008

                                    We have wanted to visit the Petersen Automotive Museum for many years. It is internationally recognized for its innovative design, and is dedicated to the interpretive study of the automobile and its influence on our culture and lives. What finally got us out there - an invitation to see the 1925 Rolls-Royce Phantom I Aerodynamic Coupe, aka, the Round Door Rolls. The Rolls-Royce Aerodynamic Coupe is the centerpiece of the museum newest “Treasures of the Vault” exhibition, which will highlight a selection of important, but seldom seen Petersen Automotive Museum acquisitions. This car has been described as an unlikely combination of extravagant European coachwork on a conservative British chassis - we call it amazing.

                                    Originally the car was a 1925 Rolls-Royce Phantom I with a body built in 1934 by Jonckheere of Belgium. Like all other prewar Rolls-Royce motorcars, this Phantom I was delivered new in chassis-only form to a coachbuilder. Hooper & Co. was the chosen body maker and in 1925, the completed vehicle was delivered with cabriolet coachwork to its first owner, a Mrs. Hugh Dillman of Detroit. Mrs. Dillman reportedly did not like the car and it appears never to have left England.

                                    The Rolls-Royce was purchased by the Raja of Nanpara before being passed on to an unknown number of other owners and by 1932 was seen in Belgium. Two years later its then owner sent the car to Jonckheere of Belgium to be stripped of its cabriolet body and fitted with fashionably aerodynamic coachwork complete with twin sunroofs, a large fin, a sloping radiator shell, and round doors.

                                    Although the design was controversial and not highly regarded by most Rolls-Royce aficionados, the car was well received by Concours d’Elegance judges of the day and was reported to have taken a Prix d’Honneur at the August, 1936 Cannes Concours d’Elegance.
                                    The prize winning car then passed through the hands of several other owners, and was observed in Bar Harbor, Maine before World War II being driven by a chauffeur who was supposedly so obese, that he could not get out of the car to assist his employer to disembark. The Round Door Rolls was next discovered in the 1950’s, in New Jersey, in a junk yard.
                                    It is not known who rescued the car from being scrapped, but East Coast entrepreneur Max Obie eventually acquired the unusual Rolls-Royce and had it refurbished. Obie would take it to shopping malls, making claims that the car had been owned by royalty and charged admission for people to look at it.

                                    In the Spring of 2001, the Peterson Automotive Museum took possession, and Mr. and Mrs. Petersen decided to bring the car back to its concours winning glory. Every component was removed, checked for wear and authenticity, then reconditioned or replaced as needed. The car was painted black which highlights its subtle contours and striking profile.

                                    All the cars at the Petersen Museum can be driven, but the Round Door Rolls-Royce requires a great deal of driver involvement when underway. It is difficult to steer at slow speeds, requires double-clutching when changing gears, and cannot be stopped easily in an emergency. While fashionably low, the lack of ground clearance virtually assures that the extended rear deck will scrape the ground if a driver does not approach curbs and speed bumps slowly enough and at the proper angle.


                                    For more pictures of the Rolls-Royce Aerodynamic Coupe, and other fabulous cars at the Museum, go to our Petersen Museum Photo Gallery.

                                    Photo © Petersen Automotive Museum
                                    Information regarding the Rolls-Royce History, courtesy of the Petersen Automotive Museum



                                    Deze foto laat zien in welke toestand de "Round Door " zich bevond in de jaren 50.




                                    Waarom "Round Door"




                                    NU

                                    Last edited by ; 05/12/2009, 21:01.

                                    Comment


                                    • Hier in België rijden er ook al 2 rond

                                      Comment


                                      • haha, voor dat geld koop ik me wel een jonge Phantom.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X