Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TVR Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
    Ik vind het vooral jammer dat ze zo goed als allemaal rechtsgestuurd zijn, das echt een domper imo.
    Bwa, part of the package

    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Hier zit zo iemand

    Moesten ze niet uit karton zijn gemaakt had ik al lang eentje gekocht.
    Interesse voor een TVR, interesse voor een Wiesmann en dan uiteindelijk kiezen voor de default, een Porsche...pfff

    Als het toch een TVR (of Wiesmann) was geworden, zou daar dan ook intensief mee getracked worden?
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
      Ik vind het vooral jammer dat ze zo goed als allemaal rechtsgestuurd zijn, das echt een domper imo.
      Hier is trouwens 1 van de weinige LHD TVR's, en dan nog wel de allereerste LHD Sagaris.

      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
        Interesse voor een TVR, interesse voor een Wiesmann en dan uiteindelijk kiezen voor de default, een Porsche...pfff
        Idd. Zolang budget een beperkende factor is moet ge een beetje redelijk blijven. Die TVR is goedkoper dan een GT3, maar je weet telkens wanneer je vertrekt en nooit wanneer en of je aankomt. En dat was er nu toch net een beetje over voor mij

        En die Wiesmann is duurder dan een Porsche, veel exclusiever maar ook weer een beetje een sprong in het onbekende, en als ge nekeer iets voor hebt, tja ... . Dat is iets om te kopen als 3e auto (imo).

        Als het toch een TVR (of Wiesmann) was geworden, zou daar dan ook intensief mee getracked worden?
        Kan ik eigenlijk niet op antwoorden. Die TVR zou wschl al in panne vallen op weg naar de helft van die circuitdagen, dus ...

        Comment


        • Ik kan 't me volledig voorstellen fuel.
          'k Heb natuurlijk makkelijk spreken in mijn positie, maar 'k zou willen proberen om rond mijn 32e een TVR aan te kopen. Haalbaarheid? Klein. Kans dat dat effectief gebeurd? Rather small. Maar hey, ik heb -zoals nog wat andere forummers- de kans gewaagd om op jonge leeftijd te beginnen met 't kopen van een oude knar (zij het een Duitser) dus wie weet ben ik op die leeftijd wel gek genoeg.
          Anderzijds, zoals je zegt is het aspect van kostenbeperkend rijden op die leeftijd vrij groot en lijkt 'n TVR niet echt de beste keuze.

          Maar Quadrifoglio, zijn er bepaalde motoren van TVR die een stuk betrouwbaarder zijn dan andere? Ik zit met de gedachte dat er aan 1 bepaalde motor wat mods zijn uit te voeren zodat die een stuk betrouwbaarder is, ik dacht de Speed-six?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
            I
            Anderzijds, zoals je zegt is het aspect van kostenbeperkend rijden op die leeftijd vrij groot en lijkt 'n TVR niet echt de beste keuze.
            Kosten zijn zo 'het probleem ni'. Voor de prijs van een gt3 hebt ge 2 TVR's in okkazie. Maar centen zijn niet alles he. Als ge constant miserie hebt, in panne valt onderweg enzovoort dan moogt ge nog zo rijk zijn als de zee diep is, ik zou er ni mee kunnen leven.

            Comment


            • Miljaar, ganse tekst uitgetypt en dan verkeerde knop gedrukt
              Opnieuw dan maar

              @Fuel: Dat waren ongeveer de dingen die ik verwacht had, begrijpelijk

              @Vicious:
              Hun Speed 6 is inderdaad de motor die het bekend staat als "hij gaat in de soep draaien, alleen een kwestie van tijd" (beetje kort door de bocht, maar toch in een zeer groot gedeelte van de gevallen helaas). En dan is het tijd om richting Racing Green te trekken voor een revisie (Finger Follower Free-engine) of te swappen (LS1 V8 zoals de Sagaris dit jaar op Zolder, gigantisch vette kar...maar ook een beetje fout en betrouwbaarder)

              Maar ook hun Speed 8, die er al was voor de Speed 6, had z'n problemen...de eerste generatie 4.2's (de Cerbera bvb) zijn ondertussen ook bijna allemaal ofwel gereviseerd (Racing Green heeft echt gouden zaken gedaan) ofwel vervangen door een nieuwere 4.2 (uiterlijk te herkenen aan de andere plaats van de oliepeilstok) of door de grotere 4.5.

              De oudere Tiv's hebben geleende motoren: V6 van Ford in de S-series (waarvan er 1tje op het forum zit), Rover V8 in de Wedges/S-series V8,...
              Die motoren zijn betrouwbaarder, een simpel design en relatief weinig stress op het blok.
              Bij die wagens zit het probleem dan meestal niet bij de motor...maar bij de rest van de wagen




              Nog wat probleempjes:
              • elektrische prullen: Engelse wagen, gebouwd in een schuur, fibreglass koetswerk en dus moet alles geaard worden aan het chassis,... ==> perfect recept voor problemen
              • schade aan het koetswerk ==> zware kosten, think Lotus Elise/Opel Speedster maar dan van een fabriek die failliet is gegaan en met een sowieso al kleinere oplage. (om nog maar te zwijgen van de prijs van hun karakteristieke lak-kleuren...paar 100€/liter en zo goed als onmogelijk om de kleur te laten overeenkomen met de wagen ==> verhalen als "full respray owv steenslag-schade)
              • Weggedrag zo gauw de luchtvochtigheid boven de 7% () komt
              • Roest, roest en nog eens roest Koetswerk van fibreglass is natuurlijk geen probleem, maar hun buizen-onderstel roest harder dan de gemiddelde Alfa uit de jaren 80...==> body-off resto en dan deftig laten lakken
              Voor de rest, de eigenaar mag geen belang hechten aan: verfijning, subtiliteit, op jonge leeftijd slechthorend worden,...oohja best ook een paar boeken in de wagen leggen voor tijdens het wachten op de pechverhelpingsdiensten

              Maar dat zou mij niet tegenhouden (wat makkelijker gezegd is als ge geen geld hebt en dus voorlopig toch geen TVR kunt kopen)



              Voorkeuren:
              1. een S-series (V6 of V8, zorgen voor later) voor als het met een klein budget moet
              2. een Cerbera voor groter budget (plus is een vierzitter, ideale gezinswagen dus...)
              3. een Sagaris voor als geld geen rol speelt
              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

              Comment






              • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                Comment


                • En de Sag met LS1-swap ("blackiepaul" op Pistonheads)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Kosten zijn zo 'het probleem ni'. Voor de prijs van een gt3 hebt ge 2 TVR's in okkazie. Maar centen zijn niet alles he. Als ge constant miserie hebt, in panne valt onderweg enzovoort dan moogt ge nog zo rijk zijn als de zee diep is, ik zou er ni mee kunnen leven.
                    True, maar jij weet ook best dat je bij zoiets het einde van de kosten nooit gezien hebt, dus in the end zijn kosten zo 'het probleem wel'.

                    Verdomme ik wil er één, Quadrifoglio!
                    't Feit dat veel karren ondertussen al wat replacements of revisies ondergaan hebben maakt het wel nuttig voor de huidige kopers. Anderzijds, ik denk dat je bij zo'n dingen héél erg lang moet zoeken tot je het correcte exemplaar hebt gevonden. Maar, 'the hunt is better than the catch' wordt gezegd, dus da's al de helft van het plezier!

                    Voor mij 'n Griffith voor zonnige dagen, een Cerbera voor de reizen (well yeah...), en een Sagaris omdat 'ie er zo ziek uitziet. En de soundtrack van al die dingen...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                      't Feit dat veel karren ondertussen al wat replacements of revisies ondergaan hebben maakt het wel nuttig voor de huidige kopers. Anderzijds, ik denk dat je bij zo'n dingen héél erg lang moet zoeken tot je het correcte exemplaar hebt gevonden. Maar, 'the hunt is better than the catch' wordt gezegd, dus da's al de helft van het plezier!
                      Jup, op dat vlak zijn de revisies tof...
                      Maar ik zou er eigenlijk niet onmiddelijk aan durven beginnen, pakweg een Cerbera of een Griffith kopen van een particulier zonder het model volledig vanbuiten te kennen.

                      Voor mij 'n Griffith voor zonnige dagen, een Cerbera voor de reizen (well yeah...), en een Sagaris omdat 'ie er zo ziek uitziet. En de soundtrack van al die dingen...
                      Zo'n Sagaris ziet er inderdaad volledig geschift uit

                      Oooh, en nog zo eentje voor in de garage (haha): een Griffith 400




                      ttz, zo'n oude Griffith of een Lotus Cortina...owv die achterlichtjes

                      Al stel ik mij ook tevreden met deze Griff 200 Zo'n geluid uit dat klein karretje, WTF!?
                      + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                        En de Sag met LS1-swap ("blackiepaul" op Pistonheads)

                        Wat een beest
                        2010 Mercedes S212 E350 CDI

                        Comment


                        • Ik val toch altijd terug op de Chimaera en de Griffith





                          Last edited by Lotuzzz; 29/12/2010, 12:54.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                            een beetje een Rover K-series-verhaal (geniale motor maar met een fout in het design, grote kans dat het ooit foutgaat)...maar een K-series is te fixen voor minder dan 1000€
                            Wat deugt er niet aan een K-series? Was dat niet iets van koppakking?

                            Comment


                            • Volgens het Sagaris Register op Pistonheads zou er 4 Sagaris'en zijn in België (en 1tje die via België naar Frankrijk is gegaan)
                              Wel opvallend:
                              • 2 op hetzelfde tijdstip naar hier gehaald (oktober 2010)
                              • 2 die naar dezelfde plaats (en dus eigenaar?) gegaan zijn






                              Iemand meer info?
                              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                              Comment


                              • Zo'n zilvere Sagaris stond een tijdje geleden in het Kortrijkse te koop als ik me niet vergis.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                                  Wat deugt er niet aan een K-series? Was dat niet iets van koppakking?
                                  Koppakking is inderdaad het zwakkere punt.
                                  Op te lossen door een iets sterkere koppakking te steken (van de LR Freelander)...of het (meestal) vermijden door de wagen met respect te rijden: eerst zeer deftig en rustig opwarmen, dan pas doortrekken
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                                    Zo'n zilvere Sagaris stond een tijdje geleden in het Kortrijkse te koop als ik me niet vergis.
                                    Er zouden 2 grijze zijn in België, die hierboven zou inderdaad in Kortrijk zitten
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                      Er zouden 2 grijze zijn in België, die hierboven zou inderdaad in Kortrijk zitten
                                      Dan zal die wel afkomstig zijn van die TVR expert in Deinze. Kan dat niet verklaren waarom 2 Sagarissen naar hetzelfde adres en op dezelfde tijd zijn getransporteerd? Bv naar dat adres in Deinze?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                        Er zouden 2 grijze zijn in België, die hierboven zou inderdaad in Kortrijk zitten
                                        Ik heb al een paar keer een gele tegengekomen ook, en zou volgens autogespot nu op belgisch kenteken staan.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                          Al stel ik mij ook tevreden met deze Griff 200 Zo'n geluid uit dat klein karretje, WTF!?
                                          + YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                          schitterend!

                                          Uw kennis is ook bewonderenswaardig!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X