Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE met motor voorin - Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten

Ik zie alle Porsche modellen graag (of toch bijna allemaal) uitgezonderd deze gedrochten..

vind je zo'n 928 ook een gedrocht?

Comment

Zalig topic

968 CS

928 GTS vind ik ook fantastisch.
      Net als een 968 cabrio in violet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
        Was de 928 niet op een gegeven moment de snelste auto ter wereld?
        Kan iemand dat misschien meer uitleg geven?

Comment

ik denk het niet, de 928 was wel auto van't jaar in '77

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
            vind je zo'n 928 ook een gedrocht?

Jaaa

Moest ik zo ene erven of zo, dan verkocht ik hem direct

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
              Wat een kinderachtige reactie is me dat...

Ik zie alle Porsche modellen graag (of toch bijna allemaal) uitgezonderd deze gedrochten..

Er zijn ook opel's die ik knap vind hoor, hoe raar het ook mag klinken...
              dat klink inderdaad raar ik val hier bijna van mijne stoel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                Toch wel

Snelste productiewagen midden tot eind jaren '80. De S4 ging tot tegen de 290km/u, in Amerika op de bekende zoutvlaktes getest.
                Ook hebben ze het afstandsrecord over 24u scherper gezet met een 928. De wagen werd vanuit Duitsland naar Nardo gereden over de openbare weg en na de test weer terug.

Enige sportwagen die ooit de prijs van auto van het jaar heeft gekregen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  Was de 928 niet op een gegeven moment de snelste auto ter wereld?
                  Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                  Kan iemand dat misschien meer uitleg geven?
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  Dit is wat ik vond op de website van 928 club nederland:

"Absoluut hoge waarden scoren de 928's op topsnelheid. 277 Km/h voor de Clubsport en 274 Km/h voor de S4. Hiermee was de 928 de snelste seriewagen uit Duitsland. Deze respectabele waarden zijn het resultaat van verbeterde aerodamiek."

Comment

goe van de kikker

Comment

Deze eens kunnen bewonderen op een meet.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                          Wat is hier juist mis mee?

Ik vind dit best wel te pruimen wagens.
                          De 944 durf ik zelfs knap noemen, en hij rijdt geweldig
                          Alleen zie ik mezelf er niet in rijden omdat er een Porsche Badge ophangt.

Comment

zelfs tjoeners vinden hem cool

Comment

test Porsche 968 Coupé (1994)

Hoewel de Porsche 968 met zijn fikse prijs moeilijk een instap- model is te noemen, is dat bij Porsche wel het geval. Daar is de 968 de goedkoopste. Wij waren benieuwd of er met zo’n basis-sportwagen te leven valt.
                              ’911’ staat voor één van de hoogtepunten uit de autogeschiedenis. Wanneer je als fabrikant zo’n auto in je prijslijst hebt staan, moeten de andere modellen zich extra bewijzen. Zeker als het gaat om een uitvoering die minder kost en zodoende door het leven moet als ’goedkoopste’ van de prestigieuze reeks.
                              Toch zijn we ervan overtuigd dat u de test van deze pagina wel zult waarderen. Als we afgaan op de belangstelling voor de auto toen wij er mee op pad waren, (’wij’ want een Porsche wordt op de redactie altijd gedeeld) moet iedereen razend benieuwd zijn.
                              Jan en alleman kijken je na. Jong en oud omsingelen een verlaten Porsche 968. Een ieder probeert met kromme rug een glimp op te vangen van het interieur. Men neemt de tijd om alle hoeken van de auto in zich op te nemen door een wandelingetje rondom. Bij het tankstation voor een nieuwe voorraad super plus voel je je een beroemdheid. Welk instapmodel krijgt dat voor elkaar? Voor- en achterkant vinden we bijzonder goed geslaagd. Het front van de 968 lijkt, meer dan dat van de 928 op een 911 (daar is-ie weer). De achterkant heeft veel weg van de kont van de 928. In de zijkanten herkennen we iets van de spierbundels van de 944. In zijn geheel komt de auto zowel stijlvol, gedrongen als zeer krachtig over.

Soepel en krachtig
                              Porsche koos voor een viercilinder als krachtbron voor de 968. In feite dezelfde motor als in de 944 S2 lag. Zonder turbocompressor, maar met verfijnde ademhaling dankzij de welbekende multikleppentechniek. Een fenomeen waar ook het eigenzinnige Porsche al jarenlang niet aan voorbij gaat. De 968 heeft als bijzonderheid een zogenaamd VarioCam-systeem. Dat is een techniek waarbij de stand van de nokkenas gedurende het opklimmen in toeren verandert. Dat betekent weer dat de klepbediening vlotter verloopt en dat betekent: méér kracht.
                              Elke cilinder telt twee inlaat- en twee uitlaatkleppen. Het zijn enorme potten, daar voorin de Porsche 968. De boring meet meer dan 10 centimeter. De slag is bijna 9. Volgens de fabriek levert dat 240 paardekrachten op, die 1370 kilogram (+ bestuurder) moeten voortsleuren.
                              Voordat u met zakrekenmachine en deze cijfers aan het rekenen slaat: de Porsche 968 is een snelle auto. De trekkracht is zelfs indrukwekkend te noemen. Meer dan 300 Nm (bij 4100 tpm) komen ook wij niet dagelijks tegen.
                              De motorpower wordt via een zesversnellingsbak aan de achterwielen doorgegeven. In de tweede versnelling haal je al 100 km/h... en dan heb je er nog vier te gaan! Je zult die zes in Nederland dan ook nauwelijks inleggen. Wij deden het natuurlijk wel en, inderdaad, ook dan is er nog trekkracht beschikbaar.

Standaard airbags
                              De 968 heeft een airbag voor bestuurder én passagier. Die veiligheidsvoorziening links bepaalt de stuurwielvorm in belangrijke mate. Jammer, want echt lekker sportief aanpakken doet het 968-stuur niet. Maar als dat komt door een airbag nemen we dat graag voor lief. De zitpositie (leer in overvloed) is overigens in orde. Niet alle instrumenten en knopjes zijn even logisch ingedeeld en makkelijk bereikbaar, maar voor het belangrijkste werk, sturen, gasgeven en schakelen, zitten alle toebehoren op de goede plaats. Hoewel er een achterbank is, is de ruimte achterin niet toereikend om te kunnen zitten.
                              Deze Porsche is mooi, bloedsnel, compleet en zonder twijfel duurzaam. Mede-automobilisten kijken huizenhoog tegen je op, want ze willen ze ook altijd zien hoe de gelukkige bestuurder er uitziet. Kortom: een Porsche onder je kont is kicken, maar daarmee is de kous niet af.
                              Een voormalige 911-bezitter (zijn auto is inmiddels gestolen) mocht van ons de 968 even proberen. ’Ik mis een beetje de beleving van de brute kracht’, vertelde hij achteraf.
                              Dat doet echter niets af aan de capaciteiten van de ’simpele’ 968, dit is gewoon een compleet ander soort auto. Omdat we de beroerdste niet zijn en we ons kunnen voorstellen dat u ook wel eens wilt weten hoe het is om met de al zo vaak genoemde 911 te rijden treft u daarvan op de volgende pagina een test aan.
                              Dan heeft u meteen een mooie vergelijking met de 968, het meest indrukwekkende instapmodel sinds tijden.
                              autoweek.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                20 van gemaakt, en ik wil er één

924 Shooting Brake
                                Dus DAAR heeft BMW de mosterd gehaalt voor hun Z3 M ofja misschien niet, maar ze hebben heel wat gemeen qua looks.

Hmm FR Porsches... het is toch wat on-Porsche natuurlijk. Ik vind de meeste 6-cilinder-boxer-vanachter Porsches toch ook wel mooier dan deze FR modellen, precies alsof Porsche toch niet helemaal goed wist hoe ze een auto moesten ontwerpen met de motor voorin. Maar ik neem aan dat sommigen deze net liever hebben dan een 'gewone' Porsche.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  Deze eens kunnen bewonderen op een meet.

Blijf ik echt zeer mooie Porsches vinden, tot overe enkele jaren reed er hier zo eentje in de buurt, en vond hem toen mooier dan een 911...

Comment

Kvind ze echt niet schoon

Comment

geef me maar eentje met de motor achterin

Comment

Erg verdeelde meningen toch wel, misschien moet een van de modjes hier een poll aan toevoegen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NicoDV Bekijk Berichten
                                          Erg verdeelde meningen toch wel, misschien moet een van de modjes hier een poll aan toevoegen?
                                          mo néé , da nu ook niet hé zot !
                                          die porsche's zijn echt ubervet maar ene met den motor achterin is nen echte porsche in m'n ogen.

Comment

Working...
                                          X