Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ROLLS-ROYCE Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG
    Dat is echt een oude wagen hoor, geen replica ofzo
    Het is een Phantom I die omgebouwd is door de Belgische carossier Henri Jonckheere.
    Ja wist ik wel, ik bedoelde een oude maybach exelero.

Comment

machtig die Phantomss..

Comment

zalige foto:

Comment

De firma Jonckheere is tegenwoordig gekend als busbouwer.Ik ben er vroeger werkzaam geweest als magazijnier,nu kom ik er nog omdat het een klant van mij is.
          Deze Rolls staat gekend als de 'Round Door Rolls',eerst was hij eigendom van een Indische prins.Eind de jaren ´20 is hij naar Roeselare gekomen en heeft hij dit koetswerk gekregen.In de jaren ´30 had hij een enorm succes op concours.
          Daarna is hij in Amerika terechtgekomen,en na de tweede wereldoorlog achtergelaten op een scheepswerf.
          Nu is hij volledig gerestaureerd voor een Amerikaans museum.Die mensen hadden contact opgenomen met de firma Jonckheere,om aan foto´s en tekeningen van de auto te geraken die konden helpen bij de retauratie.
          Maar bij die hadden daar niets meer van,zelfs bijna niemand die daar nu nog werkt wist van het bestaan van deze Rolls af.
          Ik vind hem persoonlijk waanzinnig mooi,hoewel hij nu waarschijnlijk overgerestaureerd is,hij zal vroeger nooit zo geblonken hebben als nu.
          Goed nieuws voor mijn collega´s Goodwood-bezoekers hij zal er staan,voor het eerst sinds 1930 komt deze Rolls terug naar Europa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER
            Ik vind hem persoonlijk waanzinnig mooi,hoewel hij nu waarschijnlijk overgerestaureerd is,hij zal vroeger nooit zo geblonken hebben als nu.
            Hij was vroeger ook niet zwart. Hij was goud, waarbij er ettelijke kilo's echt goudpoeder in de verf verwerkt zaten.

...

Gij leest ook het "Classic and Sportscar" magazine zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de_autojohn
              zalige foto:

Zo vind ik 'm dus ultraknap, de Phantom. Donkere kleur, onderkant mee in 't koetswerkkleur, en de optionele velgen. In het gamma van de superdure luxelimousines is er niet één auto met een gelijkaardig majestueus aura.

Fenomenaal, die kar.

Comment

Hij was vroeger ook niet zwart. Hij was goud, waarbij er ettelijke kilo's echt goudpoeder in de verf verwerkt zaten.

...

Gij leest ook het "Classic and Sportscar" magazine zeker?

Nee,eigenlijk niet,wel de site van Goodwood ,en bij Jonkheere wisten ze er niks over te vertellen.
                Ik ben geen liefhebber van auto´s uit de jaren ´30 maar deze vind ik echt machtig.

Comment

stond in een garage van een appartement,
                  geen velgen/de reserve wielen lagen er onder, veel stof, ruitje vanachter was kapot en het logo vanvoor was eraf

Ik ben er ook nog in gaan zitten omdat de deur toch los was, moet zeggen zit toch wel erg goed! Wel bijna met mijn hoofd tegen het dak. Ook binnenin was het een rommel, dakbekleding kwam los.

Comment

belux is zesde grootste markt voor rr

Recent nieuws uit Antwerpen: op gva.be vindt u de meest complete verslaggeving over stad Antwerpen, de randgemeenten, Kempen en regio Mechelen.

Comment

De nummerplaat voor een phantom:

Comment

Z'n achterkant doet me soms nog wat twijfelen... Ik vind dat die kordater mocht, nu hangt die zo af...

Comment

redelijk jonge gast die daarin vervoerd wordt, zie die heel vaak in antwerpen

Comment

KLASSE

2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                            2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                              2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

5 kruisjes.
                                Of is het enkel bij mij, link kopieren lukt ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                                  5 kruisjes.
                                  Nee bij mij is het ook, jammer .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo
                                    stond in een garage van een appartement,
                                    geen velgen/de reserve wielen lagen er onder, veel stof, ruitje vanachter was kapot en het logo vanvoor was eraf

Ik ben er ook nog in gaan zitten omdat de deur toch los was, moet zeggen zit toch wel erg goed! Wel bijna met mijn hoofd tegen het dak. Ook binnenin was het een rommel, dakbekleding kwam los.

Vandaag nog het Bentley broertje zien staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                                      5 kruisjes.
                                      Bert heeft dat erg vaak, dat 'ie foto's post die niet te zien zijn. (nee echt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                        Bert heeft dat erg vaak, dat 'ie foto's post die niet te zien zijn. (nee echt)
                                        Geen paniek. 't Zou mij verbazen mocht hij geen 'cunning plan' hebben.

Comment

De snoodaard.

Comment

Working...
                                          X