Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE met motor voorin - Lovers
Collapse
X
-
-
944
Porsches instapper, de 924 die vanaf 1975 werd geleverd, heeft een Audi-motor onder de kap en wordt daardoor door sommige ‘liefhebbers’ wat neerbuigend behandeld. Evengoed was het wél een succes voor de firma. Daarom vindt men het bij Porsche dan ook spijtig dat er een einde komt aan de productie van de viercilinder, afkomstig uit de Audi 100. Het merk moet op zoek naar een nieuwe krachtbron. Die komt uiteindelijk uit onverwachte, eigen, hoek. Porsche gebruikt namelijk de V8 die in de 928 is gemonteerd, maar halveert hem waardoor er een viercilinder lijnmotor met een inhoud van 2,5-liter ontstaat. Hij levert 163 pk en brengt de auto tot een topsnelheid van 220 km/h. De 924 waarin hij komt, heet vanaf nu 944. Vanaf 1982 was is te koop.
Ook de carrosserie van de auto verandert flink. In basis is hij gelijk aan de 924 met zijn kenmerkende panoramische achterruit en de opklap-koplampen, maar de spatborden zijn stevig uitgebold. In 1985 wordt de 944 gemoderniseerd, met name op het gebied van het interieur en wielophanging en in datzelfde jaar wordt ook een Turbo-versie te koop aangeboden. Met een Turbo levert de halve V8 217 pk. Weer twee jaar later, in 1987, verscheen de ‘Super’-versie, beter bekend als de 944S. De belangrijkste modificatie zit hem in de cilinderkop die nu ruimte bood aan zestien kleppen. Daarnaast heeft de klant keuze uit een uitgebreider optiepakket. Airbags en ABS bijvoorbeeld. De 944 Turbo S van 1988 heeft én zestien kleppen én een turbo plus de nodige modificaties aan wielophanging en remmen, al met al is de motor nu goed voor 247 pk.
Als in 1989 de cilinderinhoud nog eens wordt vergroot naar 2,7 liter en weer een jaar later naar 3,0 liter heette de auto 944 S2 (vanaf 1991). Deze is trouwens voor het eerst ook leverbaar als cabriolet. De Turbo Cabriolet komt daar later nog bij. In 1992 wordt de 944 opgevolgd door de Porsche 968.
ILast edited by TheStraffe; 25/04/2008, 21:54.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenDeze eens kunnen bewonderen op een meet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
Zo eentje in het paars-blauw en ik zou er voor vallen
Dit is een kruising van een 928 en een 944
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk BerichtenWas een achterruitwisser een optie op een 968 of heeft deze eigenaar de ruitenwisser gewoon verwijderd?
en ik denk dat een wisser ni standaard was, toch zeker ni op een 911
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk BerichtenZo'n CS is toch wel om de vingers bij af te likken. Bekijk die kuipjes eens...
Zo eentje in het paars-blauw en ik zou er voor vallen
Dit is een kruising van een 928 en een 944
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtener was trouwens indertijd maar 1 merk met bassieenadriaanlichten dat de lichtclaxon via z'n mistlampen stuurde
het platte-porsche merk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk BerichtenWe schrijven hier de Jaren 80' he
Als jongen Gast waren dat dreamcars hé
924 was juist betaalbaar als je een goede job had +een leningske
944 was al een stuk duurder
944 turbo moest je al rijke ouders hebben
928 dat was voor, als je mooie carriere had gemaakt
911 dat was en is gewoon den top
en ikke, ik kocht dan maar ne Fuego GTX 2000, want die trok er op(Porsche 924/944
kijk hier maar http://www.youtube.com/watch?v=_ahPecIzMmw
Toen 270.000 Bfr nieuw ook met een leningske
Spijtig dat Porsche van die modelen is afgestapt.
Wat de reden ook mag zijn ???
Ps.
Geef maar hier die 928 automaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenZouden jullie, voor de geïnteresseerde niet-kenners, het erg vinden om een fotootje te plaatsen bij besproken modellen of het typenummer vermelden bij foto's? Ik zou graag het verschil tussen al deze wagens leren kennen, maar het is echt zo simpel niet. Of bestaat er een overzichtssite met zowel naam, specs als foto's?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichtenkijk naar de eerste pagina van dit topic, daar heb ik een aantal fotos gepost met erboven telken om welk model het gaat
Dan is de Cayman zo'n beetje de nieuwe poor man's Porsche? Dus een beetje de psychologische opvolger van de 924?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenIk zie niet speciaal verschillen tussen 924 en 944. En verder blijft iedereen maar foto's posten zonder typenaam, 't is gewoon moeilijk om dan mee te zijn. Sorry als ik veeleisend overkom, het lijkt mij gewoon een interessant soort wagen waar ik nog niets over weet.
Dan is de Cayman zo'n beetje de nieuwe poor man's Porsche? Dus een beetje de psychologische opvolger van de 924?
De 944 ziet er voller uit, sportiever. wel minder elegant vindk.
Het uiterlijke verschil tussen een 924 en een 944 is te vergelijken met het uiterlijke verschil tussen een 996 en een 997 vindk. geen wereldschokkend verschil ofzo dus, geen heel andere lijnen. maar wel duidelijk genoeg om de wagen een andere indruk te laten maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenZouden jullie, voor de geïnteresseerde niet-kenners, het erg vinden om een fotootje te plaatsen bij besproken modellen of het typenummer vermelden bij foto's? Ik zou graag het verschil tussen al deze wagens leren kennen, maar het is echt zo simpel niet. Of bestaat er een overzichtssite met zowel naam, specs als foto's?
Comment
-
Zouden ze durven
Prototype 928 voor 2010 t PORSCHE met motor voorin
Mooie Rooie , alleen die velgen ...
Last edited by TheStraffe; 25/04/2008, 21:54.
Comment
Comment