Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
niet alle TVR's zijn problematisch. De mijne heeft geen problemen. Als je een beetje uitkijkt welke je koopt dan is er geen enkele wagen die zoveel plezier geeft voor zo weinig geld. Zeg nu zelf, 400 PK en iets meer dan 1000 KG voor iets meer dan een nieuwe Audi A4....
niet alle TVR's zijn problematisch. De mijne heeft geen problemen. Als je een beetje uitkijkt welke je koopt dan is er geen enkele wagen die zoveel plezier geeft voor zo weinig geld. Zeg nu zelf, 400 PK en iets meer dan 1000 KG voor iets meer dan een nieuwe Audi A4....
Groeten,
Tom.
WOW, jij rijdt met die t350t ofwat? Voor mij nog steeds één van de mooiste tvr's. Ik had nochtans ook al heel wat verhalen gehoord van motoren die iedere 30000 miles open moeten enzo, maar wat zijn jouw ervaringen wat betreft de betrouwbaarheid van tvr's? Zou je het eventueel zien zitten om een topicje aan te maken in mijn wagen? Alvast proficiat gewenst met zo een mooie wagen.
niet alle TVR's zijn problematisch. De mijne heeft geen problemen. Als je een beetje uitkijkt welke je koopt dan is er geen enkele wagen die zoveel plezier geeft voor zo weinig geld. Zeg nu zelf, 400 PK en iets meer dan 1000 KG voor iets meer dan een nieuwe Audi A4....
niet alle TVR's zijn problematisch. De mijne heeft geen problemen. Als je een beetje uitkijkt welke je koopt dan is er geen enkele wagen die zoveel plezier geeft voor zo weinig geld. Zeg nu zelf, 400 PK en iets meer dan 1000 KG voor iets meer dan een nieuwe Audi A4....
Groeten,
Tom.
Coole kar.
Hoeveel km heb je er al mee gereden?
Ik heb me al redelijk ingelicht over die TVR's en er zijn toch structurele problemen met die motorblokken. Moest het niet zo zijn er zouden geen firma's een business gemaakt hebben rond het betrouwbaar maken van die blokken. Het is een beetje een rare bedoening. als je niet veel met die kar rijdt gaan er bepaalde dichtingen naar de knoppen, en als je teveel rijdt ziet je blok af omdat er problemen zijn met de smering van bepaalde stukken.
Een echt betrouwbare TVR kost me net wat te veel naar mijn zin, en in LHD zijn ze ook niet dik gezaaid (de jouwe hebben ze nooit gemaakt in LHD bij voorbeeld). En een LHD Sagaris kost toch redelijk veel geld, en om daar dan nog eens 15K kosten aan te doen
Hallo, ik heb nu ongeveer een 2500km gereden met mijn TVR. And all is well .
De Speed Six motor die er in ligt bij komt van de Tuscan S (ging later ook in de Sagaris, die eigenlijk een meer gebruiksvriendelijke versie is van de T350 - check maar op pistonheads.co.uk ) en is dus geen 3.6L maar een 4 Liter motor. Het is bekend dat alle SP6 motoren van voor 2004 problemen hadden (de 'finger followers' is het bekenste). De meeste van deze motoren hebben ofwel al een rebuilt achter de rug of rijden niet meer . Het grote geluk dat je in Belgie hebt is dat je je aankoop en onderhoud in Deinze bij MF Cars kan laten doen. Mark Minnen is al zolang met deze wagens bezig dat hij ze van binnen en buiten kent, hij koopt alleen post 2004 wagens. Een extra pluspunt is dat hij echt een goeie/ eerlijke gast is. Ik heb voor mijn aankoop verschillende keren met hen gepraat, uitleg gevraagd, mensen in Engeland gecontacteerd en zowat elke post op het internet gelezen. Ik ken ook de naam die TVR heeft... Maar na een paar testritten was ik toch verkocht. Ik heb budget doorgegeven aan Mark en hij is op zoek gegaan in the UK naar goeie exemplaren. Hij koopt, voert ze in (zonder enig voorschot - hij krijgt ze toch verkocht) en zet ze helemaal up te date (interieur, katalysatoren, koppeling, motorafstelling/ kleppen). Want alhoewel TVR niet meer bestaat worden de onderdelen nog gemaakt en de motor nog verder verbeterd. Een groot onderhoud (elke 20.000km.) kost 700 euro. Ik doe trouwens niet meer dan 10.000km op een jaar. Hoewel je een wagen uit 2004 of later best wel voor dagelijks gebruik zou kunnen nemen. Zie wel dat je niet over kasseien naar je werk moet rijden want je komt gebroken aan .
Toen ik mijn model gekozen had heeft hij (Mark) die wagen van binnen en van buiten terug helemaal in orde gezet, de nodige attesten geregeld en hem klaar voor gebruik in Belgie gemaakt. Ik rijd nu trouwens niet meer met de Engelse plaat die er toen opstand. Dat was de originele waarmee hij naar Belgie gekomen is.
Het grootste nadeel is dat ik verloren ben voor andere wagens. Ik behandel mijn TVR zoals het moet en de wagen doet precies wat hij moet doen: Plezier geven, plezier geven en nog eens plezier geven... Maar ik ga waarschijnlijk nooit nog een wagen kunnen betalen die even snel is en zo'n glimlach verschaft.
Comment