't Is alleszins om een kortere draaicirkel te creëren.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenFf vraagje over iets dat me al jaren opvalt. Het zal bij andere merken misschien ook zijn maar het valt me altijd enorm hard op bij MB. Als de voorwielen gedraaid zijn en je kijkt op het wiel dat zijn band naar je richt lijkt het precies of dat wiel hangt niet goed vast, doordat het sterk gekanteld staat, hoe komt dit? Is dit gewoon camber ofzo?Ff pic van Nls gebruikt ter illustratie
Ja.
Door de plaatsing van de wielgeleidingsstangen, is het zo dat, hoe meer je je wielen draait, hoe meer camber je krijgt.
Is goed voor in de bochten. Dan komt het bandoppervlak loodrecht te staan op het wegdek, en heb je maximale grip.
Dit is inderdaad iets dat bij benzen zeer hard opvalt. Maar wat nog iets heel eigen aan Benzjes is, is dat het binnenste wiel steeds scherper draait dan het buitenste. Dit is om een heel scherpe draaicirkel te creëeren op lage snelheden. Het binnenste wiel 'trekt' a.h.w. de auto naar binnen.
Op hogere snelheden ondervind je daar weinig van, omdat de stuurhoeken veel kleiner zijn.
Heb zo eens een gedetailleerde uitlijningsanalyse gemaakt samen met avantus, van de 300TD, bij ons op school. Zal eens moeten zoeken of ik de aantekeningen nog vind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
Nls of Mercedeske, hebben jullie meer info over die kar?
wss hebben jullie het al eens verteld, maar ben't al vergeten...
wauw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenals ik de 262 volledig indraaide (had ook een enorm kleine draaistraal) leek om beurten het linker en dan het rechterwiel te 'pakken' raar gevoel, maar zonder erg
Ja. Dat heeft de 190E ook bij koude banden, en de cherokee heeft dat énorm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenNls of Mercedeske, hebben jullie meer info over die kar?
wss hebben jullie het al eens verteld, maar ben't al vergeten...
wauw.
Wielkassen ook laten verbreden vooraan om plaats te maken voor de 235'ers.
Zie ons daar staan met onze cameratjes om foto's van de auto te pakken Deze foto is genomen met dezelfde camera als ik (of nls, ik weet het niet ) vast heb op de foto!
Zalig om nog is terug te zien
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenDat was een E300Turbo diesel sportline. AMG pakket achteraf laten plaatsen (na een jaar of nog minder) (velgen stonden er vanaf het begin op als ik me niet vergis). De auto was niet motorisch getuned.
Wielkassen ook laten verbreden vooraan om plaats te maken voor de 235'ers.
Zie ons daar staan met onze cameratjes om foto's van de auto te pakken Deze foto is genomen met dezelfde camera als ik (of nls, ik weet het niet ) vast heb op de foto!
Zalig om nog is terug te zien
Fak, dat is zo geil.
Uw papa had mijn droomdieselbreak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenFak, dat is zo geil.
Uw papa had mijn droomdieselbreak.
Hij had wel geen lederen zetels Omdat hij vond dat wij nog te klein waren en die lederen zetels wss direct om zeep hielpen )
Maar dus wel die karokes
En dan besloot ons vader om op de volgende toch lederen zetels te bestellen, we hadden hem nog geen maand of nls had ze al toegetakeld met een uitgelopen balpen Dat ben je blijven zien
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenEn dan besloot ons vader om op de volgende toch lederen zetels te bestellen, we hadden hem nog geen maand of nls had ze al toegetakeld met een uitgelopen balpen Dat ben je blijven zien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic Bekijk BerichtenHeeft iemand nog de afbeelding van de nieuwe C waar opstaat C for yourself ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzou dat op dat karo-intereur ook geen ramp zijn geweest ?
Ik heb het ook nooit goed begrepen want volgens mij zijn leren zetels makkelijker te onderhouden dan stoffen...
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenHij had wel geen lederen zetels Omdat hij vond dat wij nog te klein waren en die lederen zetels wss direct om zeep hielpen )
Maar dus wel die karokes
En dan besloot ons vader om op de volgende toch lederen zetels te bestellen, we hadden hem nog geen maand of nls had ze al toegetakeld met een uitgelopen balpen Dat ben je blijven zien
Karokes zijn evenwaardig aan leder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenJa.
Door de plaatsing van de wielgeleidingsstangen, is het zo dat, hoe meer je je wielen draait, hoe meer camber je krijgt.
Is goed voor in de bochten. Dan komt het bandoppervlak loodrecht te staan op het wegdek, en heb je maximale grip.
Dit is inderdaad iets dat bij benzen zeer hard opvalt. Maar wat nog iets heel eigen aan Benzjes is, is dat het binnenste wiel steeds scherper draait dan het buitenste. Dit is om een heel scherpe draaicirkel te creëeren op lage snelheden. Het binnenste wiel 'trekt' a.h.w. de auto naar binnen.
Op hogere snelheden ondervind je daar weinig van, omdat de stuurhoeken veel kleiner zijn.
Heb zo eens een gedetailleerde uitlijningsanalyse gemaakt samen met avantus, van de 300TD, bij ons op school. Zal eens moeten zoeken of ik de aantekeningen nog vind.
Zo'n MB is een kunstwerk eigelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenVet
Zo'n MB is een kunstwerk eigelijk
Uiteraard, Stradge!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenOh ja, ik wil een W140, was dat al duidelijk?
misschien bij VH-tuning een E39 neus op die W140 laten monteren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenDit is inderdaad iets dat bij benzen zeer hard opvalt. Maar wat nog iets heel eigen aan Benzjes is, is dat het binnenste wiel steeds scherper draait dan het buitenste. Dit is om een heel scherpe draaicirkel te creëeren op lage snelheden. Het binnenste wiel 'trekt' a.h.w. de auto naar binnen.
Op hogere snelheden ondervind je daar weinig van, omdat de stuurhoeken veel kleiner zijn.
Comment
Comment