Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
    Ok, dat meerverbruik is vrij goed te verklaren. Niettemin vind ik 8L tegen 120 - 130 vrij gulzig. Moet toch echt richting 6,5 - 7 L liggen normaal?

opgegeven verbruik op 120 is 7,9 liter.

Voor de jouwe 8,1 liter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Is toch veel hoor, zeker in vergelijking met concurrentie.

de jouwe heeft 455/1590 liter

BMW E39 touring heeft 410/1525 liter.

Ik wil zo'n boot

Comment

opgegeven verbruik op 120 is 7,9 liter.

Voor de jouwe 8,1 liter.
        Dan snap ik er niks van.

Comment

Dan snap ik er niks van.

de meesten zijn effectief redelijk zuinig hoor. Zolang je ze niet hevig belast. 160 rijden kan je al redelijk 'belasten' noemen.

En hey, jij zegt dat dat 'veel' is, die 8 en die 9 liter... en dat is misschien zo vandaag de dag, in vergelijking met TDI'tjes enzo.
          Maar toen die blokken op de markt kwamen begin en midden jaren 80, was dat écht wel héél zuinig hoor. Een W123 200D verbruikte gemiddeld 9-10 liter, een 240D 10 liter, een 300D 10-12 liter. En toen kwam plots de 200D die 6,5-7 liter verbruikte, de 250D die met 7-8 liter genoeg nam, en de 300D die doorgaans 8-9 liter dronk. Dat was een HUGE stap voorwaarts.

Comment

• Espace 6,2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Espace 6,2

300TD 4,4.

Comment

300TD 4,4.

Das dan toch niet tegen 120

Comment

• passat 3.4

Comment

de meesten zijn effectief redelijk zuinig hoor. Zolang je ze niet hevig belast. 160 rijden kan je al redelijk 'belasten' noemen.

En hey, jij zegt dat dat 'veel' is, die 8 en die 9 liter... en dat is misschien zo vandaag de dag, in vergelijking met TDI'tjes enzo.
                    Maar toen die blokken op de markt kwamen begin en midden jaren 80, was dat écht wel héél zuinig hoor. Een W123 200D verbruikte gemiddeld 9-10 liter, een 240D 10 liter, een 300D 10-12 liter. En toen kwam plots de 200D die 6,5-7 liter verbruikte, de 250D die met 7-8 liter genoeg nam, en de 300D die doorgaans 8-9 liter dronk. Dat was een HUGE stap voorwaarts.
                    Ik kan het perfect in context zien hoor, ik verwacht van die blokken echt niet hetzelfde verbruik als dat van een Golfje TDI hoor.

Maar als ik dan voortborduur op persoonlijke ervaring en weet dat ik dan rond de 6L zit bij 120 kmh (flexibel genomen max. 6,5L) dan schat ik dat jouw 300 iets rond de 7L moet zitten ofzo. Dat litertje wat jij daarboven zit is naar mijn normen veel, maar natuurlijk voor de wagen zelf niet veel. Zeker niet 15 jaren geleden.

Hell, deze wagens zijn vandaag zelfs nog zuinig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                      passat 3.4
                      Nieuwe auto's tellen niet

Comment

• Ik blijf pakweg 9l toch puik vinden voor een zware break zoals de 300, en dan zeker wetende dat dat een 3l is.

Comment

Ik blijf pakweg 9l toch puik vinden voor een zware break zoals de 300, en dan zeker wetende dat dat een 3l is.
                          Dat is zeker niet veel, zeker gezien het feit dat er met deze 300 echt goed rond de kerk gereden wordt.

Enkel leek het verbruik tegen constante snelheid me wat veel, zeker als ik van mijn persoonlijke ervaring uitga.

Misschien rij ik met een ei onder mijn voet

Comment

Maar als ik dan voortborduur op persoonlijke ervaring en weet dat ik dan rond de 6L zit bij 120 kmh (flexibel genomen max. 6,5L) dan schat ik dat jouw 300 iets rond de 7L moet zitten ofzo. Dat litertje wat jij daarboven zit is naar mijn normen veel, maar natuurlijk voor de wagen zelf niet veel. Zeker niet 15 jaren geleden.

Ja, maar het grootste verschil daarin zit hem niet in de vergelijking 250 <-> 300, maar 12-klepper <-> 20-klepper.

Ik heb al vaker gelezen dat die multikleppers in praktijk héél zuinig zijn op constante snelheden.

Comment

passat 3.4

156 3,3.

Comment

Nieuwe auto's tellen niet
                                W124 250d met 4man en koffer vol: 6,5
                                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Das dan toch niet tegen 120

Neen inderdaad.

dan rij ik als een bompa tussen de camions naar leuven en terug.

das ééns, maar nooit meer!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                    Espace was ook met 4 man en volle koffer
                                    Edit: zelfs door de alpen gedeeltelijk

Comment

156 3,3.
                                      over 150km?

Comment

Neen inderdaad.

dan rij ik als een bompa tussen de camions naar leuven en terug.

das ééns, maar nooit meer!
                                        Die 6,2 haal ik ook niet hoor.

Das enkel mijn vader gelukt vorig jaar op en neer naar Oostenrijk.

Toen ik dat uitrekende was ik er nochtans van overtuigd dat ik ergens een tankbeurt vergeten noteren was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                          die 4 man wogen samen 40 kg?

Comment

Working...
                                          X