Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dit weekend komt er normaal gezien iemand die ik (een beetje) ken met zijn TVR griffith, wat zit daar in van motor? Kheb al eens gekeken op internet, maar blijkbaar zijn er verschillende versies van gemaakt...
Dit weekend komt er normaal gezien iemand die ik (een beetje) ken met zijn TVR griffith, wat zit daar in van motor? Kheb al eens gekeken op internet, maar blijkbaar zijn er verschillende versies van gemaakt...
Iemand die er meer over weet?
V8, oorspronkelijk van Rover, echt een antiek blok.
Maar wat een krachtsontplooiing en sound
4.0, 4.5 en 5.0 versie, om kort te zijn. Vermogens van 250-tal tot 350-tal. Maar die dingen wegen vooral ook relatief weinig... 1100-1200 kilo
Ooit een ritje gehad met Chimaera 450 in ervaren handen, fenomenaal ding
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
For the last couple of years I've been working with an engineering team to redevelop the Speed Six engine. Unveiled "Wilder" at the Autosport show in January this year....
Tested the race version last week (this is me playing at Mallory Park)....
The race car's owner/driver (I am just the engine partner) got a Class win, fastest lap and lap record at the first race meeting at Cadwell Park. A good start!
For the last couple of years I've been working with an engineering team to redevelop the Speed Six engine. Unveiled "Wilder" at the Autosport show in January this year....
Levensteken van TVR
16 april 2008 · Tekst Nic de Boer · Foto´s ANP/AFP
Onder leiding van de jonge Rus Nikolai Smolenski ging TVR failliet. Na het faillissement kocht hij de overblijfselen weer terug. Daarna werd het stil. Tot vandaag.
De lokale krant Blackpool Gazette heeft een schuur ontdekt in de buurt van het plaatsje Wesham met een TVR-logo op de gevel. Wat er binnen gebeurt is geheim. De mensen die er werken zwijgen in alle talen. Volgens fanatieke TVR-rijders wordt in de schuur gewerkt aan toekomstige modellen. TVR-eigenaar Smolenski en directeur David Oxley zouden er bij betrokken zijn. “We hebben informatie dat deze schuur wordt gebruikt als ontwerp- en ontwikkelingsstudio,” aldus de Engelse TVR-club. “Er is een bedrijf in Kent benaderd om motoren te gaan leveren, maar het is niet duidelijk waar die gaan worden geassembleerd,”
Lichten ze toe in de krant. Verder spoorde de Blackpool Gazette een voormalige TVR-werknemer op. Hij zegt dat het een publiek geheim is dat tien werknemers bezig zijn met het heroprichten van TVR. Er zouden zelfs al twee prototypes rijden.
Negen jaar geleden, in de glorietijd, waren bij de TVR-fabriek in Blackpool 750 mensen in dienst. In december 2006 ging de very British autobouwer onder leiding van Nikolai Smolenski failliet. Na het faillissement kocht hij het bedrijf weer terug. Daarna was de algemene gedachte dat de productie naar het buitenland zou worden verplaatst. Maar als de Blackpoolse krant gelijk krijgt, blijft TVR op Engelse bodem.
Comment