Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Brabus presenteert de geweldenaar Bullit. Het gaat hier om een speciale versie van de Mercedes C-klasse, die de naam Bullit meekrijgt. De wagen is voorzien van dezelfde 6.3 liter V12 als de Brabus Rocket. En dat betekent maar liefst 720 pk!Brabus staat bekend om het plaatsen van de SV12 S Biturbo motoren in grote Mercedessen. Maar dat ze de grote V12 ook in kleinere auto´s kunnen krijgen laten ze zien met de Bullit. Want deze snelle uitvoering van de Mercedes C-klasse heeft een 6.3 liter V12 in het front hangen. De V12 levert met behulp van een nieuwe turbocharging systeem een vermogen van 720 pk. Tien pk minder dan in de Rocket, maar dat zal met de nieuwe turbo’s en intercooler te maken hebben. Het maximumkoppel van 1.320 Nm is waarschijnlijk te veel voor de aandrijving, want Brabus begrenst deze op 1.100 Nm. Nog steeds meer dan voldoende.
0-300 in 24,5 sec
Al dit vermogen zorgt voor een sprint van nul naar honderd in net minder dan vier seconden (3,9). Vanuit stilstand naar de 200 km/h doet de Bullit in 10,39 seconden en naar de 300 km/h in 24,5 seconden. De topsnelheid is dan nog lang niet bereikt, want die ligt volgens Brabus ruim over de 360 km/h.
6 cm breder
‘De ultieme wolf in schaapskleren’, zo kopt het persbericht van Brabus. Dat het een wolf is klopt natuurlijk, maar in schaapskleren toch niet helemaal. Want de Bullit is voorzien van andere bumpers en spoilers die de auto ook boven de 300 km/u stabiel moeten houden. De auto is hierbij zo’n 6 cm verbreed. Het zorgt ervoor dat de C-klasse er nog een stuk agressiever uitziet. Binnenin de auto zien we een dashboard dat voorzien is van leder, alsmede een aantal carbon elementen.
Kosten
Tevens laat Brabus weten dat het onderstel en de remmen aangepast zijn aan het hoge prestatieniveau van de auto. De wagen moet in Duitsland € 348.000,- opleveren. Gezien ons belastingstelsel zal de auto een bijna onbetaalbaar karakter krijgen. Het blijft een C-klasse...
zou je die ook met standaard Avantgarde-uiterlijk kunnen krijgen?
Comment