Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TVR Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
    Miljaar, ganse tekst uitgetypt en dan verkeerde knop gedrukt
    Opnieuw dan maar

    @Fuel: Dat waren ongeveer de dingen die ik verwacht had, begrijpelijk

    @Vicious:
    Hun Speed 6 is inderdaad de motor die het bekend staat als "hij gaat in de soep draaien, alleen een kwestie van tijd" (beetje kort door de bocht, maar toch in een zeer groot gedeelte van de gevallen helaas). En dan is het tijd om richting Racing Green te trekken voor een revisie (Finger Follower Free-engine) of te swappen (LS1 V8 zoals de Sagaris dit jaar op Zolder, gigantisch vette kar...maar ook een beetje fout en betrouwbaarder)

    Maar ook hun Speed 8, die er al was voor de Speed 6, had z'n problemen...de eerste generatie 4.2's (de Cerbera bvb) zijn ondertussen ook bijna allemaal ofwel gereviseerd (Racing Green heeft echt gouden zaken gedaan) ofwel vervangen door een nieuwere 4.2 (uiterlijk te herkenen aan de andere plaats van de oliepeilstok) of door de grotere 4.5.

    De oudere Tiv's hebben geleende motoren: V6 van Ford in de S-series (waarvan er 1tje op het forum zit), Rover V8 in de Wedges/S-series V8,...
    Die motoren zijn betrouwbaarder, een simpel design en relatief weinig stress op het blok.
    Bij die wagens zit het probleem dan meestal niet bij de motor...maar bij de rest van de wagen




    Nog wat probleempjes:
    • elektrische prullen: Engelse wagen, gebouwd in een schuur, fibreglass koetswerk en dus moet alles geaard worden aan het chassis,... ==> perfect recept voor problemen
    • schade aan het koetswerk ==> zware kosten, think Lotus Elise/Opel Speedster maar dan van een fabriek die failliet is gegaan en met een sowieso al kleinere oplage. (om nog maar te zwijgen van de prijs van hun karakteristieke lak-kleuren...paar 100€/liter en zo goed als onmogelijk om de kleur te laten overeenkomen met de wagen ==> verhalen als "full respray owv steenslag-schade)
    • Weggedrag zo gauw de luchtvochtigheid boven de 7% () komt
    • Roest, roest en nog eens roest Koetswerk van fibreglass is natuurlijk geen probleem, maar hun buizen-onderstel roest harder dan de gemiddelde Alfa uit de jaren 80...==> body-off resto en dan deftig laten lakken

    Voor de rest, de eigenaar mag geen belang hechten aan: verfijning, subtiliteit, op jonge leeftijd slechthorend worden,...oohja best ook een paar boeken in de wagen leggen voor tijdens het wachten op de pechverhelpingsdiensten

    Maar dat zou mij niet tegenhouden (wat makkelijker gezegd is als ge geen geld hebt en dus voorlopig toch geen TVR kunt kopen)



    Voorkeuren:
    1. een S-series (V6 of V8, zorgen voor later) voor als het met een klein budget moet
    2. een Cerbera voor groter budget (plus is een vierzitter, ideale gezinswagen dus...)
    3. een Sagaris voor als geld geen rol speelt
    Mooi verhaal, het klopt inderdaad dat TVRs niet allemaal even betrouwbaar zijn. Na wat upgrades kunnen ze best wel wat hebben.
    RHD stoort mij niet echt bij het rijden (enkel het inhalen is wat lastig). Maar voor circuit rijden is RHD dan weer interessant omdat de meeste circuits rechtsdraaiend zijn.

    Mijn voordeur is nog altijd de Cerbera (maar is ook de minst betrouwbaarste).
    Heb bewust gekozen voor de S-serie wegens budget en betrouwbaarheid.
    De sound van de TVRs is gewoon magisch zowel voor V6, V8 of 6-in-lijn.
    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=45881

    Comment


    • Comment


      • ... mooie wagen, mooie kleurencombo, nice pic

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door TVRke Bekijk Berichten
          Mooi verhaal, het klopt inderdaad dat TVRs niet allemaal even betrouwbaar zijn. Na wat upgrades kunnen ze best wel wat hebben.
          Na m'n tekst nu opnieuw te lezen: ik heb eigenlijk alleen minpunten en problemen aangehaald, maar TVR heeft ook enorme kwaliteiten:
          • exclusiviteit: Vooral op het vasteland, maar ook in het VK blijft het een bijzondere verschijning
          • Geluid
          • betaalbaarheid (van een RHD, LHD kosten belachelijk veel extra): Handgebouwde (super)sportwagen voor een relatief klein prijskaartje
          • geluid
          • Fan-base en de kennis die online te vinden is
          • geluid
          • ...
          RHD stoort mij niet echt bij het rijden (enkel het inhalen is wat lastig). Maar voor circuit rijden is RHD dan weer interessant omdat de meeste circuits rechtsdraaiend zijn.
          Geen ervaring ermee, maar voor bepaalde wagens zou ik het zeker overwegen (genre TVR, Caterham, Lotus,...) zelfs als het een daily moet zijn


          Mijn voordeur is nog altijd de Cerbera (maar is ook de minst betrouwbaarste).
          Jup, allereerste model dat de Speed 6-motor kreeg


          Heb bewust gekozen voor de S-serie wegens budget en betrouwbaarheid.
          De sound van de TVRs is gewoon magisch zowel voor V6, V8 of 6-in-lijn.
          Tsjah...geleende motor he
          Heb hem gehoord tijdens de Kempenrit begin vorig jaar Zijn dat de standaard uitlaten of met een decat?
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

          Comment


          • Dat geluid was echt niet normaal vet.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
              Zo'n zilvere Sagaris stond een tijdje geleden in het Kortrijkse te koop als ik me niet vergis.
              Die is nog van Leif Hoste geweest denk ik (was iig een grijze), maar heeft hem vrij snel terug weggedaan wegens te extreem.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten

                Tsjah...geleende motor he
                Heb hem gehoord tijdens de Kempenrit begin vorig jaar Zijn dat de standaard uitlaten of met een decat?
                Is een RVS uitlaat zonder katalysator (model 1989 had nog geen kat).
                De latere S-series hebben wel een kat en deze doet veel afbreuk aan de sound.
                http://www.autoforum.be/showthread.php?t=45881

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten

                  Zo'n zieke kar...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                    Maar dat zou mij niet tegenhouden (wat makkelijker gezegd is als ge geen geld hebt en dus voorlopig toch geen TVR kunt kopen)
                    Ik denk dat het idd wat makkelijker gezegd dan gedaan is Ook ik ben TVR-lover van 't eerste uur, het is budgettair makkelijk haalbaar om een nette Tuscan in huis te halen, maar ik ben doodsbang van onderhoudskosten, betrouwbaarheid, herverkoop, ... Om dan nog maar te zwijgen over 't feit dat je sowieso voor RHD moet kiezen.

                    Misschien ooit ...
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                      Zo'n zieke kar...
                      understatement.

                      Comment


                      • oude top gear tvr special

                        + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                        + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                        + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                        Comment


                        • Zalig, heb die filmpjes al een paar keer bekeken








                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                          Comment




                          • geen fan van sepia-fotobewerkingen, maar hier ga ik een uitzondering maken omdat de foto opzich wel vet is


                            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                            Comment


                            • And again, rond mijn 35e moet ik zoiets hebben.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                                And again, rond mijn 35e moet ik zoiets hebben.
                                Ik wil veel te veel dingen, en ze veranderen vaak...in de zin van "de lijst wordt langer"



                                Maar dit heeft toch een vaste plaats op die lijst
                                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                Comment


                                • Rijdt dat nog een beetje leuk?

                                  Comment


                                  • Het is een TVR, als dat rijdt is dat tof.

                                    Als...




                                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                      Het is een TVR, als dat rijdt is dat tof.

                                      Als...




                                      Sad but true
                                      Dedication, Determination, Perfection - Senna

                                      Comment


                                      • Nee, maar zo'n Cerbera is een pure GT: dikke motor, "luxueus" interieur, lange wielbasis met een relatief zacht onderstel,...

                                        Perfect voor lange afstanden dus, maar op de TVR Continental Meet in Zolder heb ik toch ook verschillende Cerbera's on track gezien. Die leken zich te amuseren
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                        Comment


                                        • Leuk, ik had net een GT nodig om mee naar Cannes te knallen en ter hoogte van Dijon in pan te vallen!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X