Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hoe knap en indrukwekkend ik de Phantom ook vind, als ik nu voor de keuze zou staan is de Ghost toch mijn favoriet. Staat RR eigenlijk op het autosalon?
Waarvoor dank, Icefarmer! Heb jij (of iemand anders, zoals bijvoorbeeld DJ Dirk?) toevallig weet van'n website waar een (quasi) volledige beschrijving van deze wagen op staat? Ik vind't altijd leuk om wat meer te weten te komen van zo'n unieke one-off modellen.
1925 Round Door Rolls-Royce at the Petersen Museum
Thursday April 24, 2008
We have wanted to visit the Petersen Automotive Museum for many years. It is internationally recognized for its innovative design, and is dedicated to the interpretive study of the automobile and its influence on our culture and lives. What finally got us out there - an invitation to see the 1925 Rolls-Royce Phantom I Aerodynamic Coupe, aka, the Round Door Rolls. The Rolls-Royce Aerodynamic Coupe is the centerpiece of the museum newest “Treasures of the Vault” exhibition, which will highlight a selection of important, but seldom seen Petersen Automotive Museum acquisitions. This car has been described as an unlikely combination of extravagant European coachwork on a conservative British chassis - we call it amazing.
Originally the car was a 1925 Rolls-Royce Phantom I with a body built in 1934 by Jonckheere of Belgium. Like all other prewar Rolls-Royce motorcars, this Phantom I was delivered new in chassis-only form to a coachbuilder. Hooper & Co. was the chosen body maker and in 1925, the completed vehicle was delivered with cabriolet coachwork to its first owner, a Mrs. Hugh Dillman of Detroit. Mrs. Dillman reportedly did not like the car and it appears never to have left England.
The Rolls-Royce was purchased by the Raja of Nanpara before being passed on to an unknown number of other owners and by 1932 was seen in Belgium. Two years later its then owner sent the car to Jonckheere of Belgium to be stripped of its cabriolet body and fitted with fashionably aerodynamic coachwork complete with twin sunroofs, a large fin, a sloping radiator shell, and round doors.
Although the design was controversial and not highly regarded by most Rolls-Royce aficionados, the car was well received by Concours d’Elegance judges of the day and was reported to have taken a Prix d’Honneur at the August, 1936 Cannes Concours d’Elegance.
The prize winning car then passed through the hands of several other owners, and was observed in Bar Harbor, Maine before World War II being driven by a chauffeur who was supposedly so obese, that he could not get out of the car to assist his employer to disembark. The Round Door Rolls was next discovered in the 1950’s, in New Jersey, in a junk yard.
It is not known who rescued the car from being scrapped, but East Coast entrepreneur Max Obie eventually acquired the unusual Rolls-Royce and had it refurbished. Obie would take it to shopping malls, making claims that the car had been owned by royalty and charged admission for people to look at it.
In the Spring of 2001, the Peterson Automotive Museum took possession, and Mr. and Mrs. Petersen decided to bring the car back to its concours winning glory. Every component was removed, checked for wear and authenticity, then reconditioned or replaced as needed. The car was painted black which highlights its subtle contours and striking profile.
All the cars at the Petersen Museum can be driven, but the Round Door Rolls-Royce requires a great deal of driver involvement when underway. It is difficult to steer at slow speeds, requires double-clutching when changing gears, and cannot be stopped easily in an emergency. While fashionably low, the lack of ground clearance virtually assures that the extended rear deck will scrape the ground if a driver does not approach curbs and speed bumps slowly enough and at the proper angle.
For more pictures of the Rolls-Royce Aerodynamic Coupe, and other fabulous cars at the Museum, go to our Petersen Museum Photo Gallery.
Vandaag 2x een Ghost irl gezien, echt een prachtige verschijning.
Was dat rond het middag uur in Hasselt?
Ik zag er namelijk eentje rijden vandaag en meende een verchroomde 'G' op de achterkant gezien te hebben. Dacht dat het om een Ghost ging, ook omwille van de 'Roverachtige' achterkant. Nu las ik net dat de Ghost wellicht pas in het tweede kwartaal in de showroom komt te staan. Heb ik me nu vergist? Het kan uiteraard een 2010 RR Phantom zijn, maar vooral de achterlichten leken me volledig anders. Het betrof een zwart exemplaar. Kwam vrij snel langs dus ik heb er geen goed beeld van gehad.
Nu staat hij er in mijn ogen het knapste bij van de 4 foto's, vooral het wit doet wat patserig aan. Een mooie donkergrijze tint zoals op onderstaande link zou ook wel knap zijn.
Nu staat hij er in mijn ogen het knapste bij van de 4 foto's, vooral het wit doet wat patserig aan. Een mooie donkergrijze tint zoals op onderstaande link zou ook wel knap zijn.
haha, voor dat geld koop ik me wel een jonge Phantom.
Serious?
De Phantom heeft me nooit kunnen overtuigen, te lomp/bombastisch en het interieur vind ik ook niet meteen het knapste. Bij de Ghost kloppen de proporties veel beter en het lijkt me ook de meer dynamische wagen van het duo, de Ghost heeft me weten te overtuigen.
Comment