Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Foto's zouden wel van die auto zijn. Maar de eerste eigenaar werkte in een mercedes garage en die zou die bodykit erop gezet hebben. Voor de rest was ze wel zeker dat het gewone stoffen zetels waren met 5 plaatsen en dat hij geen dogleg versnellingsbak heeft.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk Berichten
      Zoon w140 :

      (naar tschijnt is zo een 350 brol)

      ZWIJG SLET

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        ZWIJG SLET




        Die kerel van die Mercedes-afbraak zei mij dat

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
          De oude Turbodiesels van Mercedes worden soms extreem hard getuned.

          300-400pk-style.

          Wat wordt er veranderd aan zo'n blok?


          Zuigers, nokkenassen, kleppen en klepveren, poorten polishen, in- en uitlaatspruitstuk custom, BIG ASS TURBO, intercooler, injectoren, opdrijven brandstofpomp (hoewel ik niet weet wat of hoe ze dat doen).

          Dat zal zowat het belangrijkste zijn, vermoed ik.


          Uit een OM603: pakweg 400pk
          OM602: 300-370pk
          OM606: tot 480pk ongeveer.

          redlines op 6500-7000rpm.


          Diesel

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk Berichten



            Die kerel van die Mercedes-afbraak zei mij dat

            Ik haat het als mensen niet het hele plaatje vertellen.


            Maar basicly heeft 'ie gelijk.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
              fuck ja!!


              Ik bel...

              Ik: Ja mevr ik bel voor die 190 16v
              Eigenaar: ja meneer maar dat is wel geen 16v hoor
              Ik: hoe en op ebay staat...
              Eigenaar: ja we moeten het aanpassen, de auto is van mijn vader geweest en ik ken er ni veel van...
              Ik: geef me anders het chasisnr eens dan zoek ik het op
              Eigenaar: WDB201...

              En als ik de site http://old.mbclub.ru/mb/vin/view.html mag geloven is het idd een gewone 190 E 2.3


              Geef het volledige VIN nummer eens als je wil, Jerred.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Zuigers, nokkenassen, kleppen en klepveren, poorten polishen, in- en uitlaatspruitstuk custom, BIG ASS TURBO, intercooler, injectoren, opdrijven brandstofpomp (hoewel ik niet weet wat of hoe ze dat doen).

                Dat zal zowat het belangrijkste zijn, vermoed ik.


                Uit een OM603: pakweg 400pk
                OM602: 300-370pk
                OM606: tot 480pk ongeveer.

                redlines op 6500-7000rpm.


                Diesel

                WOOOOOOOOOOOOOT zo geschift ?!!

                Hoeveel kost die handel?

                5x mijn kar zeker

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Geef het volledige VIN nummer eens als je wil, Jerred.

                  Inderdaad.

                  028 staat voor de 2.3 8 klepper.

                  Als het een 16v was, zou daar 034 staan.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk Berichten
                    WOOOOOOOOOOOOOT zo geschift ?!!

                    Hoeveel kost die handel?

                    5x mijn kar zeker


                    zoiets ja.


                    Is mss wel vet.

                    Maar ik ga liever voor 'moderate' tuning.
                    Voor de OM602 tot zo'n 200pk, OM603 tot 250pk, OM606 tot 250-300pk.

                    Dan heb je tenminste nog wat driveability.

                    Comment


                    • Wat een misleidende advertentie zeg!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        zoiets ja.


                        Is mss wel vet.

                        Maar ik ga liever voor 'moderate' tuning.
                        Voor de OM602 tot zo'n 200pk, OM603 tot 250pk, OM606 tot 250-300pk.

                        Dan heb je tenminste nog wat driveability.
                        En hoeveel kost die zever?

                        200pk in mijn kraam is ook al goed

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                          Wat een misleidende advertentie zeg!
                          Echt he.

                          Zegt die op het einde dan nog "Mijn prijs is dan te hoog zeker"

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            zoiets ja.


                            Is mss wel vet.

                            Maar ik ga liever voor 'moderate' tuning.
                            Voor de OM602 tot zo'n 200pk, OM603 tot 250pk, OM606 tot 250-300pk.

                            Dan heb je tenminste nog wat driveability.
                            Hoe lang blijven die dingen nog draaien met dergelijke tuning?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk Berichten
                              En hoeveel kost die zever?

                              200pk in mijn kraam is ook al goed

                              Jij moet nog turbo installeren.

                              Dat is kaka, want een turbo blok heeft oliekoeling op de onderkant van de zuigers.

                              Dus jij moet met lage turbodruk werken, als je zoiets doet. 120-130pk, met grote intercooler en zo laag mogelijke turbodruk. Als je het wat betrouwbaar wil houden.

                              Moest je een 250Diesel Turbo gehad hebben, zou 150-160pk wel gemakkelijk haalbaar zijn, met de standaard onderdelen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
                                Hoe lang blijven die dingen nog draaien met dergelijke tuning?

                                Hangt ervan af met hoeveel verstand je zo'n ding tuned.

                                M.a.w. dus, ga geen atmo 250D met turbo en intercooler naar 200pk brengen, want je zuigers smelten.

                                Als je dat deftig doet, hoeft zo'n blok niet persé veel inboeten qua betrouwbaarheid.

                                Comment


                                • en dus m.a.w. -> DOEN!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
                                    Echt he.

                                    Zegt die op het einde dan nog "Mijn prijs is dan te hoog zeker"
                                    ik kan daar dus niet tegen he

                                    ik heb zin om die kerel te bellen en eens goed uit te maken

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
                                      Komen van de 190 denk ik, mijn moeder had die op haar Sportline.


                                      Btw wat waren die uitvoeringen nu weer? Esprit (?), Sportline, Avantgarde,... Mis ik er nog? En wat waren de verschillen precies?
                                      Op de foto is een Elegance

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten



                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.




                                        Brabus 7.3.
                                        Luister die Zonda ondertoon

                                        Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Eet rook, Carlito

                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                        Dat is gewoon zo enorm vet.

                                        Comment


                                        • Bon, de Primacy HP's hebben het helemaal niet lang uitgehouden op de S, zo'n 30k km denk ik.

                                          Eind volgende week moet ik dus zeker nieuwe banden gaan laten leggen, voor het skiverlof.

                                          Ik ben lui, en heb geen zin om te zoeken. Maar welk merk + type neem ik nu het best ?

                                          Hopen dat de huidige primacy's een verkeerde batch waren, en terug voor primacy hp gaan ?
                                          Of iets anders ?

                                          maat: standaard 16" (225/60 r16 98 denk ik)
                                          rijgedrag: sportief, maar de band moet wel comfortabel zijn

                                          Comment

                                          Working...
                                          X