Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TVR Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Sagaris.

    Comment


    • Pfff

      Paar weken geleden naar Caterham-races gaan kijken, thuisgekomen en Pistonheads geopend om de prijzen te checken.
      Gisteren naar de TVR-meet gegaan, thuisgekomen en Pistonheads geopend om de prijzen te checken.

      Ik moet minder naar Zolder gaan.
      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

      Comment


      • Knappe foto's, Quadrifoglio!

        Comment


        • Merci
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

          Comment




          • Comment


            • Die 2 komen mij bekend voor.

              Blijkbaar zijn er nog een paar doorgereden naar de Nurburgring.




              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                Idem deze, maar dan nog in een typische TVR-kleur

                Sagaris met LS7 V8.

                Looking for a TVR? Find your ideal TVR from top dealers and private sellers in your area with PistonHeads Classifieds.
                http://www.autoforum.be/showthread.php?t=45881

                Comment


                • TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

                  Comment


                  • Oude Top Gear-aflevering met een half uur durende special over TVR, van het begin tot 1997.

                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                    Hoe ironisch dat op het einde van het derde filmpje, Clarkson een lijst van verdwenen Engelse merken vastheeft. Hij noemt een aantal merken en zegt dan dat TVR steeds sterker en sterker aan het worden is... Ongeveer 10 jaar later doet Top Gear opnieuw een tribute aan TVR, maar met een iets minder toffe eindboodschap
                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                    Comment


                    • Ik ben zelf ook helemaal zot van TVR, vraag me alleen af of het raadzaam is zo een Sagaris.
                      Qua looks, en wegligging,fun,etc,... gaat er echt niks boven een Sagaris.
                      Maar hoe zit het met het onderhoud, waar laat je dat doen in België, en zijn die blokken wel betrouwbaar.
                      Ik heb ooit vernomen dat sinds TVR een tijd geleden overgenomen is door een Rus dat het toen beter is geweest tot dat ze dan failliet zijn gegaan natuurlijk...
                      Iemand hier enig idee van?

                      Comment


                      • 1 van de Tuscans die zijn gebruikt in de film Swordfish

                        + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                          Ik ben zelf ook helemaal zot van TVR, vraag me alleen af of het raadzaam is zo een Sagaris.
                          Qua looks, en wegligging,fun,etc,... gaat er echt niks boven een Sagaris.
                          Maar hoe zit het met het onderhoud, waar laat je dat doen in België, en zijn die blokken wel betrouwbaar.
                          Ik heb ooit vernomen dat sinds TVR een tijd geleden overgenomen is door een Rus dat het toen beter is geweest tot dat ze dan failliet zijn gegaan natuurlijk...
                          Iemand hier enig idee van?
                          Verre van een kenner, but here goes.
                          De grootste problemen van TVR zaten bij hun Speed Six-motor. Door z'n ontwerp gingen daar al wel eens wat dingen fout, waardoor het blok in de soep draaide (google maar eens TVR Finger followers).
                          Die motor steekt in een hele reeks auto's, waaronder de Sag en de Tuscan.
                          Filmpje van hierboven is de wagen van een forummer trouwens, kort na aankoop hij heeft z'n blok ook in de soep gedraaid en dan binnen gebracht bij Racing Green. Die firma staat bekend om hun revisie/ombouw van de Speed 6 waarbij de finger followers verwijderd worden, de zogenaamde Finger Follower Free Speed 6.

                          Sommige exemplaren hebben problemen, andere rijden jarenlang zonder het minste probleem...beetje K-series HGF-achtig I suppose, maar dan duurder op het moment dat het fout gaat

                          Ondertussen zijn er ook veel motorswaps beschikbaar voor de Speed 6-auto's, meestal LS1 of LS7 V8's. Laatst was op Zolder ook zo'n exemplaar aanwezig, die van Blackiepaul op Pistonheads.

                          Als ge dan toch bang hebt voor die problemen, uitkijken voor een oudere wagen: TVR S-series met de Cologne V6 van Ford ==> behoorlijk bulletproof of eentje met de (Rover) V8 zoals een Chimaera, Griffith of een Cerbera.


                          Voor de rest, the usual stuff bij een Engelse wagen van een kleine constructeur...tweedehands wagens van een liefhebber waren vaak beter dan een nieuwe in de fabriek te kopen.

                          Zelf best wel een zwak voor een Cerbera. Vooral in profiel dan


                          En dat stuur met ingewerkte instrumenten, how cool is that!
                          Last edited by quadrifoglio; 22/08/2010, 21:39.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jorrik Bekijk Berichten
                            1 van de Tuscans die zijn gebruikt in de film Swordfish

                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                            Is dat dingske niet van op het forum, piewie ofzo, don't remember

                            Comment


                            • PeeBee, jup. Ondertussen +600pk

                              edit: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20877
                              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                Verre van een kenner, but here goes.
                                De grootste problemen van TVR zaten bij hun Speed Six-motor. Door z'n ontwerp gingen daar al wel eens wat dingen fout, waardoor het blok in de soep draaide (google maar eens TVR Finger followers).
                                Die motor steekt in een hele reeks auto's, waaronder de Sag en de Tuscan.
                                Filmpje van hierboven is de wagen van een forummer trouwens, kort na aankoop hij heeft z'n blok ook in de soep gedraaid en dan binnen gebracht bij Racing Green. Die firma staat bekend om hun revisie/ombouw van de Speed 6 waarbij de finger followers verwijderd worden, de zogenaamde Finger Follower Free Speed 6.

                                Sommige exemplaren hebben problemen, andere rijden jarenlang zonder het minste probleem...beetje K-series HGF-achtig I suppose, maar dan duurder op het moment dat het fout gaat

                                Ondertussen zijn er ook veel motorswaps beschikbaar voor de Speed 6-auto's, meestal LS1 of LS7 V8's. Laatst was op Zolder ook zo'n exemplaar aanwezig, die van Blackiepaul op Pistonheads.

                                Als ge dan toch bang hebt voor die problemen, uitkijken voor een oudere wagen: TVR S-series met de Cologne V6 van Ford ==> behoorlijk bulletproof of eentje met de (Rover) V8 zoals een Chimaera, Griffith of een Cerbera.


                                Voor de rest, the usual stuff bij een Engelse wagen van een kleine constructeur...tweedehands wagens van een liefhebber waren vaak beter dan een nieuwe in de fabriek te kopen.

                                Zelf best wel een zwak voor een Cerbera. Vooral in profiel dan


                                En dat stuur met ingewerkte instrumenten, how cool is that!
                                Zo een cerbera is idd super knap!!
                                Dus als ik het goed begrijp, zit er in een Sagaris zo een Speed-Six motor?
                                En die zijn dus niet echt bulletproof.
                                Ik had gezien dat er ook een verschil was van de modellen voor die rus het overnam en de modellen erna.
                                Enig idee wat zo een ombouw kost naar zo een finger-follower-free exemplaar?
                                Alvast bedankt voor de tochwel duidelijke info.

                                TVR's

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                                  Enig idee wat zo een ombouw kost naar zo een finger-follower-free exemplaar?
                                  Alvast bedankt voor de tochwel duidelijke info.

                                  TVR's
                                  Ik dacht afhankelijk van wat je wil van 14 tot 22K euro.

                                  Comment


                                  • Zo ver als ik weet heeft Smolenski (spelling?) niet echt iets bijgedragen aan TVR. Heeft de productie fel teruggeschroefd (aka behoorlijk aantal ontslagen), daarna heeft hij plannen zitten te maken om ongeveer alles behalve de motorafdeling weg te halen uit Engeland.
                                    Laatste jaren waren er ook verschillende geruchten over een terugkeer van TVR, nog altijd onder leiding van Smolenski: de herlancering van de Sagaris (enkele jaren geleden al) en zelfs een nieuw model (zou normaal op Goodwood dit jaar gepresenteerd worden...totaal niks van TVR te bekennen natuurlijk).

                                    Sagaris is inderdaad altijd Speed Six. Heb eigenlijk nog nooit de prijs voor de ombouw gehoord, maar ik denk dat fuel er wel eens dicht bij kan zitten.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                      Zo ver als ik weet heeft Smolenski (spelling?) niet echt iets bijgedragen aan TVR. Heeft de productie fel teruggeschroefd (aka behoorlijk aantal ontslagen), daarna heeft hij plannen zitten te maken om ongeveer alles behalve de motorafdeling weg te halen uit Engeland.
                                      Laatste jaren waren er ook verschillende geruchten over een terugkeer van TVR, nog altijd onder leiding van Smolenski: de herlancering van de Sagaris (enkele jaren geleden al) en zelfs een nieuw model (zou normaal op Goodwood dit jaar gepresenteerd worden...totaal niks van TVR te bekennen natuurlijk).

                                      Sagaris is inderdaad altijd Speed Six. Heb eigenlijk nog nooit de prijs voor de ombouw gehoord, maar ik denk dat fuel er wel eens dicht bij kan zitten.
                                      Damn als fuel gelijk heeft is dat wel een vrij prijzige ombouw.
                                      Zeker als het enkel de motor betreft...
                                      Als je dan zeker was dat de rest van de auto echt betrouwbaar zou zijn, is het nog te overwegen natuurlijk...
                                      Ik zou het wel zien zitten een Sagaris...

                                      Comment




                                      • Op Pistonheads is tamelijk veel te lezen, zowel over TVR in het algemeen als in het subforum over de Sag zelf.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                        Comment


                                        • Ja ik was al aant kijken op pistonheads voor een goei 50k hebde een schoon exemplaar.
                                          Vraag me wel af hoeveel Sagarissen er ooit zijn geproduceerd.
                                          Ik moet da hebben, simpel.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X