Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TVR Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
    van die speed twelve (tis dus eigenlijk wel 'twelve' en niet '12') zijn er maar een hééééééééééééééééééééééééà ©Ã©Ã©l beperkt aantal gemaakt, ik denk minder dan 50.

ik ben eigenlijk TVR-liefhebber omdat de wagens VOLLEDIG met de hand gemaakt worden. ALLES is hand-made: het design, de motoren, het interieur, de wielen, ALLES. en ik vind dat een on-ge-loof-lij-ke prestatie !
    de prijzen vallen ook mee: alle TVRs die je hier ziet zijn porsche-killers allemaal minstens 350pk, 0-100 binnen de 5 seconden. geen rijhulpsystemen (zelfs op de speed twelve niet *slik* :o). nadeeltje: het verbruik. bij een gezonde Tuscan mag je zeker rekenen, als je er een pittige rijstijl op nahoudt, op een stevige 30 liter per 100 km. de motoren zijn niet conform met europese wetgeving en daarom rijden er hier zo weinig: de officiële invoerder is Alvan Motors, bij iedereen wel gekend wellicht.

een Tuscan zal altijd een droom blijven ...
    Ze hebben niet allemaal minstens 350PK, de Chimaera begint vanaf 240 bv

Ze verbruiken belange geen 30L bij normaal gebruik, bij vlot doorrijden kom je wel makkelijk over de 20 uit.

En volgens mij is Marc Minne de officiele invoerder: MF Cars in St Martens-Latem

En of ze niet conform zijn? denk het wel hoor, want er zijn plannen om naar amerika te gaan met de verkoop...

Enkel de Chimaera is officieel met LHD beschikbaar geweest. Er zijn echter een aantal Cerbera's en Tuscans omgebouwd.

En TVR is eigenlijk mijn favoriete merk... Iemand de laatste EVO (magazine) gekocht? Kijk daar maar eens voor de afwerking van de nieuwste telg Fenemenaal...

Iemand ooit dat stukje gezien waarin Jeremy Clarkson de toen pas uitgebrachte Cerbera gaat testen??
    ----------------------------------------------------------------------------------
    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
    Pictures here: BMW 7 Series
    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
    Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
    It might need half a starsystem to turn around,
    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
    Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

ik had het over het huidige gamma en bij mijn weten zit de chimaera er niet meer in ? of wel nog ?
      en dat verbruik van 30liter ... een collega van mijn pa heeft voor zijn vrije uurtjes een chimaera 5.0 en die jaagt er gemiddeld 30 liter door vandaar dus.
      en dat al dan niet conform zijn, heeft een ander forumlid hier nog zitten vertellen. en het zou wel ns kunnen kloppen (euro 4 geldt nl niet in Amerika ..) -dacht ik toch-.
      1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Alex, weet je soms de prijs van T350?

Comment

Ik heb mijn zinnen gezet op de TVR Cerbera. Dat is zo een machtige machine. En op TopGear kunnen ze er zo'n prachtige reportages over maken. Geweldig die keer dat de Lotus Esprit V8, Chrysler Viper GTS, Porsche 993 Turbo, Caterham Super7 en Aston Martin op een hoopje werden gereden op de standing mile. Terwijl ik dacht dat de Porsche & Viper de show zouden stelen zette die Cerbera (met Jeremy Clarckson aan het stuur) de andere troonpretendenten in de wind. Ze werden op een hoopje gereden met een ongemeen snelle 30,7s op de 1600m. Oh my.
          Voor de rest was ik al van bij mijn eerste kennismaking met de Griffith gek op die auto. Anekdote: even voor de officiële voorstelling was ik aan het fietsen in thuishaven Wemmel toen ik een geweldige V8 motorbrom van achter me hoorde opduiken. Nooit gehoord. Een prachtig donker geroffel dat een zee aan kracht belooft. Toen het geroffel me voorbijreed zag ik een exotische sportkar met targa-layout die ik nog nooit gezien had. Het logo herkende ik niet (ik dacht aan TWR: Tom Walkinshaw Racing of zo). Die auto maakte zo'n indruk en chapeau voor de chauffeur die zo heerlijk rustig voorbijflaneerde met zoveel power onder de rechtervoet. Een week of zo erna zag ik een test in de Autogids: het was een TVR Griffith 4.0. De foto's leken me de auto onrecht aandoen . In het echt is die zoveel mooier, indrukwekkender, zelfs bij stilstand. En nu ga ik nog even mijn spaarcentjes tellen en zien hoeveel ik nog te kort kom...

Comment

wat meer info over de T350c:

om eerst en vooral op Powersun's vraag te antwoorden: hij kost 37.500£

hij spurt van 0-100 in 4,2 seconden en heeft de 3.6 'Speed Six' in het vooronder. deze motor heeft 261kW @ 7200 opm en een maximum koppel van 393Nm @ 5500 opm. de topsnelheid zou ergens rond 180mph liggen (een kleine 290 per uur), niet slecht voor een autootje dat nog geen ton op de weegschaal zet. hij is (uiteraard) aangedreven op de achterwielen.

bij de voorstelling op het Brits salon van 2002 werden in het eerste uur nadat het doek van de T350c geworpen werd nét geen 100 bestellingen genoteerd.

enkele foto's:

1994 Mercedes SL320
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Ik herinner me nog één de eerste autoreportages die ik las in autoscoops geloof ik. Een TVR griffith 4.0 (met oude Rover motor weliswaar, maar wat een geluid). Ik meende dat de tegenstander een XK was.

Zo zenuwachtig die TVR (wat wil je met een gewicht van 1000 kg en 240 pk..)

In hasselt ben ik eens een TVR tegengekomen, ik meen een Chimaera of een Cerbera. Maar wat een prachtig geluid.

Handgemaakt, prachtige details, ... Orginele oplossingen, ...

Uniek in de wereld. TVR heeft een speciaals plaatsje bij mij

En die Speed twelve.. Ik zag een aantal dagengeleden eens een filmpje van Topgear over de Speed twelve. Zoveel Pk (770) en dan nog geen hulpsystemen. Onvoorstelbaar.

En dat geluid!

Comment

blijkt dat hier toch nog meer mensen iets hebben met TVR ...
                TVR staat bij mij synoniem voor goeie smaak, durf (zo'n auto blijft een hele investering en je hebt eigenlijk iets wat niemand kent; aan de andere kant moet je ook "durven" >300pk en geen rijhulp onder je rechtervoet hebben ) en originaliteit.
                TVR blijft toch wel echt een droomwagen ... ooit wil ik nog een TVR, AM DB7 GT of Ferrari 355 gehad hebben ...
                1994 Mercedes SL320
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Gisteren was er een Chimaera 450 op zolder, zo goed als nieuw, iets oudere heer achter het stuur...

Toen die vertrok uit de pits... Hmmm heerlijk... Dikke V8

Ik hoorde dat ie uit de bocht gevlogen is en stukken zou hebben, maar heb de auto niet meer gezien...

Spijtig
                  ----------------------------------------------------------------------------------
                  2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                  2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                  Pictures here: BMW 7 Series
                  1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                  Pictures here: Diablo

It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                  It might need half a starsystem to turn around,
                  but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                  Cylons have respect for it...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon
                    Gisteren was er een Chimaera 450 op zolder, zo goed als nieuw, iets oudere heer achter het stuur...

Toen die vertrok uit de pits... Hmmm heerlijk... Dikke V8

Ik hoorde dat ie uit de bocht gevlogen is en stukken zou hebben, maar heb de auto niet meer gezien...

Spijtig
                    De bestuurder moet gestraft worden met een slipcursus door de Peugeot Dirving School.

Comment

Pas pour moi!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dodgeboy
                        Mijn favoriet is trouwens de Speed 12,je zal wel weten waarom als je deze specificaties bekijkt...

Engine
                        Type: V12
                        Displacement: 7730 cc
                        Horsepower: 800 bhp @ 7250 rpm
                        Torque: 650 lb-ft @ 5750 rpm
                        Redline: 8000 rpm
                        Performance
                        0-60 mph: 3.5 sec
                        0-100 mph: 6.3 sec
                        Quarter Mile: --.- sec @ --- mph
                        Skidpad: .--g
                        Top Speed: est 240 mph
                        Braking, 60-0 mph: --- ft
                        Slalom Speed: --.- mph
                        idd de speed-twelve is ook mijne lieveling. maar een tuscan in chameleon blue of reflex spice kan er altijd door..

Comment

wat is het prijskaartje eigenlijk van zo'n speed 12?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fast and furious
                            wat is het prijskaartje eigenlijk van zo'n speed 12?
                            ik dcaht dat die beperkt leverbaar waren?

Comment

Is het waar dat je bij de aankoop van een TVR een gratis ( ? inclusief ? ) rijcursus krijgt? Waarom?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door *RoOsJuH*
                                Is het waar dat je bij de aankoop van een TVR een gratis ( ? inclusief ? ) rijcursus krijgt? Waarom?
                                ik denk toch wel dat ge die 800 paardjes niet direct meester zijt.

Comment

idd niet , en die wagens hebben toch ook geen ABS, ESP, ASR of zoiets (of mss wel? ). Das geene Golf é.

Comment

Ik zou liever ook eerst rijlessen krijgen ipv van hem op de terugweg naar huis al in de prak te rijden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TechThing
                                      idd niet , en die wagens hebben toch ook geen ABS, ESP, ASR of zoiets (of mss wel? ). Das geene Golf é.
                                      Ik zou het echt niet weten? En 500 pk, dat is dan niets? Waarom krijgen zij het voorrecht wél extra les te krijgen? Hoe verloopt dat dan? Is dat verplicht?

Comment

TVR is gevaarlijk spul maar iedereen zijn smaak en bij mij valt het in de smaak maar dan swap ik hem liever met een bmw 850 i maar da kost natuurlijk pakke geld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door R32
                                          TVR is gevaarlijk spul maar iedereen zijn smaak en bij mij valt het in de smaak maar dan swap ik hem liever met een bmw 850 i maar da kost natuurlijk pakke geld
                                          Naa XTC,nu ook TVR

Comment

Working...
                                          X