Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
944
Porsches instapper, de 924 die vanaf 1975 werd geleverd, heeft een Audi-motor onder de kap en wordt daardoor door sommige ‘liefhebbers’ wat neerbuigend behandeld. Evengoed was het wél een succes voor de firma. Daarom vindt men het bij Porsche dan ook spijtig dat er een einde komt aan de productie van de viercilinder, afkomstig uit de Audi 100. Het merk moet op zoek naar een nieuwe krachtbron. Die komt uiteindelijk uit onverwachte, eigen, hoek. Porsche gebruikt namelijk de V8 die in de 928 is gemonteerd, maar halveert hem waardoor er een viercilinder lijnmotor met een inhoud van 2,5-liter ontstaat. Hij levert 163 pk en brengt de auto tot een topsnelheid van 220 km/h. De 924 waarin hij komt, heet vanaf nu 944. Vanaf 1982 was is te koop.
Ook de carrosserie van de auto verandert flink. In basis is hij gelijk aan de 924 met zijn kenmerkende panoramische achterruit en de opklap-koplampen, maar de spatborden zijn stevig uitgebold. In 1985 wordt de 944 gemoderniseerd, met name op het gebied van het interieur en wielophanging en in datzelfde jaar wordt ook een Turbo-versie te koop aangeboden. Met een Turbo levert de halve V8 217 pk. Weer twee jaar later, in 1987, verscheen de ‘Super’-versie, beter bekend als de 944S. De belangrijkste modificatie zit hem in de cilinderkop die nu ruimte bood aan zestien kleppen. Daarnaast heeft de klant keuze uit een uitgebreider optiepakket. Airbags en ABS bijvoorbeeld. De 944 Turbo S van 1988 heeft én zestien kleppen én een turbo plus de nodige modificaties aan wielophanging en remmen, al met al is de motor nu goed voor 247 pk.
Als in 1989 de cilinderinhoud nog eens wordt vergroot naar 2,7 liter en weer een jaar later naar 3,0 liter heette de auto 944 S2 (vanaf 1991). Deze is trouwens voor het eerst ook leverbaar als cabriolet. De Turbo Cabriolet komt daar later nog bij. In 1992 wordt de 944 opgevolgd door de Porsche 968.
I
Zo'n CS is toch wel om de vingers bij af te likken. Bekijk die kuipjes eens...
Zo eentje in het paars-blauw en ik zou er voor vallen
Dit is een kruising van een 928 en een 944
Zo'n CS is toch wel om de vingers bij af te likken. Bekijk die kuipjes eens...
Zo eentje in het paars-blauw en ik zou er voor vallen
Dit is een kruising van een 928 en een 944
eigenlijk is zo'n 968 gewoon de opvolger van de 944 hoor. technische ook zeer gelijkaardig, t'is er een evolutie van. heeft weinig gemeen met een 928 denk ik. al kan ik erin komen dat de ronde koplampen je daaraan doen denken.
We schrijven hier de Jaren 80' he
Als jongen Gast waren dat dreamcars hé
924 was juist betaalbaar als je een goede job had +een leningske
944 was al een stuk duurder
944 turbo moest je al rijke ouders hebben
928 dat was voor, als je mooie carriere had gemaakt
911 dat was en is gewoon den top
en ikke, ik kocht dan maar ne Fuego GTX 2000, want die trok er op(Porsche 924/944
kijk hier maar http://www.youtube.com/watch?v=_ahPecIzMmw
Toen 270.000 Bfr nieuw ook met een leningske
Spijtig dat Porsche van die modelen is afgestapt.
Wat de reden ook mag zijn ???
Ps.
Geef maar hier die 928 automaat
Zouden jullie, voor de geïnteresseerde niet-kenners, het erg vinden om een fotootje te plaatsen bij besproken modellen of het typenummer vermelden bij foto's? Ik zou graag het verschil tussen al deze wagens leren kennen, maar het is echt zo simpel niet. Of bestaat er een overzichtssite met zowel naam, specs als foto's?
Zouden jullie, voor de geïnteresseerde niet-kenners, het erg vinden om een fotootje te plaatsen bij besproken modellen of het typenummer vermelden bij foto's? Ik zou graag het verschil tussen al deze wagens leren kennen, maar het is echt zo simpel niet. Of bestaat er een overzichtssite met zowel naam, specs als foto's?
kijk naar de eerste pagina van dit topic, daar heb ik een aantal fotos gepost met erboven telken om welk model het gaat
kijk naar de eerste pagina van dit topic, daar heb ik een aantal fotos gepost met erboven telken om welk model het gaat
Ik zie niet speciaal verschillen tussen 924 en 944. En verder blijft iedereen maar foto's posten zonder typenaam, 't is gewoon moeilijk om dan mee te zijn. Sorry als ik veeleisend overkom, het lijkt mij gewoon een interessant soort wagen waar ik nog niets over weet.
Dan is de Cayman zo'n beetje de nieuwe poor man's Porsche? Dus een beetje de psychologische opvolger van de 924?
Ik zie niet speciaal verschillen tussen 924 en 944. En verder blijft iedereen maar foto's posten zonder typenaam, 't is gewoon moeilijk om dan mee te zijn. Sorry als ik veeleisend overkom, het lijkt mij gewoon een interessant soort wagen waar ik nog niets over weet.
Dan is de Cayman zo'n beetje de nieuwe poor man's Porsche? Dus een beetje de psychologische opvolger van de 924?
de 924 en de 944 lijken ook erg op elkaar. de 944 is namelijk een evolutie van de 924. net zoals de 968 een evolutie van de 944 is.
De 944 ziet er voller uit, sportiever. wel minder elegant vindk.
Het uiterlijke verschil tussen een 924 en een 944 is te vergelijken met het uiterlijke verschil tussen een 996 en een 997 vindk. geen wereldschokkend verschil ofzo dus, geen heel andere lijnen. maar wel duidelijk genoeg om de wagen een andere indruk te laten maken.
Zouden jullie, voor de geïnteresseerde niet-kenners, het erg vinden om een fotootje te plaatsen bij besproken modellen of het typenummer vermelden bij foto's? Ik zou graag het verschil tussen al deze wagens leren kennen, maar het is echt zo simpel niet. Of bestaat er een overzichtssite met zowel naam, specs als foto's?
Comment