Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
    Die C111, toen al boven de 300 met een diesel...
    En een gemiddeld verbruik van rond de 14,5 liter.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
      Die C111, toen al boven de 300 met een diesel...




      Punctually at midnight of April 30, 1978, the five pistons in the diesel engine of the Mercedes-Benz C 111-III began to work, supported by an intercooled exhaust gas turbocharger which, at 130,000 revolutions per minute, pressed enough air into the combustion chambers to boost the output to 230 hp. That was more than enough power for accelerating the Mercedes-Benz in record-hunting trim to a top speed of around 325 kilometers per hour. Because of its very “long” ratio, the car did take its time, however – a complete 12.66 kilometer lap of the circuit in Nardo in southern Italy, to be precise - to reach this speed.

      Racing diesel in keeping with the times

      Once the first shock of the oil crisis had been overcome, the Wankel engine was replaced by a diesel engine – a policy pursued by the entire industry since the diesel was known to be economical. On the other hand, it was also generally known to be a lame duck – a view that was not completely unjustified. Something had to be done about it, and the development engineers and Board of Management came up with the idea of establishing sales-promoting diesel records.

      The basic engine which suggested itself was the powerful, five-cylinder three-liter naturally aspirated diesel from the 240 D 3.0 and 300 D, an engine with plenty of potential for raising performance. With a Garret turbocharger and an intercooler, the production engine’s output of 80 hp was boosted to a proud 190 hp to power the C 111-II, revamped into a diesel-engined record car, in the record run on the brand-new test track in Nardo on June 12, 1976.

      The four drivers, who took turns at two-and-a-half hour intervals, drove this car from one diesel record to the next over a time-span of 60 hours, completed without any problems. In the end, a total of 16 new records had been established – those over 5,000 miles, 10,000 kilometers and 10,000 miles even were absolute world records, i.e. independent of the type of engine. Speed averaged around 252 km/h. So the diesel had proved its ability to race, and with a suitable ratio, the C 111-II completed the sprint from standstill to 100 km/h in just 6.8 seconds.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
        Er staat momenteel zo een oranje in de showroom op de Zavel...
        Is dat de echte concept niet?

        1 van deze dus

        Comment


        • voor de geïnteresseerden (iedereen hier dus)

          Punctually at midnight of April 30, 1978, the five pistons in the diesel engine of the Mercedes-Benz C 111-III began to work, supported by an intercooled

          Comment


          • Most boring video ever
            Maar 't is voor bobo
            's morgens wegrijden

            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

            Comment


            • DAMN KEREL

              gij rijdt traag

              Comment


              • 'k ga geen 70 rijden in de bebouwde kom eh

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                  Most boring video ever
                  Maar 't is voor bobo
                  's morgens wegrijden

                  + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                  mersie vos , goede illustratie

                  maar ik denk dat ik het verschil tss onze boitekes nu wel zie

                  en ik denk niet dat er veel verschil op zit
                  jij vertrekt uit een warme garage, veronderstel ik ?

                  maar ik vertrek thuis op een baan waar de mensen gelijk 50 rijden, ik kan niet zo even 30 blijven bollen
                  en op da job is't een 70 weg

                  en toch wil ik op de meet het verschil nog wel eens zien, als je kunt komen

                  Comment


                  • 30 maart? I'll be there

                    Hij staat in een garage ja, maar niet in een verwarmde
                    Hier in de straat is het rustig genoeg om op mijn gemakske te vertrekken, maar zelfs als ik op school vertrek (70-90) dan schakelt 'ie nog altijd aan max 2200 toeren ofzo.
                    Then again, met koude motor ben ik ook een ongelofelijk watje

                    Comment


                    • Die CLC is toch niet mijn ding hoor.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Is dat de echte concept niet?

                        1 van deze dus

                        de middenste is 't
                        lak en zetels zijn wel in slechte staat

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                          de middenste is 't
                          lak en zetels zijn wel in slechte staat
                          Foto's daarvan?

                          1962 Mercedes Benz 300 SE met 15.000 km
                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                          Comment







                          • Zalig kleurtje Iemand enig idee welke kleur dit precies is?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                              Foto's daarvan?

                              1962 Mercedes Benz 300 SE met 15.000 km

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                Stomme velgen wel

                                Die moeten daar niet onder.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Mijn grootvader heeft nog zo één gehad..

                                  Comment




                                  • Comment


                                    • Het is precies alsof die skibox op die CL staat.

                                      Comment


                                      • Ik begin de CL steeds mooier en mooier te vinden, enkel de kont vind ik nog steeds niet het van het.

                                        Die skibox is wel een grappig effect

                                        Comment


                                        • Voor de Brabus lovers onder ons,ik heb vandaag een bezoek gebracht aan Brabus Bottrop

                                          hier enkele foto's

                                          Maybach by Brabus



                                          In de Showroom
                                          G Klasse



                                          Comment

                                          Working...
                                          X