Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
TVR Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door erikjeOppassen hé !!!
Goedkoop bij TVR kan achteraf zeer duur worden.
Als je er eentje wil aankopen best eventjes bij http://www.tvr-belgium.be/index.html
langst gaan.Zal je wel de nodige uitleg geven
het zou eerder als bij toeval gebeuren, moest ik zoiets kopen
maar een tasmin of die andere 2.8 zeggen me veel
natuurlijk zijn ze niet goedkoop als er een tvr stuk kapot gaat, daar ben ik me van bewust
Comment
-
die ene sagaris met reclame
Comment
-
Ook goed voor eender welke andere auto.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk BerichtenHet blijft maar rommelen rond TVR. Na maanden van wilde plannen van de Russische eigenaar blijkt de grootste onafhankelijke Engelse sportwagenfabrikant nu te koop te staan.
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5783&cache=no
Wel heb ik gelezen dat TVR het productieeinde van de Sagaris, het wat rustiger aan gaat doen inzake design. Wat hedendaagser, minder agressief. Dus dat duid toch op een toekomst.
Hopelijk word er snel een koper gevonden, dat TVR maar niet dezelfde toer opgaat als Rover/MG.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk BerichtenJammer dat het zo gaat met TVR. Zo'n sublieme wagens
Wel heb ik gelezen dat TVR het productieeinde van de Sagaris, het wat rustiger aan gaat doen inzake design. Wat hedendaagser, minder agressief. Dus dat duid toch op een toekomst.
Hopelijk word er snel een koper gevonden, dat TVR maar niet dezelfde toer opgaat als Rover/MG.
TVR hadden die vroeger niet al problemen, maar dankzij een inversteerder weer boven water gekomen? Of was dat een andere engelse autoconstructeur? Dacht me toch te herinneren dat het TVG was.
Comment
-
Vandaag stond er bij een klant van mij(een bandencentrale)een knappe oude TVR.
Een TVR Taimar ´79 .Wat een tof ding.Hij bleek van een autohandelaar te zijn,en staat dus te koop.
Ik dus eens kijken en zag dat de deur niet gesloten was,dus kon ik het niet laten om mij er eens in te wurmen.Eenmaal gezeten viel het op dat ik qua lengte geen enkel probleem heb,mijn maatje 46 wat krap is bij de pedalen.In de pedaalbak is er dus enkel plaats voor de pedalen en die staan dan nog heel dicht op elkaar en voetsteun is er helemaal niet.
De middentunnel is zowat 3 x breder dan mijn arm met een lekker kort pookje.
Maar dan trok ik de deur dicht en daar zat ik gekneld tussen de deur in het stuur.En ik die dacht dat in een Land Rover de deur dicht op het stuur stond.
De auto is dus 28j en heeft de laatste 14 jaar zijn garage niet meer verlaten.
Hij staat in een redelijk goede staad,en enkele dingen worden nog in orde gezet.
Het enige wat mij niet beviel was zijn vraagprijs van 15000€
Het is dus zo ene
Comment
-
Deze is behoorlijk duur eigenlijk,ik denk dat dit komt omdat deze linksgestuurd is.
Hoe zit dat nu als je een rechtsgestuurde auto in belgie invoerd of inschrijft?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk BerichtenDeze is behoorlijk duur eigenlijk,ik denk dat dit komt omdat deze linksgestuurd is.
Hoe zit dat nu als je een rechtsgestuurde auto in belgie invoerd of inschrijft?
Enkel de lichten moeten kwa lichtbeeld aangepast zijn om rechts te rijden (desnoods met v die zwarte stickertjes die de Engelsen gebruiken als ze hier op het vasteland op vakantie komen .
En voor de rest : Uzelf aanpassen aan het stuur rechts en wat praktische probleempjes (drive-in resto of parkeergarage = uitstappen of een co-pilote meepaken ofwel moet je daar spookrijden )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk BerichtenEnkel de lichten moeten kwa lichtbeeld aangepast zijn om rechts te rijden (desnoods met v die zwarte stickertjes die de Engelsen gebruiken als ze hier op het vasteland op vakantie komen .
En voor de rest : Uzelf aanpassen aan het stuur rechts en wat praktische probleempjes (drive-in resto of parkeergarage = uitstappen of een co-pilote meepaken ofwel moet je daar spookrijden )
Achterwaarts de Mc Do binnen .
Nee,serieus ik dacht dat dit veel meer problemen gaf voor de keuring en zo.
Comment
-
Een filmke op pistonheads gevonden van een Tuscan II met Belgische platen.
Wat een lekkere sound van die speed six!!!
Comment
-
Bron: http://www.auto55.be/nieuws/10291-tvr-herrijst-met-typhoon
TVR herrijst met Typhoon
Sportwagenfabrikant TVR is de afgelopen maanden voorwerp geweest van stevige speculaties. De steenrijke Russische eigenaar leek van het merk z'n buik vol te hebben, verhuisde de fabriek, zette personeel op straat en stopte botweg de productie. Maar TVR zal herrijzen. De Britten hebben zopas de allereerste beelden van hun nieuwe project vrijgegeven. Het is de TVR Typhoon, waarmee het merk met een schone lei wil beginnen. De bolide zou op het Autosalon van Genève onthuld moeten worden. De Typhoon is voor het eerst geheel met de computer ontwikkeld en opgetrokken rond een buizenframe. Het model beschikt over een koetswerk dat nagenoeg geheel in carbon is opgetrokken. Hoewel er onder de kap een dikke (en dus zware) 4,0l zes-in-lijn huist, blijft het gewicht toch beperkt tot 1100kg. De krachtbron is trouwens een oude bekende. TVR heeft tot heden al 400pk uit het blok gekregen, maar ditmaal zou de zespitter niet minder dan 600pk uitbraken. Een bij de Corvette geleende zesbak kanaliseert dat geweld naar de achterwielen. Die zouden de Typhoon in maximaal vier tellen naar 100km/u moeten katapulteren. Er wordt zelfs gewag gemaakt van een topsnelheid van meer dan 320km/u.
De Typhoon wordt geen massaproduct. Het merk wil er z'n zestigste verjaardag mee vieren en van de Typhoon staan dan ook exact 60 stuks op de planning. Eind dit jaar moet de eerste een feit zijn. TVR stelt ook gerust; er komen wel degelijk nieuwe modellen.
Comment
-
More than 30 parties have expressed an interest in buying the remnants of TVR, the sports car maker which crashed into administration over Christmas - and the factory could move to Asia.
Administrator PKF (UK) LLP has spent the past month clarifying the assets of Blackpool Automotive Ltd, the company that ran the Blackpool factory, and it in fact holds several trump cards that could prevent the Russian owner switching production overseas.
The sale advert in the Financial Times reveals that Blackpool Automotive controls the TVR trademark in Europe and the US, as well as all the intellectual property rights and tooling for the sports cars. It was thought that Nikolai Smolenski had hived off the IP and planned to stop building in Blackpool, contracting production to a specialist such as Bertone in Italy.
Jason Gowar, of PKF administrators, said: 'It was under question before, but we have now confirmed that the assets of Blackpool Automotive include the Blackpool factory, the logos and trademarks. Nobody else can sell a car with a TVR badge in Europe or America.'
The FT advert confirms that the sale will include all the moulds and tooling for the Tuscan, Tamora, Sagaris and T350 sports cars, the 14,000sq m factory leasehold and all vehicle stock left over at the time the company called in the administrators on 28 December.
PKF is hopeful of finding a buyer by the end of February; Lancashire millionaire and car enthusiast Al Melling, who recently announced his own TVR-rivalling 1175bhp Hellcat, is one name in the frame and Asian investors are also rumoured, but a spokesman refused to confirm the identity of any bidders.
TVR was established in 1947 by its eponymous founder, Trevor Wilkinson, and became famous for its raw and raucous sports cars undiluted by electronics and nannying safety gizmos. It was bought by young Russian tycoon Nikolai Smolenski in 2004; however, sales have slowed to a trickle in recent years.
BRON
Comment
-
De gewraakte Rus Nikolai Smolenski is sinds kort weer eigenaar van TVR nadat hij het merk eerder in surseance van betaling liet gaan. Nu plant hij weer een verkoop.
Nikolai Smolenski heeft plannen om TVR van de hand te doen en het merk te verkopen aan Adam Burdette en Jean Michel Santacreu, twee inwoners van Florida die sinds jaar en dag zijn gespecialiseerd in het importeren van sportauto’s in de VS.
Als de deal met Smolenski lukt, hoopt het duo over drie maanden te herstarten met de productie van TVR. Die gaat in elk geval plaatsvinden buiten Groot-Brittannië. De Amerikanen beweren alleen al van Amerikaanse dealers tweeduizend orders binnen te hebben. De productie gaat bestaan uit vernieuwde versies van de Sagaris en de Tuscan.
Volgens een officieel bericht van TVR blijft een klein deel van het bedrijf toch in Engeland. De motoren en aandrijflijnen blijven de verantwoordelijkheid van het Britse bedrijf Ricardo. Het ontwerpteam en kantoorpersoneel blijft zitten waar het zit.
Tot slot plant TVR nog voor het einde van het jaar de lancering van de 600 pk sterke Typhoon. Dat model gaat gewoon door het intekenen op de orderlijst is inmiddels van start gegaan.
Bron : autoweek.nl
Comment
-
Daarnet een rode TVR Tamora gespot langs de N60 aan AMI S en Samsonite => direct m'n kar gekeerd en achtervolging ingezet , helaas kwam z'n sound niet boven m'n Scooby uit , behalve toen we beiden aan verkeerslicht stonden en ik de Milltek eens liet knallen ,toen rev-de hij ook eens .
Dan richting Markt in Oudenaarde (aan de Colruyt werd de rode beauty bijna geramd door een lomperik met Saab diesel ) , hij parkeerde op de Markt en even een praatje gedaan .
Het bleken 2 Engelsen te zijn (2 mannen :1 v wss in de 30 en de andere vermoeddelijk een vijftiger ) , ik feliciteerde hem met de toffe TVR en informeerde naar de betrouwbaarheid : volgens de bestuurder was er met de betrouwbaarheid v z'n Tamora niks mis , zelfs niet op elektrisch vlak .
Comment
Comment