Altijd raar gevonden dat ze die spiegeltjes destijds zo ver op de neus plaatsen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ROLLS-ROYCE Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenAltijd raar gevonden dat ze die spiegeltjes destijds zo ver op de neus plaatsen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
denk dat ik je mening wel zal delen...maar zoals altijd bij brabus is nix verplicht natuurlijk, en hun testwagens moeten nu eenmaal opgedirkt zijn ter promo
de motorupgrade kan interessant zijn, maar dat ze de remmerij dan weer ongemoeid laten is gemiste kans
Comment
-
Freddy Mercury's Silver Shadow uit 1974 wordt geveild voor een goed doel in Oekraïne.
rr-silver-shadow-de-freddie-mercury.jpg
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
‘DYNAMISCHE DESIGNDETAILS ROLLS-ROYCE SPECTRE OOK VOOR TOEKOMSTIGE MODELLEN’
‘GEEN NIEUWE WRAITH, ÉÉN COUPÉ IS GENOEG’
De dynamische aspecten van de nieuwe Rolls Royce Spectre blijven niet voorbehouden aan de nieuwe coupé. Ook andere nieuwe modellen van het merk zullen aerodynamische elementen krijgen die we voorheen niet zagen.
Rolls Royce gaat voor volledig elektrisch en rap ook. In 2030 moeten alle modellen van het merk elektrisch zijn, waarmee de Engelsen dus wereldwijd gaan voorlopen op strenge Europese wetgeving. Enkele weken geleden kregen we hun eerste EV te zien: de Spectre. Een coupé die dient als spirituele opvolger van de Phantom Coupé. En dus niet als opvolger van de Wraith, zo wordt nogmaals benadrukt als we met enkele mensen van de fabriek over de auto praten. “Als je kijkt naar het formaat is het duidelijk dat dit Phantom-gebied is. Dat moet ook de aanwezigheid van de auto zijn. Ook al is wel een ander type auto.” Op een aparte opvolger van de Wraith, wat de facto een Ghost-coupé was, hoeven we echter niet te rekenen. Ondanks het feit dat er inmiddels al een tijdje een nieuwe Ghost is. “De Spectre is geen Phantom en geen Wraith. Het is een ander soort coupé. En één coupé is wat ons betreft genoeg in het gamma.” Als we wat doorvragen is ook duidelijk dat men het huidige gamma verder toereikend vindt, wat zou betekenen dat we in 2030 elektrische opvolgers hebben van de Phantom, de Ghost en de SUV Cullinan. Al dan niet met een cabrio-versie van de Spectre erbij.
De Spectre zelf valt op door details die we voorheen niet eerder zagen bij Rolls Royce. Denk aan de kleine voorspoiler, de diffuser en de sideskirts. En dit is niet zonder reden. “De wettelijk eisen aan auto’s geven je bepaalde kaders waar je als designer rekening mee moet houden”, zegt Jan Rosenthal, Hoofd van Exterior Design van Rolls Royce in gesprek met AutoWeek. “Vooral in China zijn er tegenwoordig strenge eisen voor de aerodynamische waarden van een EV. En dus zie je zaken als de splitter en de diffuser. Maar kijk ook naar de achterlichten die uitsteken. Ik gebruik ze voor de luchtgeleiding, terwijl ze designtechnisch ook dienen als eilanden in een zee. Ik ben erg trots op dit detail.” Rosenthal heeft ook niet het gevoel dat hij offers heeft moeten maken vanwege die wettelijk eisen, integendeel. “Nee, ik heb nu dingen kunnen doen met de auto die ik er anders wellicht niet doorheen had gekregen. Now it looks cool!” Het verklaart waarom hij de sideskirts zelfs extra heeft benadrukt met een chromen strip. “Ik wilde dat hij zichtbaar was. Ik wil dat je meteen ziet dat het een elektrische auto is. Dat moet het uitstralen, alsof je het elektrische platform kunt zien liggen.” Of ook andere toekomstige Rolls Royces dit soort aerodynamische zaken krijgen is voor hem geen lastige vraag. “Die wettelijke eisen gelden ook in de toekomst. Dus reken er maar op.”
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
ROLLS-ROYCE HAD RECORDJAAR IN 2022
HISTORISCH VERKOOPAANTAL
De afgelopen jaren gaat het diverse luxe- en sportieve merken behoorlijk voor de wind. Zo ook Rolls-Royce, dat in 2022 een nieuw verkooprecord boekte.
Hoewel tal van grote autofabrikanten die het van volumemodellen moeten hebben, in een lastige periode zitten, tekenen diverse luxemerken juist verkooprecords op. Rolls-Royce heeft er ook weer een topjaar op zitten. In 2022 verkocht het 6.022 auto's. Dat lijkt misschien niet veel, maar het is voor het eerst dat het Britse merk boven de 6.000 auto's uitkomt in een jaar. Het gaat om een verkoopgroei van 8 procent ten opzichte van 2021, dat ook al een recordjaar was.
Precieze cijfers per model communiceert het merk nog niet, maar de Cullinan was het best verkochte model. Daarmee blijkt nog maar eens dat het verkopen van een SUV voor zo'n merk een belangrijke aanvulling kan zijn. Ongetwijfeld heeft het ook geholpen dat de Ghost nog behoorlijk nieuw is. Volgens Rolls-Royce ziet het er ook al veelbelovend uit voor de volledig elektrische Spectre. De pre-orders voor de Rolls-Royce Spectre 'overtreffen de ambitieuze verwachtingen'. Overigens werd er in zowel Europa als de VS, het Midden-Oosten en Azië grote groei genoteerd. Volgens Rolls-Royce zijn de orderboeken al tot 'ver in 2023' gevuld.
Bron: Autoweek
Comment
-
Slechts 4 stuks:
ROLLS-ROYCE DROPTAIL: OMDAT EXCLUSIEF NIET EXCLUSIEF GENOEG IS
VIERMAAL NEUSJE VAN DE AUTOZALM
Wie een Ghost, Cullinan of zelfs Phantom niet exclusief genoeg vindt, kan bij Rolls-Royce aankloppen voor nóg exclusiever blik. De Rolls-Royce Droptail die de Choachbuild-afdeling van het merk presenteert is daar een voorbeeld van.
"Coachbuilds zijn het equivalent van Haute Couture," aldus Rolls-Royce. Wat dat precies betekent? Wij vragen het ons ook af, maar het wijst er in ieder geval op dat Rolls-Royce zijn meest recente coachbuild behoorlijk interessant vindt. En laten we eerlijk zijn: bijzonder is het open stukje Engelse borstklopperij natuurlijk wel. Rolls-Royce gaat namelijk slechts vier exemplaren van zijn Droptail geheten creatie bouwen. De eerste daarvan is nu gepresenteerd en heet voluit Rolls-Royce Droptail La Rose Noire.
Rolls-Royce 'La Rose Noir'
Je zou het wellicht niet zeggen, maar dit ogenschijnlijk enorme gevaarte is officieel een roadster. Hij is namelijk open en biedt slechts plek aan twee inzittenden. Daarmee is het - en Rolls-Royce beaamt dat - de eerste roadster van de fabrikant in de moderne geschiedenis van 't merk. Natuurlijk staat de Droptail mijlenver af van auto's als de Mazda MX-5 en BMW Z4 die je wellicht eerder met die carrosserievorm associeert, maar de Droptail is er toch echt ook een. De Droptail is volgens Rolls-Royce tot stand gekomen na vier jaar lang samenwerken met zijn 'meest ambitieuze cliënten'. Rolls-klanten met noten op hun zang, dat belooft wat.
Rolls-Royce blies zijn coachbuild-afdeling in 2017 nieuw leven in met de Sweptail. Twee jaar geleden kwam het extra exclusieve nisje binnen het Rolls-huis met de Boat Tail en deze Droptail is nu dus het nieuwste product van die afdeling. Volgens Rolls-Royce is het van dat stel speciale modellen de romanticus. In het 5,3 meter lange en 2 meter brede slagschip zegt Rolls-Royce invloeden van de Rolls-Royce Silver Ghost ‘Sluggard’ uit 1912, de Phantom Brewster New York Roadster uit 1930 en de Silver Ghost Piccadilly uit 1925 te hebben verwerkt. We geloven het merk op zijn woord.
In tegenstelling tot de Sweptail en Boat Tail maakt de Droptail gebruik van een totaal eigen basis en is dus niet op de Ghost of Phantom gebaseerd. De open tweezitter heeft een unieke monocoque die uit een combinatie van aluminium, staal en koolstofvezel is opgetrokken. De achterschermen zijn de grootste uit koolstofvezel opgetrokken carrosseriedelen die Rolls' ooit op een model heeft toegepast. Onder de kap ligt een 6.6 V12 met twee turbo's die tegen de 600 pk en 840 Nm levert. Het eerste exemplaar - de La Rose Noire - heeft een interieur waarin Rolls-Royce maar liefst 1.603 stukjes houtfineer heeft toepgepast. Onnodig veel? Natuurlijk. Past het bij het opulente karakter van de bijna unieke Rolls? Ook dat.
Comment
Comment