Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MITSUBISHI Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
    @Jocar

    De zaken die ze hier melden zijn al grotendeels bekend gemaakt toen ze het afscheid aankondigden.

    De Belgische invoerder heeft toen gezegd deze niet te zullen invoeren en heeft dit gisteren nogmaals bevestigd.
    Nederland (eergisteren) en een paar Scandinavische (vorige week) hebben dan bevestigd het wel te zullen doen.

    Ze lopen daar wat achter bij Autoweek.
    Hahaha, achter bij Autoweek? Geloof het maar niet. Heel vaak de eerste info!

    Toen ze het afscheid aankondigden? Mogelijk, dan heb ik erover gelezen, ik vind er in ieder geval dadelijk niks van terug.

    Gisteren, eergisteren en vorige week is toch geen oud nieuws hé
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Geloof het maar zeker.
      Ze lopen ook dikwijls achter de feiten aan.

      Staan soms zaken al 2 weken op een Nederlands forum voor zij het op hun site zetten.


      Last edited by Gixxer; 11/03/2021, 11:30.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • Artikel van 9 maart? Dat was eergisteren en gisterenmorgen stond het artikel op hun site.

        Dat is nog iets anders zoals jij schrijft als toen ze hun afscheid aankondigden, dat was midden vorig jaar.

        Mijn voornaamste bron op gebied van nieuwigheden en premières van modellen hier blijft toch Autoweek. Vaak sneller dan de Duitse of Engelse bladen. En de Vlaamse, tja..

        En trouwens, ik begrijp het probleem eigenlijk niet. Mitsubishi blijft nu wel in Europa en ik heb dat gemeld. Bij mijn weten stond dat hier nog nergens in dit topic
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Artikel van 9 maart? Dat was eergisteren en gisterenmorgen stond het artikel op hun site.

          Dat is nog iets anders zoals jij schrijft als toen ze hun afscheid aankondigden, dat was midden vorig jaar.

          Mijn voornaamste bron op gebied van nieuwigheden en premières van modellen hier blijft toch Autoweek. Vaak sneller dan de Duitse of Engelse bladen. En de Vlaamse, tja..

          En trouwens, ik begrijp het probleem eigenlijk niet. Mitsubishi blijft nu wel in Europa en ik heb dat gemeld. Bij mijn weten stond dat hier nog nergens in dit topic
          Johan, ik toon die foto niet omwille van de meldingen van het afscheid.
          Lees eens wat het artikel zegt die ik post en dat van Autoweek.

          Of Nederland daarbij hoort is nog afwachten schrijven ze terwijl de dealers het al officieel vernomen hebben.

          En sites zoals Gocar, die komen echt weken achter.
          Last edited by Gixxer; 11/03/2021, 11:29.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

            Johan, ik toon die foto niet omwille van de meldingen van het afscheid.
            Lees eens wat het artikel zegt die ik post en dat van Autoweek.

            Of Nederland daarbij hoort is nog afwachten schrijven ze terwijl de dealers het al officieel vernomen hebben.

            En sites zoals Gocar, die komen echt weken achter.
            Nevermind! Ze blijven dus in Europa. Meer wou ik ook niet melden met mijn artikel vanmorgen en ik weet nu dus ook dat ze wel naar Holland maar niet naar België komen
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment




            • Last edited by Gixxer; 12/03/2021, 12:33.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • Betaalbare cultcoupé | Mitsubishi Starion (1982)

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • We Know It’s Unlikely, But We’d Be Thrilled If Mitsubishi Built A New-Generation Lancer Evo.




                  There are Pretenders among us.....
                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                  Comment


                  • Laat maar komen
                    De all time favorit van Chris Harris en vele anderen.
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment









                    • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment





                      • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • Nice





                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                Eindelijk eens iemand die weet waarover hij praat.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • Mitsubishi Pajero (2021): "Final Edition" voor Australië - einde productie

                                  De Final Edition betekende in 2019 het einde van de weg in zijn Japanse thuisland en de productie is nu eindelijk ten einde.

                                  In feite heeft Mitsubishi de Pajero sinds maart niet meer geproduceerd in zijn fabriek in Sakahogi, Japan; de zwanenzang is een 2022MY Final Edition voor Australië. 800 eenheden gaan down under, allemaal met zeven stoelen en beschikbaar in de lokale versies GLS, GLX en Exceed.

                                  Ongeacht de uitrustingsvariant werkt een 3,2-liter turbodiesel-viercilinder onder de motorkap met een vermogen van 192 pk (141 kW) en een koppel van 441 Newtonmeter op beide assen. Er is ook een automatische vijfversnellingsbak.

                                  In wezen is het een gewone Pajero met de 88 liter tank die wordt geleverd met extra accessoires die bij Australische dealers zijn gemonteerd. Dit omvat een motorkapbeschermer, vloermatten, een bagageruimteafdekking en een handleiding en onderhoudsboekje in leer gewikkeld.

                                  Andere kleinere "upgrades" zijn onder meer een rubberen bagageruimteafdekking en de verplichte Final Edition-badge. Het vlaggenschip Exceed biedt ook lederen bekleding, pedalen van geborsteld aluminium en een schuifdak.

                                  De Pajero wordt beschouwd als een van de beste terreinwagens ter wereld. Deze is gebouwd sinds 1981 en is in de 40 jaar van zijn bestaan ​​meer dan 3,3 miljoen keer verkocht. De naam is ontleend aan de "Leopardus colocolo pajeros", die in de ontoegankelijke bergketens van Zuid-Amerika leeft. De Pajero verwierf publieke bekendheid door zijn talrijke successen tijdens de rally Parijs-Dakar.









                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • LONSDALE, EEN MISLUKTE TRUC VAN MITSUBISHI

                                    Lonsdale is tegenwoordig een kledingmerk dat vooral populariteit geniet onder hooligans, maar ooit was het ook een automerk. Mitsubishi gebruikte de merknaam om een importquotum voor Japanse auto's in het Verenigd Koninkrijk te omzeilen. Dat verliep echter niet helemaal volgens plan.

                                    Een schoolvoorbeeld van badge engineering, zo kun je Lonsdale ook wel noemen. Voor de hoofdoorzaak van dit obscure submerk moeten we terug naar een herenakkoord tussen Engeland en Japan uit 1975. De Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) en Japan Automobile Manufacturers Association (JAMA) spraken namelijk af dat het marktaandeel van Japanse auto's in het Verenigd Koninkrijk niet hoger dan 11 procent van het totale aantal verkochte auto's mocht komen te liggen. Deze protectionistische maatregel werd gesteund door de toenmalige Labour-regering omdat men vreesde dat de opkomende Japanse auto-industrie een bedreiging zou gaan vormen voor de Britse autofabrikanten. Pas in 1996 ging dit quotum eraf.

                                    De Japanse merken hadden vanaf dat moment dus maar een beperkte afzetmarkt in het Verenigd Koninkrijk. Mitsubishi, dat destijds nog als Colt door het leven ging aan de overkant van de Noordzee, besloot daar in 1982 wat op te verzinnen. Het merk pakte daarvoor de Australische variant van de Galant, de Sigma, als uitgangspunt. Die auto rolde namelijk van de band in Adelaide. Omdat het quotum alleen gold voor auto's die rechtstreeks uit Japan kwamen, kwam Mitsubishi op het idee om de Sigma te rebadgen en in het Verenigd Koninkrijk aan de man te gaan brengen. De nieuwe merknaam werd Lonsdale, vernoemd naar een industriegebied in Adelaide waar Mitsubishi motoren bouwde.

                                    Zoek de verschillen

                                    Lonsdale kwam op de markt met twee modellen: de YD41 en YD45, respectievelijk een sedan en stationwagon. Zet de twee modellen naast een vierde generatie Galant of een Sigma en je kunt de verschillen eigenlijk nauwelijks waarnemen. De grille wijkt op detailniveau iets af en er zit een ander embleem op, dan heb je het wel zo'n beetje. Ook het interieur was gewoon hetzelfde als dat van een Galant. Qua motoren had je de keuze uit drie verschillende viercilinders van Mitsubishi: een 1.6 met 81 pk, een 2.0 met 95 pk en een 2.6 met 103 pk. Niet dat die laatste nu zo'n strepentrekker was: de YD45 trok met die krachtbron in 14,4 seconden op naar de 100 km/h en gaf de stationwagon een topsnelheid van 169 km/h. Naast de handgeschakelde vijfbak was er ook een drietraps automaat leverbaar. De turbomotoren van de Galant stonden niet op de prijslijst bij Lonsdale.

                                    Daarnaast kreeg de Lonsdale een iets zachter afgesteld onderstel om de Britse wegen aan te kunnen. Toch bleek Mitsubishi niet geheel geslaagd te zijn in die opzet, want uit een test van Autocar uit die tijd blijkt dat de Lonsdale YD41 behoorlijk hard is afgeveerd. Ook de vage besturing was een fors kritiekpunt. Wel prees men het raffinement van de motor en de praktische opzet van het interieur. Ondanks het vrij straffe onderstel was de Lonsdale, net als de Galant, een prima auto om lange afstanden mee te overbruggen.

                                    Het merkwaardige aan Lonsdale is dat de Galant in die tijd ook gewoon leverbaar was in Engeland en de modellen van Lonsdale gewoon verkocht werden via het dealernetwerk van Colt (Mitsubishi). Dat had natuurlijk alles te maken met het eerder genoemde quotum. Door de Lonsdales naast Colt te verkopen, hoopte Mitsubishi alsnog zoveel mogelijk marktaandeel weg te kunnen snoepen in Engeland. De Lonsdale YD41 en YD45 waren wel iets goedkoper dan de Galant. Voor een Lonsdale YD41 met 2.6 betaalde je destijds omgerekend € 8.752. Een vergelijkbaar gemotoriseerde Galant kostte je € 315 extra. Vandaag de dag zou dat neerkomen op een meerprijs van ruim € 980.


                                    Weer een merkwisseling

                                    Ondanks de lagere aanschafprijs werd Lonsdale nooit een succes. Het is niet helemaal duidelijk hoe dat precies kwam, maar vermoedelijk had het een marketingtechnische reden. Het publiek kende Lonsdale namelijk niet en het merk had ook geen eigen dealernetwerk, waardoor het zijn bekendheid niet kon vergroten. De verkoop liep zelfs zó slecht, dat Mitsubishi besloot om in 1984 zijn eigen logo's op de resterende voorraad te plakken. De merknaam Colt was inmiddels namelijk komen te vervallen. Zo gingen de resterende Lonsdales YD41 en YD45 alsnog als Mitsubishi Galant door het leven. Naar verluidt rijden er vandaag de dag geen Lonsdales meer rond in het Verenigd Koninkrijk.














                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Dat verhaal kende ik ook nog niet.
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Ik ook niet maar de schrijver komt ook uit vervlogen tijden.
                                        Lonsdale was 20 jaar terug een gegeerd merk bij hooligans en niet nu.
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • Net gespot in Zele, gezien dat die hier niet verkocht is best zeldzaam.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X