Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KIA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 51 nieuwe Kia's binnen vijf jaar

Dat Kia de wind lekker in de zeilen heeft, is geen geheim. Om het succesverhaal verder uit te bouwen, komen de Koreanen binnen nu en vijf jaar met niet minder dan 51 nieuwe of gefacelifte modellen op de proppen.

Zo’n aantal van 51 nieuwe of gefacelifte modellen binnen vijf jaar klinkt indrukwekkend maar het behoeft ook enige nuance. Kia opereert immers op diverse continenten en heeft op elk continent een andere samenstelling van het modellengamma. Wanneer je al die modellen bij elkaar optelt, die allemaal een facelift geeft en er ook nog een aantal nieuwe modellen aan toevoegt, kom je al snel in de buurt van eerdergenoemd aantal. Wat kunnen we de komende tijd op Europese bodem verwachten uit de Kia-hoek? Om te beginnen de Pro-Cee’d, die eind maart bij de dealer staat. De snelle GT-versie volgt drie maanden later. De Carens, een MPV met vijf of zeven zitplaatsen, staat eind maart, begin april in de showroom.
    De nieuwe Soul (foto 2) laat nog even op zich wachten. “Die staat voor 2014 op de planning. De auto krijgt eerst nog een facelift maar die is niet voor Europa bestemd. De compleet nieuwe Soul komt in 2014 ook met elektrische aandrijving, daarmee is het de eerste elektrische Kia in Europa”, aldus Sebastiaan van de Pol, woordvoerder van de Nederlandse Kia-importeur. In Zuid-Korea rijdt al een elektro-Kia rond, de niet voor ons continent bestemde Ray.
    Kia heeft nog een aantal auto’s in de pijplijn zitten waarover nog geen knopen zijn doorgehakt. Denk daarbij aan een achterwielaangedreven sedan op basis van de GT Concept. “Dat is een auto van het formaat Optima die vooral het prestige van het merk moet opkrikken”, aldus Van de Pol. “Koreanen zijn rekenmeesters, ze denken heel goed na voordat ze een model op de markt brengen, dan doen ze niet zomaar. Er wordt goed gekeken of de markt en het merk al klaar zijn voor een bepaald model. Zo heeft ontwerper Peter Schreyer al lang de wens om een MX-5-achtige sportwagen te bouwen maar dat zal op korte termijn niet gebeuren. Hetzelfde geldt voor een cabriolet.”
    Behalve op modellengebied breidt Kia ook het motorengamma gestaag uit. Zo komen er turboversies van het 1.2-benzineblokje dat nu dienst doet in de Picanto en Rio. “Daardoor kunnen we die motor ook inzetten in het C-segment”, zegt Van de Pol. Kia investeert volgens de berichten komend jaar zo’n 2,5 miljard dollar aan R&D (Research & Development).

Bron: autoweek
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Vermits ik net een Kia Cee'd SW heb gekocht ben ik op zoek naar mooie sportieve velgen, liefst 17 inch. En ik zou hem graag zo OEM mogelijk houden. Welke velgen hebben jullie voorkeur?

(Auto zelf zal ik volgende week even voorstellen als hij gepoetst is )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door One Bekijk Berichten
        Vermits ik net een Kia Cee'd SW heb gekocht ben ik op zoek naar mooie sportieve velgen, liefst 17 inch. En ik zou hem graag zo OEM mogelijk houden. Welke velgen hebben jullie voorkeur?

(Auto zelf zal ik volgende week even voorstellen als hij gepoetst is )
        Congrats, mooie keuze, prachtige auto!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Congrats, mooie keuze, prachtige auto!
          Bedankt! Het is er ééntje van 2009, niet het nieuwe model dus. Ik dacht aan de velgen die bij het sport versie geleverd worden. Vind er wel niet direct een foto van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door One Bekijk Berichten
            Bedankt! Het is er ééntje van 2009, niet het nieuwe model dus. Ik dacht aan de velgen die bij het sport versie geleverd worden. Vind er wel niet direct een foto van.
            Maakt niet uit, die is ook heel knap. Mooie velgen kan je toch bij elke bandenboer vinden of een beetje googlen

Comment

• Slimme zet van Kia want aan hem hebben ze heel veel te danken,

Kia benoemt designer Schreyer tot president

Bij Kia zijn ze zo in hun nopjes met ontwerper Peter Schreyer dat ze de Duitser hebben benoemd tot ‘company president’. Schreyer is de eerste niet-Koreaan die deze eer ten deel valt bij Kia.

Het mondiale succes van Kia is voor een groot deel te danken aan de tekenkunsten van Peter Schreyer, de ontwerper die in 2006 bij Audi werd weggekaapt om het behoudende Kia-design een verfrissende injectie te geven. Bij het Koreaanse merk introduceerde hij de ‘tiger nose’ grille, een stijlkenmerk dat we nu terugzien op onder andere de Picanto, Cee’d, Sportage, Sorento en Optima.
              Schreyer stuurt vanuit Frankfurt de overige ontwerpstudio’s in Tokyo, Los Angeles en het Koreaanse Namyang aan. Als blijk van waardering voor het werk van de Duitser, waarmee Kia het imago van no-nonsens prijsvechter afschudde, heeft het Koreaanse merk z’n designchef nu de titel van ‘president’ opgespeld.

Comment

• Iemand ervaring met de Kia Cee'd van 2007? M'n ouders zijn op zoek naar een kleinere 2dehandswagen als 2de auto.

E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.
                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Wist niet eens dat hier ook een topic over was. Eigenaardig toch, een merk dat zo'n metamorfose ondergaan heeft met zo weinig fans hier. Ik ben echter zeker dat het binnen enkele jaren hier heel druk gaat zijn
                  Vandaag een sportage besteld voor het vrouwke. Als je vandaag in een kia garage komt zie je mooie en goed afgewerkte wagens. Mooi design van Peter Schreyer ( vroeger bij VW/Audi). Ik denk dat dit merk een zeer goede toekomst heeft.
                  Van de Picanto tot Otima, mooi, mooi.....

Comment

• Inderdaad, samen met Hyundai duidelijk de goede weg op...

Hoop alleen dat er plannen zijn voor een iets zwaardere dieselmotor voor in hun Optima/I40. Iemand enig idee of dit op de planning staat?
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• 2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• ik moet zeggen nu ik met de nieuwe pro c'eed rij gaan er veel meer wagens opzij dan daarvoor op de autostrade.
                        vet uiterlijk ,knappe wagen geworden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steiner Bekijk Berichten
                          ik moet zeggen nu ik met de nieuwe pro c'eed rij gaan er veel meer wagens opzij dan daarvoor op de autostrade.
                          vet uiterlijk ,knappe wagen geworden.
                          Komt mss ook door de ledjes
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten

Wauw, die is wel knap!! Zie waar Kia nu staat tov 10 jaar geleden. Echt ongelofelijk!!

Comment

• Comment

• Optima racing. It’s a Thing.

Comment

• Comment

• iemand ervaring met een carens 2.0 automaat benzine, mijn zus wil er ene kopen en vroeg aan mij of ik eens opzocht of deze motoren goed zijn.
                                    Ik vind er bar weinig over ,iemand ????
                                    groeten,
                                    ronny

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                      Heb zo een Soul altijd iets speciaal gevonden.
                                      Je ziet ze ook bijna nooit rijden, de electrische heb ik zelfs nog nooit gezien.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Heb zo een Soul altijd iets speciaal gevonden.
                                        Je ziet ze ook bijna nooit rijden, de electrische heb ik zelfs nog nooit gezien.
                                        Met zijn verlichte luidsprekers.. So cool :-D

Sent via OnePlus with Tapatalk!
                                        =================
                                        2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten
                                          iemand ervaring met een carens 2.0 automaat benzine, mijn zus wil er ene kopen en vroeg aan mij of ik eens opzocht of deze motoren goed zijn.
                                          Ik vind er bar weinig over ,iemand ????
                                          groeten,
                                          ronny
                                          Kia valt af benzine is een atmosferische zou een 1500 biv zijn en tax +-550 en het verbruik valt ook ni mee.
                                          Nu word het een c-max benzine automaat 1500 ecoboost 150 pk biv 460 en taks 210 en gaat veel sneller vooruit testrit gedaan verbruik 2 liter minder.
                                          Evenveel opties 2000 euro goedkoper ,en strakker wegligging ,kia is dan toch niet zo goed bezig dat ze geen up to date benzines aanbieden.
                                          ze wilde bij Kia dan ook nog snel een diesel aansmeren

Comment

Working...
                                          X