Mededeling
Collapse
No announcement yet.
TVR Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenAllez, kitcar nummer X met een corvette motor ....
dan heb ik liever dat de failliet gaan
Comment
-
“Nieuwe TVR krijgt Corvette V8”
29 april 2010 | Tekst: Nic de Boer
De Russische TVR-eigenaar Nicolai Smolenski is druk bezig zijn merk nieuw leven in te blazen. Deze zomer moet er een nieuw prototype klaarstaan, die naar alle waarschijnlijkheid een Corvette V8 in het vooronder krijgt.
TVR krabbelt op uit zijn faillissement en werkt aan een nieuw model. In juli wordt daarvan een prototype getoond op de Goodwood Moving Motor Show. Dat meldt Autocar. Voor het nieuwe model worden TVR’s eigen V8 en zes-in-lijn aan de kant gezet. “We hebben alle mogelijkheden bekeken, en zelfs overwogen weer een eigen motor te bouwen. Maar de Corvette motor is de interessantste optie. Hij past op ons chassis en we kunnen er gemakkelijk de keuringen mee halen,” vertelt Smolenski.
De nieuwe TVR wordt waarschijnlijk gebouwd bij het Duitse Gullwing, dat op het moment ook de AC Cobra MkVI produceert. De eerste van een nieuwe generatie TVR’s wordt een cabriolet in de geest van deze Tuscan.
Volgens Smolenksi geeft de overgrote meerderheid van de klanten de voorkeur aan een cabriolet. De prijs moet volgens de makers niet hoger te komen liggen dan de Europese prijs voor een Corvette.
De volgende stap van Smolenski, nadat van het nieuwe model de productie is gestart, wordt de ontwikkeling van een hybride-model. Daarbij is het milieu niet de belangrijkste overweging.
“Ik wilde altijd al een model met een automatische transmissie. Maar ons chassis laat niets anders toe dan een reguliere handbak of een geautomatiseerde handbak.
Met een hybride kunnen we die aan de kant zetten een automaat inbouwen.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
dan heb ik liever dat de failliet gaan
+ YouTube Video
Comment
-
Een doos cleanex en een pluchen beest...gij zijt toch echt ne rare mens somsCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk BerichtenEen doos cleanex en een pluchen beest...gij zijt toch echt ne rare mens soms
dat ge dan uw ruit met kleenex'kes kuist
(zie ook bus glasSEX)
baantjes: idd, na 5dagen schotland, en zaterdag in borders/nortumberland/lake district rondgeknald te hebben,
viel ZONDAG nog mijn MOND OPEN van bewondering voor wegskes/landschappen,
rijden in de UK is echt de MAX
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jorrik Bekijk Berichten
standaard klinkt dat 10 keer beter!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
Comment
-