Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Paar weken geleden naar Caterham-races gaan kijken, thuisgekomen en Pistonheads geopend om de prijzen te checken.
Gisteren naar de TVR-meet gegaan, thuisgekomen en Pistonheads geopend om de prijzen te checken.
Ik moet minder naar Zolder gaan.
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Hoe ironisch dat op het einde van het derde filmpje, Clarkson een lijst van verdwenen Engelse merken vastheeft. Hij noemt een aantal merken en zegt dan dat TVR steeds sterker en sterker aan het worden is... Ongeveer 10 jaar later doet Top Gear opnieuw een tribute aan TVR, maar met een iets minder toffe eindboodschap
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Ik ben zelf ook helemaal zot van TVR, vraag me alleen af of het raadzaam is zo een Sagaris.
Qua looks, en wegligging,fun,etc,... gaat er echt niks boven een Sagaris.
Maar hoe zit het met het onderhoud, waar laat je dat doen in België, en zijn die blokken wel betrouwbaar.
Ik heb ooit vernomen dat sinds TVR een tijd geleden overgenomen is door een Rus dat het toen beter is geweest tot dat ze dan failliet zijn gegaan natuurlijk...
Iemand hier enig idee van?
Ik ben zelf ook helemaal zot van TVR, vraag me alleen af of het raadzaam is zo een Sagaris.
Qua looks, en wegligging,fun,etc,... gaat er echt niks boven een Sagaris.
Maar hoe zit het met het onderhoud, waar laat je dat doen in België, en zijn die blokken wel betrouwbaar.
Ik heb ooit vernomen dat sinds TVR een tijd geleden overgenomen is door een Rus dat het toen beter is geweest tot dat ze dan failliet zijn gegaan natuurlijk...
Iemand hier enig idee van?
Verre van een kenner, but here goes.
De grootste problemen van TVR zaten bij hun Speed Six-motor. Door z'n ontwerp gingen daar al wel eens wat dingen fout, waardoor het blok in de soep draaide (google maar eens TVR Finger followers).
Die motor steekt in een hele reeks auto's, waaronder de Sag en de Tuscan.
Filmpje van hierboven is de wagen van een forummer trouwens, kort na aankoop hij heeft z'n blok ook in de soep gedraaid en dan binnen gebracht bij Racing Green. Die firma staat bekend om hun revisie/ombouw van de Speed 6 waarbij de finger followers verwijderd worden, de zogenaamde Finger Follower Free Speed 6.
Sommige exemplaren hebben problemen, andere rijden jarenlang zonder het minste probleem...beetje K-series HGF-achtig I suppose, maar dan duurder op het moment dat het fout gaat
Ondertussen zijn er ook veel motorswaps beschikbaar voor de Speed 6-auto's, meestal LS1 of LS7 V8's. Laatst was op Zolder ook zo'n exemplaar aanwezig, die van Blackiepaul op Pistonheads.
Als ge dan toch bang hebt voor die problemen, uitkijken voor een oudere wagen: TVR S-series met de Cologne V6 van Ford ==> behoorlijk bulletproof of eentje met de (Rover) V8 zoals een Chimaera, Griffith of een Cerbera.
Voor de rest, the usual stuff bij een Engelse wagen van een kleine constructeur...tweedehands wagens van een liefhebber waren vaak beter dan een nieuwe in de fabriek te kopen.
Zelf best wel een zwak voor een Cerbera. Vooral in profiel dan
En dat stuur met ingewerkte instrumenten, how cool is that!
Verre van een kenner, but here goes.
De grootste problemen van TVR zaten bij hun Speed Six-motor. Door z'n ontwerp gingen daar al wel eens wat dingen fout, waardoor het blok in de soep draaide (google maar eens TVR Finger followers).
Die motor steekt in een hele reeks auto's, waaronder de Sag en de Tuscan.
Filmpje van hierboven is de wagen van een forummer trouwens, kort na aankoop hij heeft z'n blok ook in de soep gedraaid en dan binnen gebracht bij Racing Green. Die firma staat bekend om hun revisie/ombouw van de Speed 6 waarbij de finger followers verwijderd worden, de zogenaamde Finger Follower Free Speed 6.
Sommige exemplaren hebben problemen, andere rijden jarenlang zonder het minste probleem...beetje K-series HGF-achtig I suppose, maar dan duurder op het moment dat het fout gaat
Ondertussen zijn er ook veel motorswaps beschikbaar voor de Speed 6-auto's, meestal LS1 of LS7 V8's. Laatst was op Zolder ook zo'n exemplaar aanwezig, die van Blackiepaul op Pistonheads.
Als ge dan toch bang hebt voor die problemen, uitkijken voor een oudere wagen: TVR S-series met de Cologne V6 van Ford ==> behoorlijk bulletproof of eentje met de (Rover) V8 zoals een Chimaera, Griffith of een Cerbera.
Voor de rest, the usual stuff bij een Engelse wagen van een kleine constructeur...tweedehands wagens van een liefhebber waren vaak beter dan een nieuwe in de fabriek te kopen.
Zelf best wel een zwak voor een Cerbera. Vooral in profiel dan
En dat stuur met ingewerkte instrumenten, how cool is that!
Zo een cerbera is idd super knap!!
Dus als ik het goed begrijp, zit er in een Sagaris zo een Speed-Six motor?
En die zijn dus niet echt bulletproof.
Ik had gezien dat er ook een verschil was van de modellen voor die rus het overnam en de modellen erna.
Enig idee wat zo een ombouw kost naar zo een finger-follower-free exemplaar?
Alvast bedankt voor de tochwel duidelijke info.
Zo ver als ik weet heeft Smolenski (spelling?) niet echt iets bijgedragen aan TVR. Heeft de productie fel teruggeschroefd (aka behoorlijk aantal ontslagen), daarna heeft hij plannen zitten te maken om ongeveer alles behalve de motorafdeling weg te halen uit Engeland.
Laatste jaren waren er ook verschillende geruchten over een terugkeer van TVR, nog altijd onder leiding van Smolenski: de herlancering van de Sagaris (enkele jaren geleden al) en zelfs een nieuw model (zou normaal op Goodwood dit jaar gepresenteerd worden...totaal niks van TVR te bekennen natuurlijk).
Sagaris is inderdaad altijd Speed Six. Heb eigenlijk nog nooit de prijs voor de ombouw gehoord, maar ik denk dat fuel er wel eens dicht bij kan zitten.
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Zo ver als ik weet heeft Smolenski (spelling?) niet echt iets bijgedragen aan TVR. Heeft de productie fel teruggeschroefd (aka behoorlijk aantal ontslagen), daarna heeft hij plannen zitten te maken om ongeveer alles behalve de motorafdeling weg te halen uit Engeland.
Laatste jaren waren er ook verschillende geruchten over een terugkeer van TVR, nog altijd onder leiding van Smolenski: de herlancering van de Sagaris (enkele jaren geleden al) en zelfs een nieuw model (zou normaal op Goodwood dit jaar gepresenteerd worden...totaal niks van TVR te bekennen natuurlijk).
Sagaris is inderdaad altijd Speed Six. Heb eigenlijk nog nooit de prijs voor de ombouw gehoord, maar ik denk dat fuel er wel eens dicht bij kan zitten.
Damn als fuel gelijk heeft is dat wel een vrij prijzige ombouw.
Zeker als het enkel de motor betreft...
Als je dan zeker was dat de rest van de auto echt betrouwbaar zou zijn, is het nog te overwegen natuurlijk...
Ik zou het wel zien zitten een Sagaris...
Ja ik was al aant kijken op pistonheads voor een goei 50k hebde een schoon exemplaar.
Vraag me wel af hoeveel Sagarissen er ooit zijn geproduceerd.
Ik moet da hebben, simpel.
Comment