Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Geen idee. Wij hebben dat ook op onze R107, ik heb dat nog nooit gebruikt, enkel de D-stand.
schakelpatroon is normaal:
P
R
N
D
S
L
P-R-N spreken voor zich.
D = gewone automaatstand. Alle 4 versnellingen zijn bruikbaar. Opschakelpunt wordt bepaald door gaspedaalstand, kickdown werkt ook. Wegrijden gebeurt in 2de versnelling (bij normale indrukking gaspedaal).
S = 4de versnelling wordt niet meer gebruikt. Opschakeltpunt wordt nog steeds door gaspedaalstand bepaalt, kickdown werkt ook nog. Wegrijden gebeurt in 1ste vitesse. Deze stand wordt aangeraden te gebruiken in bergachtige omgeving, waarbij men kan afremmen in 3de versnelling; of tijdens stadrijden, zodat vinnig wegaccelereren mogelijk is, en 4de versnelling niet nodeloos wordt ingeschakeld.
L = 4de en 3de versnelling worden niet meer ingeschakeld. Opschakelpunt ligt VAST (dacht ik), ongeacht stand van de gaspedaal. (maar ik kan mis zijn; je moet het maar uittesten). Wegrijden gebeurt uiteraard in 1ste. Kickdown werk wél nog (wederom, dénk ik).
Wordt gebruikt voor te rijden op steile hellingen en bergpassen, of om zware ladingen te trekken (én file daarmee te rijden).
De preciese betekenis van de afkortingen heb ik geweten... maar ben die blijkbaar kwijt.
Mercedes heeft een coupé van de C-Klasse (het einde voor de CLK?) in de mouw zitten. Dat model wordt op de Berlin Fashion Week voorgesteld. Die gaat op 27 januari van start. Als opwarmertje wou het merk met de Ster wel een eerste beeld vrijgegeven, maar echt veel mag daar nog niet op te zien zijn. Daarom parkeren ze er maar een fotomodel voor. In casu Eva Padberg.
Toch zijn er ook al wat summiere gegevens. Mercedes maakt geen half werk van de CLC gedoopte coupé. Liefst 1.100 onderdelen zijn specifiek voor het model ontworpen. En ook de motoren blijven niet ongemoeid. Mercedes belooft een geblazen viercilinder die tot 184pk is opgewerkt.
Comment