Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TVR Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    schitterend!

Uw kennis is ook bewonderenswaardig!
    Carlito?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Carlito?
      ???

Is dit een stek naar Carlito en z'n 'kennissen'?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
        Dan zal die wel afkomstig zijn van die TVR expert in Deinze. Kan dat niet verklaren waarom 2 Sagarissen naar hetzelfde adres en op dezelfde tijd zijn getransporteerd? Bv naar dat adres in Deinze?
        Na wat verderzoeken lijkt mij dat ook het meest logische (al vind ik het vreemd dat ze niet op z'n site staan, alletwee op bestelling gaan halen dan misschien)

Oorspronkelijk geplaatst door nightrider_8501 Bekijk Berichten
        Ik heb al een paar keer een gele tegengekomen ook, en zou volgens autogespot nu op belgisch kenteken staan.
        http://www.autogespot.com/nl/viewima...22072010212937
        Jup, da's die gele wat hierboven stond

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
        schitterend!

Uw kennis is ook bewonderenswaardig!
        Totaal erover

En het is maar zéér beperkte kennis hoor...het is niet alsof ik de motorcode kan afleiden adhv een filmpje.
        Gewoon af en toe op Pistonheads wat meelezen, that's it....ik gooi zelfs nog af en toe de verschillende modellen door mekaar
        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
          Totaal erover

En het is maar zéér beperkte kennis hoor...het is niet alsof ik de motorcode kan afleiden adhv een filmpje.
          Gewoon af en toe op Pistonheads wat meelezen, that's it....ik gooi zelfs nog af en toe de verschillende modellen door mekaar

Maar toch, viel me al eerder op trouwens, dat je veel weet! Zeker over dit onderwerp.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomTVR Bekijk Berichten
            http://www.pistonheads.co.uk/sales/2072520.htm

Euromillions winnen, Typhon kopen, Smolenski uitkopen...
            het is goed om te dromen

PS: er zijn geen problemen met de speed 6 als je deze motor niet behandelt als een 2 liter diesel en de motor aangepast is aan de 2004 specs. Net zoals met de snelheid waarmee deze motor optrekt, heb je veel discipline nodig voor je dit doet. Maar geloof me vrij, ik heb zowel mijn 4 liter als de 3.6 genoeg in toeren gejaagd en zelfs 1100km op 1 dag ermee gereden, zonder problemen...

Voor de sound alleen al .
            Heb ik niet eens een artikel in EVO gelezen dat er in feite maar 2 of 3 stuks van zijn.
            De eigenaar van het geteste exemplaar zag zelf met een bang hart uit naar zijn eerste onderhoud,omdat deze blijkbaar nog complexer was dan ander TVR´s.
            De moterkap verwijderen zou al een werkje worden van ettelijke uren.

+ YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
            Het probleem stelt zich meestal in het gedeelte tussen "I love it" en "ik durf het aan om er eentje te kopen"

ttz vooral bij de Speed 6-modellen...een beetje een Rover K-series-verhaal (geniale motor maar met een fout in het design, grote kans dat het ooit foutgaat)...maar een K-series is te fixen voor minder dan 1000€, voor een S6 lukt dat voor iets minder dan 10.000€
            Hoeveel keer ben ik ook al op PISTONHEADS gaan zien bij Classifieds,soms zeer aantrekkelijke prijzen,maar de durf ontbreekt mij steeds.
            Daarom voor de Z4 gekozen,als daily zal die doenbaarder zijn.
            Hoewel Britse TVR-eigenaars mij steeds zeggen,hoe meer er mee gereden word hoe minder de problemen.Misschien OOIT....

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
            Ik vind het vooral jammer dat ze zo goed als allemaal rechtsgestuurd zijn, das echt een domper imo.
            Dat zou mij niet eens kunnen schelen,het prijsverschil voor een linkgestuurde is trouwens enorm.

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
            Ik val toch altijd terug op de Chimaera en de Griffith

Imo zijn Chimaera´s ook de beste koop.
            Al heb ik het zelf nog meer voor een T350 of een oudere Taimar.

Ook de S-series lijken mij doenbaar,betrouwbaar en leuk.

Sagaris is het ultieme natuurlijk,naar dat is dan ook meteen zijn nadeel.

.
            Last edited by ; 29/12/2010, 16:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
              Voor de sound alleen al .
              Heb ik niet eens een artikel in EVO gelezen dat er in feite maar 2 of 3 stuks van zijn.
              De eigenaar van het geteste exemplaar zag zelf met een bang hart uit naar zijn eerste onderhoud,omdat deze blijkbaar nog complexer was dan ander TVR´s.
              De moterkap verwijderen zou al een werkje worden van ettelijke uren.

+ YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
              3 of 4 inderdaad, 1tje zou ook nog een zwaar ongeval gehad hebben...voorlopig nog niet opnieuw hersteld/opgedoken.

Racing Green had begin dit jaar nog eentje te koop staan voor de ronde prijs van 100d Pond
              Wel custom specs door Racing Green

Dat zou mij niet eens kunnen schelen,het prijsverschil voor een linkgestuurde is trouwens enorm.
              Feit

Comment

• 1965 Griffith 200 Race Car

SMALL BLOCK FORD ENGINE, 331 CU Dart block with Edelbrock Victor Jr. Aluminum Heads, Eagle forged crank, Eagle rods, JE Pistons, roller rockers, etc. APPROX: 450 +HP, Fresh engine with -0- Hours!
                beetje trekjes van een Cheetah, of ligt dat aan mij?

Vette uitlaat

Te koop voor 66d Dollar
                Speak with our expert Race Car & Classic Sports Car dealers! Located in Vero Beach, FL, we buy & sell vintage vehicles. Models include Elise, Exige, Evora & More | Wire Wheel

Comment

• 450+ hp, wat weegt zoiets? 700 kg?
                  Eerste foto deed me ook aan een Cheetah denken!
                  Fak zeg, lijkt echt rond die motor gebouwd te zijn. Bekijk die wielen hoe klein, relatief gezien...

Comment

• Wat een ziek dingetje!!

Comment

• 700 kilo lijkt mij een goede schatting ja

Imagine the noise

Comment

• Ik zou er wel sidepipes op steken, zou nog iets vetter zijn.

Comment

• Ik wil daar filmpjes van zien!

Comment

• As you wish (wel zeer slechte kwaliteit)
                            + YouTube Video

Verschillende race Griffiths
                            + YouTube Video

Nice (en lol @ 2pk die voorbijgereden komt)
                            + YouTube Video

Comment

• Dat moet goed rijden zo'n kleintje!

En de enige ford motor waar ik fan van ben. Hun 4- cilinder racemotor'tjes.

Edit: zie natuurlijk dat het een V8 is, dom van mij.
                              Last edited by ; 31/12/2010, 01:41.

Comment

• Die dingen worden in Zolder meteen van de track gehaald.

Comment

• Ja.

Meen gelezen te hebben dat op de Continental Meet 1 van de Engelse deelnemers van het circuit gehaald na 2 rondjes...waarschuwing tijdens ronde 1 en bij z'n 2de ronde al de zwarte vlag.
                                  De meetpunten waren hem blijkbaar niet zo duidelijk

Zaten ook wel geschifte karren tussen

Comment

• Martin Brundle in een T440R, filmpje vat het merk TVR mooi samen:
                                    • zo luid dat hij bijna niet te verstaan is bij momenten
                                    • vanaf 4 minuten maakt hij het cliché overduidelijk waar
                                    • Laatste zinnetje: "It's a little bit too raw...even for an ex F1-driver like me".
                                    + YouTube Video

Comment

• Die test ken ik, heerlijk

Ik hou ook van Oulton Park
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• En nu ik toch bezig ben met m'n TVR-spul te posten:

USA

De 2de van rechts nadat hij terug in Engeland is geïmporteerd. 310pk aan de wielen, op zo'n fietsbandjes

Have to admit it was the owner prior to myself (Tim John) that did all the serious (ie expensive) work to it; the tuning basics were a 650cfm 'double-pumper' Holley carb, ported&polished heads with raised compression, Mallory dual-point dizzy, a fairly wild cam and bespoke tubular exhaust & headers (the standard ones incredibly restrictive apparently). Don't know about pistons, rods, crank etc. I never put the car on the rollers myself but it came with a dyno plot from a previous session which yielded 310BHP @ 5400 RPM at the wheels (it was noted in pencil that this corresponded to 360-365BHP at the flywheel and that at this point in the session the rolling-road had given up the ghost!). It did put the power down surprisingly effectively (the Salisbury lsd no doubt helped) The peculiar bonnet dates back I believe to it's US days; Joe Raul at the Griffith Club sent me a photo of 200/6/176 in the '70s (sourced from it's first owner) painted a lurid purple, with 'flame' graphics, massive spacers on the wheels and side-exit exhaust. It looked utterly ridiculous, BUT I think it did have the same bonnet it has now so the strange bonnet was a product of it's hot-rod days!

Comment

• Wel 10.xx op de 1/4mijl

Comment

Working...
                                          X