Man, de stand van Kia op het salon was in orde!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
KIA Lovers
Collapse
X
-
Tweedeurs coupé: Kia Koup Design Studie
donderdag 20 maart 2008Met de presentatie van de Kia Koup laat Kia ons wederom zien op de sportieve tour te willen gaan. De tweedeurs coupé is ontworpen om ons op te warmen voor sportievere Kia-modellen. Het sportieve exterieur, de 290 pk sterke turbomotor en de vele carbon elementen maken de Kia Koup tot een moderne en sportieve auto.
bekijk fotogallery »
Kia steekt het niet onder stoelen of banken; de Koreanen willen een sportievere uitstraling doorvoeren. De afgelopen jaren presenteerde Kia tal van sportief georiënteerde conceptcars. Met de in Genève onthulde Soul en de sinds vorig jaar leverbare pro_Cee´d wordt het bovendien allemaal een stuk concreter. Op de New York Auto Show onthulde Kia deze Koup designstudie. Tom Kearns, hoofdontwerper van Kia Motors Amerika laat weten dat de Koup de toekomst van het merk vertegenwoordigt. Bovendien moet de Koup laten zien dat Kia zich meer op dynamiek toe gaat leggen en auto´s wil gaan bouwen die worden gekocht door liefhebbers.
Tweedeurs coupé met brutale look
De Koup is een tweedeurs coupé die zou kunnen gaan concurreren met bijvoorbeeld de Opel Astra TwinTop, de toekomstige Peugeot 308 CC en de Volkswagen Eos. De conceptcar is strak vormgegeven en heeft een brutale uitstraling. Het front wordt gekenmerkt door LED-koplampen die zijn afgewerkt met zwartchroom en carbon. Tussen de A- en C-stijl zien we een opvallende lijn lopen die doorloopt tot het kofferdeksel. Samen met de uitgeklopte wielkasten, de korte overhangen aan de voor- en achterzijde en de dikke dorpels geeft het de Koup een krachtig voorkomen. Carbon zien we terug op onder meer de voorspoiler, de achterbumper en de buitenspiegels.
High-tech interieur
Het interieur heeft eveneens een sportieve look gekregen. Het dashboard is naar de bestuurder toegedraaid en we zien ook hier veel carbon elementen. Het stuurwiel heeft een sportief design en daarachter gaan drie klokken schuil. Voor veel licht in het interieur heeft Kia de Koup uitgerust met een groot glazen dak bestaande uit twee panelen. Tussen de panelen is sfeerverlichting gemonteerd. Een geavanceerd audiosysteem met acht speakers, een uitgebreid navigatiesysteem en een Bluetooth-carkit zorgen voor de nodige moderne toevoegingen. Opvallend is dat de kleurstelling van de voorstoelen afwijkt van die van de achterstoelen. Een startknop maakt het plaatje compleet.
Turbomotor met 290 pk(!)
Kia claimt zeer sportieve prestaties dankzij de 2.0 liter turbomotor. De motor ontwikkelt een vermogen van 290 pk en een koppel van 392 Nm (tussen 2.000 en 4.000 tpm). Ondanks dat er geen verdere specificaties bekend zijn staat het buiten twijfel dat de Koup daarmee flitsende acceleraties weet neer te zetten. Het vermogen wordt overigens via een zestraps automaat met bediening op het stuurwiel overgebracht op de voorwielen. Het chassis van de Koup is uitgerust met schroefveren en stabilisatorstangen als onderdeel van de onafhankelijke voorwielophanging met MacPherson veerpoten. Achter is een onafhankelijke dual-link ophanging gemonteerd. Dat moet een dynamisch weggedrag realiseren.
Toekomstvisie
Ondanks dat de Kia Koup puur een designstudie is kunnen we zomaar elementen van het model terug gaan zien in toekomstige Kia´s. De fabrikant heeft zelf immers te kennen gegeven dat de Koup de toekomst van het merk vertegenwoordigt. Wie is dit wel een voorbode van een tweedeurs Kia coupé.
Bron
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenIk heb al een paar Pro_Cee'd's gezien, wat een verschijning
Ik vind het echt een eye-catcher, ook in een saai grijze - metaalkleur uitvoering. Echt een auto voor de jongere generatie. Kheb ook al een knalrode gezien => AF
Comment
-
Daarstraks (deze morgend) in Tongeren op de Industriezone zeker 5 vrachtwagens met allemaal KIA's d'r op gezien.
Is d'r daar misschien ergens eenen dealer of zoOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Pro_c'eed
hallo KIA fans
bij deze vermeld ik even dat als je een Pro_c'eed eigenaar bent net zoals ik en vele andere,
kom dan gerust eens een kijkje nemen op www.proceeders.be
het is een club voor en door alle proceeders
met een super leuk forum waar alles over de leden + Pro's word besproken
er worden ook meetings georganiseerd zoals samen gaan karten, tuningbeursen, autosalon,autocinema's noem maar op
kom gerust eens een kijkje nemen!
mvg Dimi
Comment
-
Knappe bak de nieuwe Cee'd ..... http://www.youtube.com/watch?v=7uYmd...layer_embedded
en het zijn opendeur dagen bij Kia....
Comment
-
-
Opendeurdagen
dit ter gelegenheid van de prachtige Kia Cee'd MY '12
Comment
-
Wist niet eens dat hier ook een topic over was. Eigenaardig toch, een merk dat zo'n metamorfose ondergaan heeft met zo weinig fans hier. Ik ben echter zeker dat het binnen enkele jaren hier heel druk gaat zijnEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een paar maanden terug is er in Sint-Truiden een Kia dealer begonnen in de vooralige garage van CiMa (Citroën en Mitsubishi).
Was KIA Steveny (ook aanwezig in Hannuit, Namen en Huy).
Nu heb ik afgelopen donderdag gezien dat de toonzaal weer leeg was, en gisteren gezien dat er een groot spandek hangt dat er binnenkort een Citroën dealer opentOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ja, maar een dealer die al op 3 plaatsen een zaak heeft weet toch wel wat de kosten zijn voor er nog een zaak bij te nemen denk ik?
En dan na amper 2 maanden al terug foetsie.
Zelfs mensen die er een auto gekocht hebben blijken van niks te wetenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenJa, maar een dealer die al op 3 plaatsen een zaak heeft weet toch wel wat de kosten zijn voor er nog een zaak bij te nemen denk ik?
En dan na amper 2 maanden al terug foetsie.
Zelfs mensen die er een auto gekocht hebben blijken van niks te weten
De Fransen willen zelfs de verkoop al aan banden leggen, ze zouden beter een voorbeeld aan de Koreanen nemen (prijs-kwaliteit, design, garantie) dan moesten ze misschien zelf geen fabrieken sluiten. Jaloezie is toch van alle tijden
Frankrijk vreest Kia en Hyundai
Een kat in het nauw maakt rare sprongen; Frankrijk – dat worstelt met z’n eigen auto-industrie - wil dat de import van Kia’s en Hyundais scherper in de gaten wordt gehouden en stuurt aan op de herinvoering van importheffingen.
Het is geen geheim dat de Franse auto-industrie in het slop zit. In een krimpende markt nam de import van Zuid Koreaanse auto’s (lees: Hyundai en Kia) vorig jaar echter met 24 procent toe ten opzichte van 2010 naar 345.000 auto’s. In 2007 waren dat er nog 640.000 maar in de tussenliggende jaren hebben Kia en Hyundai de productie deels verplaatst naar Europese fabrieken.
Frankrijk maakt zich desondanks zorgen over de vele import-Kia’s en –Hyundais. Daarom heeft de Franse overheid een verzoek ingediend bij de Europese Unie of de Koreanen verplicht kunnen worden om van tevoren aan te geven hoeveel en welk type auto’s ze naar Europa willen gaan verschepen. Dit zou de eerste stap kunnen betekenen naar een herinvoering van importheffingen. Iets meer dan een jaar geleden (1 juli 2011) werd juist een vrijhandelsverdrag tussen de EU en Zuid Korea van kracht. In het verdrag is een clausule opgenomen waarin staat dat de EU heffingen mag herintroduceren wanneer de eigen industrie onder druk komt te staan van importproducten.
Hyundai begrijpt niet zo goed waar de Franse overheid zich druk om maakt. “De groei van Hyundai in Europa is gebaseerd op de producten die ontworpen, ontwikkeld en gebouwd zijn in Europa”, zegt een woordvoerder van het Koreaanse merk. “In de eerste helft van 2012 was minder dan twaalf procent van de 232.454 in Europa verkochte Hyundais afkomstig uit Korea, zeventig procent komt uit de Europese regio.” Daarbij wordt gedoeld op de fabrieken in Tsjechië en Turkije. Kia bouwt ook auto’s in Slowakije.
Volgens Karel de Gucht, Europees commissaris voor Handel bij de EU, profiteert Europa juist van de handel met Zuid Korea. Hij wijst erop dat de Europese export die kant op in 2011 met 16 procent is gegroeid naar 32 miljard euro.
Bron: autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment