Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Onlangs stond er een CLSje op de oprit.
    En ff wat fotootjes getrokken want in deze uitvoering is het een mooie wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten

Comment

• Ohja, momenteel hebben we een B180CDI CVT als vervangwagen. (Viano is binnen voor herstelling).

Man WAT EEN KUTBAK

Dat ding heeft 18000km, en voelt versletener en crappier aan dan m'n 190E of 300TD of 320CDI of m'n zus haar Clio met 150.000km of ... alles!

Rijgedrag trekt op geen zak imo. Stuur is vééél te licht en zonder gevoel (is dat elektrisch bekrachtigd ofzo??), zitpositie vond ik leuk in de showroom, maar IRL is het bagger. Je voelt ook dat er iets mis is met de plaatsing van de voortrein, tijdens remmen of accelereren in een bocht...

En die CVT... wtf
        Zogezegd heeft dat 'gesimuleerde' versnellingen... nou, dat trekt dus op geen zak. Ik had een schakelgedrag verwacht à la Multitronic-in-tiptronic-mode... maar nee jong.. zo onduidelijk, zo 'detached', zo buuueh!

Die motor... wtf....
        Klinkt als een échte traktor. Diegene die nu nog zegt dat een 4-cilinder TDI een traktormotor is en een CDI niet... fuck off..
        Bijkomend trekt het ding voor geen meter op. Denk dat m'n 190 sneller is. Zelfs geen greintje koppelgevoel, niks. Gewoon zo wat duf 'snelheid vermeerderen'...

Eigenlijk vind ik het wel wat spijtig. Heb de B-klasse altijd een toffe verschijning gevonden, en heb steeds gedacht dat dat idem zou rijden... maar boy, wat is dit een tegenvaller zeg...

Comment

• Oei, ik had al es gehoord dat die zo geweldig reed omdat de motor bijna 'onder je voeten' zit?
          En die 1.8, tjah, enkel nog maar mee meegereden, is de auto van een vriendin van mij, en die reed niet echt door, dus geen ervaring mee, het was wel een handgeschakeld ding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
            Oei, ik had al es gehoord dat die zo geweldig reed omdat de motor bijna 'onder je voeten' zit?
            En die 1.8, tjah, enkel nog maar mee meegereden, is de auto van een vriendin van mij, en die reed niet echt door, dus geen ervaring mee, het was wel een handgeschakeld ding.
            Is geen 1.8.

Is een 2 liter.

Zelfde motor als in de B200CDI.

Maar nevertheless, 109pk en 250Nm, daar verwacht ik toch 'iets' van koppelervaring in...

Onze Vito 111CDI heeft meer punch en geeft meer kick.

Comment

• Ik bedoelde 180.
              En da's toch een 1900?

Comment

Ik bedoelde 180.
                En da's toch een 1900?

Nee hoor. 1991 cc.

= 2 liter

Comment

• Na even opzoeken heeft deze idd dezelfde cilinderinhoud als de 200. Maar waarom 1991 = 2 liter? Wordt dat altijd naar boven afgerond toch?

Comment

• what's up with the viano?

Comment

Na even opzoeken heeft deze idd dezelfde cilinderinhoud als de 200. Maar waarom 1991 = 2 liter? Wordt dat altijd naar boven afgerond toch?

WA?

TomT, meen je dat nou?

1991 cc

--> 1900cc + 91cc
                      OF
                      --> 2000cc - 9cc

Wat denk je zelf?

Comment

• Ik heb is 1 keer in een B klas meegereden, in Brussel downtown, en ik vond dat toch een comfortabel bakje...motorisatie geen idee moet ik wel zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                          what's up with the viano?

Stuurhuis wordt vervangen.

Vreemde zaak.

We kregen steeds de indruk dat dat stuur véél te zwaar was, en dat bij kort manoeuvreren de servo zelfs 'niet mee kon'... We hebben die kar nooit anders gekend, was al zo van bij het begin.

Maar we vonden dat toch maar vreemd, dus is 'ie binnengegaan, een maand geleden...

Natuurlijk, toevallig op DIE DAG, toen die mannen ermee reden, had 'ie plots alle servo terug, en draaide hij supergemakkelijk en soepel.
                          Niets dus --> auto terug mee naar huis. Dag erna terug zwaar stuur...

We moesten een afspraak maken voor moest hij het hebben, dat ze ermee konden rijden... niet echt tijd gehad die week, en twee weken later heeft MB-Duitsland beslist dat DEZE AUTO (dus geen terugroepactie ofzo) een nieuw stuurhuis moest krijgen.

daarom dus...

Ben benieuwd.

Comment

• er is een hier een a170 avantgarde benzien automaat (cvt) in de familie

dat ding is een kart

Comment

• als je er eens 5 km mee rijdt leer je nix te apprecieren, zelfs geen quattro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                WA?

TomT, meen je dat nou?

1991 cc

--> 1900cc + 91cc
                                OF
                                --> 2000cc - 9cc

Wat denk je zelf?
                                Oh crap, ik heb al teveel cijfertjes gezien vandaag.

Een hersenkronkel deed me even geloven dat 1991 = 1901.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  als je er eens 5 km mee rijdt leer je nix te apprecieren, zelfs geen quattro

Ja, dat hoop ik mezelf ook wijs te maken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    er is een hier een a170 avantgarde benzien automaat (cvt) in de familie

dat ding is een kart
                                    Een A200 CDI is gewoon zalig, dat is idd een echte kart

Comment

• Eerste SLR die ik zie met andere velgen, en ze zijn dan nog pimp

Comment

• Comment

• Knappe foto:

nls2000

Comment

Working...
                                          X