Foto's zouden wel van die auto zijn. Maar de eerste eigenaar werkte in een mercedes garage en die zou die bodykit erop gezet hebben. Voor de rest was ze wel zeker dat het gewone stoffen zetels waren met 5 plaatsen en dat hij geen dogleg versnellingsbak heeft.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk BerichtenZoon w140 :
(naar tschijnt is zo een 350 brol)
ZWIJG SLET
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenZWIJG SLET
Die kerel van die Mercedes-afbraak zei mij dat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenDe oude Turbodiesels van Mercedes worden soms extreem hard getuned.
300-400pk-style.
Wat wordt er veranderd aan zo'n blok?
Zuigers, nokkenassen, kleppen en klepveren, poorten polishen, in- en uitlaatspruitstuk custom, BIG ASS TURBO, intercooler, injectoren, opdrijven brandstofpomp (hoewel ik niet weet wat of hoe ze dat doen).
Dat zal zowat het belangrijkste zijn, vermoed ik.
Uit een OM603: pakweg 400pk
OM602: 300-370pk
OM606: tot 480pk ongeveer.
redlines op 6500-7000rpm.
Diesel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk Berichten
Die kerel van die Mercedes-afbraak zei mij dat
Ik haat het als mensen niet het hele plaatje vertellen.
Maar basicly heeft 'ie gelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichtenfuck ja!!
Ik bel...
Ik: Ja mevr ik bel voor die 190 16v
Eigenaar: ja meneer maar dat is wel geen 16v hoor
Ik: hoe en op ebay staat...
Eigenaar: ja we moeten het aanpassen, de auto is van mijn vader geweest en ik ken er ni veel van...
Ik: geef me anders het chasisnr eens dan zoek ik het op
Eigenaar: WDB201...
En als ik de site http://old.mbclub.ru/mb/vin/view.html mag geloven is het idd een gewone 190 E 2.3
Geef het volledige VIN nummer eens als je wil, Jerred.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenZuigers, nokkenassen, kleppen en klepveren, poorten polishen, in- en uitlaatspruitstuk custom, BIG ASS TURBO, intercooler, injectoren, opdrijven brandstofpomp (hoewel ik niet weet wat of hoe ze dat doen).
Dat zal zowat het belangrijkste zijn, vermoed ik.
Uit een OM603: pakweg 400pk
OM602: 300-370pk
OM606: tot 480pk ongeveer.
redlines op 6500-7000rpm.
Diesel
WOOOOOOOOOOOOOT zo geschift ?!!
Hoeveel kost die handel?
5x mijn kar zeker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenGeef het volledige VIN nummer eens als je wil, Jerred.
Inderdaad.
028 staat voor de 2.3 8 klepper.
Als het een 16v was, zou daar 034 staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk BerichtenWOOOOOOOOOOOOOT zo geschift ?!!
Hoeveel kost die handel?
5x mijn kar zeker
zoiets ja.
Is mss wel vet.
Maar ik ga liever voor 'moderate' tuning.
Voor de OM602 tot zo'n 200pk, OM603 tot 250pk, OM606 tot 250-300pk.
Dan heb je tenminste nog wat driveability.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtenzoiets ja.
Is mss wel vet.
Maar ik ga liever voor 'moderate' tuning.
Voor de OM602 tot zo'n 200pk, OM603 tot 250pk, OM606 tot 250-300pk.
Dan heb je tenminste nog wat driveability.
200pk in mijn kraam is ook al goed
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenWat een misleidende advertentie zeg!
Zegt die op het einde dan nog "Mijn prijs is dan te hoog zeker"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtenzoiets ja.
Is mss wel vet.
Maar ik ga liever voor 'moderate' tuning.
Voor de OM602 tot zo'n 200pk, OM603 tot 250pk, OM606 tot 250-300pk.
Dan heb je tenminste nog wat driveability.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk BerichtenEn hoeveel kost die zever?
200pk in mijn kraam is ook al goed
Jij moet nog turbo installeren.
Dat is kaka, want een turbo blok heeft oliekoeling op de onderkant van de zuigers.
Dus jij moet met lage turbodruk werken, als je zoiets doet. 120-130pk, met grote intercooler en zo laag mogelijke turbodruk. Als je het wat betrouwbaar wil houden.
Moest je een 250Diesel Turbo gehad hebben, zou 150-160pk wel gemakkelijk haalbaar zijn, met de standaard onderdelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk BerichtenHoe lang blijven die dingen nog draaien met dergelijke tuning?
Hangt ervan af met hoeveel verstand je zo'n ding tuned.
M.a.w. dus, ga geen atmo 250D met turbo en intercooler naar 200pk brengen, want je zuigers smelten.
Als je dat deftig doet, hoeft zo'n blok niet persé veel inboeten qua betrouwbaarheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk BerichtenEcht he.
Zegt die op het einde dan nog "Mijn prijs is dan te hoog zeker"
ik heb zin om die kerel te bellen en eens goed uit te maken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk BerichtenKomen van de 190 denk ik, mijn moeder had die op haar Sportline.
Btw wat waren die uitvoeringen nu weer? Esprit (?), Sportline, Avantgarde,... Mis ik er nog? En wat waren de verschillen precies?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
Comment
-
Bon, de Primacy HP's hebben het helemaal niet lang uitgehouden op de S, zo'n 30k km denk ik.
Eind volgende week moet ik dus zeker nieuwe banden gaan laten leggen, voor het skiverlof.
Ik ben lui, en heb geen zin om te zoeken. Maar welk merk + type neem ik nu het best ?
Hopen dat de huidige primacy's een verkeerde batch waren, en terug voor primacy hp gaan ?
Of iets anders ?
maat: standaard 16" (225/60 r16 98 denk ik)
rijgedrag: sportief, maar de band moet wel comfortabel zijn
Comment
Comment