De naam van het topic zegt het zelf wel denk ik...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
TVR Lovers
Collapse
X
-
Re: TVR-LOVERS...
Oorspronkelijk geplaatst door TechThingOorspronkelijk geplaatst door DodgeboyDe naam van het topic zegt het zelf wel denk ik...
Ok,now back on topic.
Comment
-
JOEHOE hier ben ik al
aangezien het TVR-gamma niet zo bekend is ...
Tamora
Tamora
Tuscan
T350c
Cerbera
Chimaera
T350c
Speed 12
Tuscan
Tuscan
Tuscan
Tuscan
Tuscan S
Tuscan S
Tuscan R
Tuscan R
Tuscan R Le Mans 2003
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Mijn favoriet is trouwens de Speed 12,je zal wel weten waarom als je deze specificaties bekijkt...
Engine
Type: V12
Displacement: 7730 cc
Horsepower: 800 bhp @ 7250 rpm
Torque: 650 lb-ft @ 5750 rpm
Redline: 8000 rpm
Performance
0-60 mph: 3.5 sec
0-100 mph: 6.3 sec
Quarter Mile: --.- sec @ --- mph
Skidpad: .--g
Top Speed: est 240 mph
Braking, 60-0 mph: --- ft
Slalom Speed: --.- mph
Comment
-
van die speed twelve (tis dus eigenlijk wel 'twelve' en niet '12') zijn er maar een hééééééééééééééééééééééééà ©Ã©Ã©l beperkt aantal gemaakt, ik denk minder dan 50.
ik ben eigenlijk TVR-liefhebber omdat de wagens VOLLEDIG met de hand gemaakt worden. ALLES is hand-made: het design, de motoren, het interieur, de wielen, ALLES. en ik vind dat een on-ge-loof-lij-ke prestatie !
de prijzen vallen ook mee: alle TVRs die je hier ziet zijn porsche-killers allemaal minstens 350pk, 0-100 binnen de 5 seconden. geen rijhulpsystemen (zelfs op de speed twelve niet *slik* :o). nadeeltje: het verbruik. bij een gezonde Tuscan mag je zeker rekenen, als je er een pittige rijstijl op nahoudt, op een stevige 30 liter per 100 km. de motoren zijn niet conform met europese wetgeving en daarom rijden er hier zo weinig: de officiële invoerder is Alvan Motors, bij iedereen wel gekend wellicht.
een Tuscan zal altijd een droom blijven ...1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
een prachtig maar nauwelijks gekend automerk. Ik persoonlijk voel het meest voor de tuscan (al sinds die zalige scene uit 'swordfish'!!!) en natuurlijk al zijn varianten. En sinds de 'interieur'-topic staatie in mijn top-20.
Merci dus DodgeBoy voor deze topic, hopelijk blijft ze regelmatig ge-update. Dan kom ik wel es kijken.
Jammer ook dat er nog nooit iets van TVR ter sprake is gekomen in AW (of toch niet dat ik mij herinner?!)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jelleff een vraagske: ik vind tvr echt wel bangelijke wagens en occazie zijn ze niet overdreven duur, allez in de UK toch niet, maar zijn alle modellen eigenlijk te krijgen met LHD of enkel RHD ???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DodgeboyOorspronkelijk geplaatst door jelleff een vraagske: ik vind tvr echt wel bangelijke wagens en occazie zijn ze niet overdreven duur, allez in de UK toch niet, maar zijn alle modellen eigenlijk te krijgen met LHD of enkel RHD ???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jelleOorspronkelijk geplaatst door DodgeboyOorspronkelijk geplaatst door jelleff een vraagske: ik vind tvr echt wel bangelijke wagens en occazie zijn ze niet overdreven duur, allez in de UK toch niet, maar zijn alle modellen eigenlijk te krijgen met LHD of enkel RHD ???
Comment
-
nope ik ben hier nog ff we vertrekken pas om kwart na, ik had kwart voor verstaan
er bestaan enkel LHD modellen van de cerbera en de chimaera. ik denk dat je op aanvraag ook de Tuscan kan laten ombouwen tot LHD, maar de tamora, T350c zijn zeker niet verkrijgbaar met LHD.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alexnope ik ben hier nog ff we vertrekken pas om kwart na, ik had kwart voor verstaan
er bestaan enkel LHD modellen van de cerbera en de chimaera. ik denk dat je op aanvraag ook de Tuscan kan laten ombouwen tot LHD, maar de tamora, T350c zijn zeker niet verkrijgbaar met LHD.
Vooral zone chimaera, cerbera of tuscan zie ik wel zitten!
Op Topgear rijdt die ene kerel ook altijd zalig in de tests met die bakken. Die met zijn bruin haar, bangelijke horloge en dacht dat die vroeger nog rally gereden heeft, weet zijn naam niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jellekunt ge occazie tvr's laten ombouwen van RHD naar LHD ??? want in de UK zijn zo'n bakken occazie echt niet duur ong. 20.000pond das iets van een 30000 eurokes denk ik voor echt een supermooie occazie met niet teveel miles.
Vooral zone chimaera, cerbera of tuscan zie ik wel zitten!
Op Topgear rijdt die ene kerel ook altijd zalig in de tests met die bakken. Die met zijn bruin haar, bangelijke horloge en dacht dat die vroeger nog rally gereden heeft, weet zijn naam niet.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
Comment