Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ohja, momenteel hebben we een B180CDI CVT als vervangwagen. (Viano is binnen voor herstelling).
Man WAT EEN KUTBAK
Dat ding heeft 18000km, en voelt versletener en crappier aan dan m'n 190E of 300TD of 320CDI of m'n zus haar Clio met 150.000km of ... alles!
Rijgedrag trekt op geen zak imo. Stuur is vééél te licht en zonder gevoel (is dat elektrisch bekrachtigd ofzo??), zitpositie vond ik leuk in de showroom, maar IRL is het bagger. Je voelt ook dat er iets mis is met de plaatsing van de voortrein, tijdens remmen of accelereren in een bocht...
En die CVT... wtf
Zogezegd heeft dat 'gesimuleerde' versnellingen... nou, dat trekt dus op geen zak. Ik had een schakelgedrag verwacht à la Multitronic-in-tiptronic-mode... maar nee jong.. zo onduidelijk, zo 'detached', zo buuueh!
Die motor... wtf....
Klinkt als een échte traktor. Diegene die nu nog zegt dat een 4-cilinder TDI een traktormotor is en een CDI niet... fuck off..
Bijkomend trekt het ding voor geen meter op. Denk dat m'n 190 sneller is. Zelfs geen greintje koppelgevoel, niks. Gewoon zo wat duf 'snelheid vermeerderen'...
Eigenlijk vind ik het wel wat spijtig. Heb de B-klasse altijd een toffe verschijning gevonden, en heb steeds gedacht dat dat idem zou rijden... maar boy, wat is dit een tegenvaller zeg...
Oei, ik had al es gehoord dat die zo geweldig reed omdat de motor bijna 'onder je voeten' zit?
En die 1.8, tjah, enkel nog maar mee meegereden, is de auto van een vriendin van mij, en die reed niet echt door, dus geen ervaring mee, het was wel een handgeschakeld ding.
Oei, ik had al es gehoord dat die zo geweldig reed omdat de motor bijna 'onder je voeten' zit?
En die 1.8, tjah, enkel nog maar mee meegereden, is de auto van een vriendin van mij, en die reed niet echt door, dus geen ervaring mee, het was wel een handgeschakeld ding.
Is geen 1.8.
Is een 2 liter.
Zelfde motor als in de B200CDI.
Maar nevertheless, 109pk en 250Nm, daar verwacht ik toch 'iets' van koppelervaring in...
Onze Vito 111CDI heeft meer punch en geeft meer kick.
We kregen steeds de indruk dat dat stuur véél te zwaar was, en dat bij kort manoeuvreren de servo zelfs 'niet mee kon'... We hebben die kar nooit anders gekend, was al zo van bij het begin.
Maar we vonden dat toch maar vreemd, dus is 'ie binnengegaan, een maand geleden...
Natuurlijk, toevallig op DIE DAG, toen die mannen ermee reden, had 'ie plots alle servo terug, en draaide hij supergemakkelijk en soepel.
Niets dus --> auto terug mee naar huis. Dag erna terug zwaar stuur...
We moesten een afspraak maken voor moest hij het hebben, dat ze ermee konden rijden... niet echt tijd gehad die week, en twee weken later heeft MB-Duitsland beslist dat DEZE AUTO (dus geen terugroepactie ofzo) een nieuw stuurhuis moest krijgen.
Comment