Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KIA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tja, Kia heeft misschien niet de modernste motoren maar ik zou zoiets toch altijd liever hebben dan een klein geblazen blokje. Mensen kijken zich scheel op de BIV maar vergeten eventuele verdere kosten. Garantiebepalingen zijn aanzienlijk beter bij Kia en onderhoudskosten zullen uiteindelijk ook lager zijn.

BIV is trouwens 1400€ en de verkeersbelasting 419,69€.

Comment

• vandaag Kia Quoros gezien (op arabisch nummerplaten) in brussel, spiksplinternieuw met nog de blauwe deurbeschermer erop. stond wel al gewoon op straat file geparkeerd.

Comment

• Ik vraag mij toch af waarom ze deze Niro niet in België verkopen of komt dat nog? Ziet er goed uit irl hoewel ik het toch wat moeilijk heb met dat front, ook zo op de nieuwe Sportage. Hier valt het nog mee.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oeps! Zie nu in AG dat 'm toch al verkrijgbaar is bij ons, enkel benzine blijkbaar.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• kia is echt bompa

Comment

• en das nix negatief, bompa is state of mind

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                kia is echt bompa
                Ik kom in de buurt he bobo Maar kwalitatief hebben ze mijn hart gestolen, gewoon goeie auto's.

Comment

• Desondanks dat ik het vorige decennia een KIA Sportage heb gehad waar ik echt wel graag mee reed, vind ik dat de modellen er niet op vooruit gegaan zijn. Daar ze vroeger nog een gevoel van SUV gaven, is het nu niet ne monovolume die 2cm hoger ligt.
                  Van de Niro had de tekenaar toch niet veel fantasie bij de gril. Die is echt pas oubollig.

Comment

• Dat valt mij ook tegen bij de huidige Kia's. Ze hebben er een lelijke snuit opgezet, vooral de nieuwe Sportage heeft daaronder te lijden.
                    De nieuwe Tucson is stukken knapper dan halfbroer Sportage terwijl dat bij het vorige model net omgekeerd was (toen nog ix35).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Dat valt mij ook tegen bij de huidige Kia's. Ze hebben er een lelijke snuit opgezet, vooral de nieuwe Sportage heeft daaronder te lijden.
                      De nieuwe Tucson is stukken knapper dan halfbroer Sportage terwijl dat bij het vorige model net omgekeerd was (toen nog ix35).
                      Inderdaad? Die Tucson is idd mooi.

Maar ik heb nog het vorige model Sportage gehad en dat was een robuuste hoog op de poten staande wagen. Als ge ermee reed, dan voelde het echt als een SUV. De C-Crosser die ik erna kreeg was wel groter, maar die lag ietske lager bij de grond waardoor ge een minder SUV gevoel krijgt en eerder ne monovolume.

Maar die nieuwe Kia die nu al wat jaren mee draait is precies kleiner als zijn voorganger en heeft meer QQ gehalte. Iets wat me niet kan bekoren.

De Niro is niet mis, maar die gril hadden ze toch anders moeten aanpakken. Dat ze niet echt mee doen met de anderen met hun gelijkaardige nieuwe grillen, is hun recht en mss ook wel goed om iets anders te doen. Maar toch niet een gril uit de jaren 80 hé :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                        Inderdaad? Die Tucson is idd mooi.

Maar ik heb nog het vorige model Sportage gehad en dat was een robuuste hoog op de poten staande wagen. Als ge ermee reed, dan voelde het echt als een SUV. De C-Crosser die ik erna kreeg was wel groter, maar die lag ietske lager bij de grond waardoor ge een minder SUV gevoel krijgt en eerder ne monovolume.

Maar die nieuwe Kia die nu al wat jaren mee draait is precies kleiner als zijn voorganger en heeft meer QQ gehalte. Iets wat me niet kan bekoren.

De Niro is niet mis, maar die gril hadden ze toch anders moeten aanpakken. Dat ze niet echt mee doen met de anderen met hun gelijkaardige nieuwe grillen, is hun recht en mss ook wel goed om iets anders te doen. Maar toch niet een gril uit de jaren 80 hé :-)
                        Ik denk dat jij de Sportage II bedoelt, ondertussen zitten ze al aan generatie IV. Ik heb de III gehad.

De nieuwe is tov de vorige nog eens echt verbeterd, alleen hebben ze er het nieuwe Kia gezicht opgezet en dat lijkt op niks imo.

Gen. 3 en 4.

Comment

• Ik had nen 2007. Dus nog ouder als op de foto's. Zou idd de II geweest kunnen zijn.
                          Zalige wagen was dat. Lag nen 2.0d in met 136pk. Thans toch pittig met die pk's. Voelde zelfs sneller aan als de C-Crosser met 157pk die ik erna had.

Maar het model na de mijne vond ik al ni meer mooi. Precies gekrompen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Ik had nen 2007. Dus nog ouder als op de foto's. Zou idd de II geweest kunnen zijn.
                            Zalige wagen was dat. Lag nen 2.0d in met 136pk. Thans toch pittig met die pk's. Voelde zelfs sneller aan als de C-Crosser met 157pk die ik erna had.

Maar het model na de mijne vond ik al ni meer mooi. Precies gekrompen.
                            Deze dus,

Last edited by Jocar; 21/08/2016, 23:04.

Comment

• Kia Magentis (2000)

Comment

• KIA HAD IN 2017 BESTE EUROPESE JAAR OOIT

RECORDAANTAL AUTO'S VERKOCHT

2017 gaat bij Kia de boeken in als het beste jaar in zijn geschiedenis. Het merk zag zijn verkopen ten opzichte van 2016 toenemen met 8,5 procent.

Kia verkocht vorig jaar in Europa 472.125 auto's, 8,5 procent meer dan de 435.316 auto's die het merk in 2016 wist te verkopen. Dat blijkt uit cijfers van het European Automobile Manufacturers Association (ACEA) die Kia vandaag onder de aandacht brengt. Het marktaandeel in Europa groeit daarmee tot 3 procent.

Ook in Nederland boerde Kia vorig jaar behoorlijk. Er werden hier 24 procent meer auto's van het merk verkocht. Die groei heeft het merk vooral te denken aan de nieuwe Rio en de nieuwe Picanto. Ook werden vorig jaar de Stonic en de Stinger op de markt gebracht. De Picanto vond 9.896 kopers en is daarmee in ons land Kia's populairste model. Op twee staat de Niro Hybrid met 4.527 verkochte exemplaren. De Sportage, Rio en Cee'd volgen met respectievelijk 3.019, 3.018 en 1.333 verkochte auto's.

In Europa is de Sportage met 131.783 verkochte exemplaren de populairste Kia, gevolgd door de Rio, die 72.688 keer over de toonbank ging. De Cee'd-familie - een opvolger staat al achter de coulissen - werd 72.105 keer verkocht. Van de Picanto werden 63.145 sleutels overhandigd.

Bijna tien procent van alle in Europa verkochte Kia's heeft een geëlektrificeerde aandrijflijn. De Niro Hybrid ging in ons werelddeel 30.986 keer over de toonbank. 4.527 stuks daarvan vonden in Nederland een eigenaar. De Niro Plug-in, die zojuist ook in Nederland beschikbaar is gekomen, werd vorig jaar 2.888 keer besteld. De Soul EV doet het met 5.718 verkochte exemplaren nog altijd aardig. Sterker nog, de auto vond 28,5 procent vaker een eigenaar dan in 2016. De Optime Sportswagon Plug-in Hybrid vond 2.382 kopers.

Bron: Autoweek

Comment

• VIJF MILJOEN KEER KIA SPORTAGE

BESTSELLER VOOR KIA

Dit jaar blaast de Kia Sportage 25 kaarsjes uit. De slingers mogen daarnaast even blijven hangen, want de cross-over behaalt gelijk een verkoopmijlpaal!

Het vijf miljoenste exemplaar is namelijk over de toonbank gegaan. De eerste Sportage reed in 1993 uit de showroom. Een half miljoen exemplaren van dezelfde generatie volgden hem. De tweede generatie bleek populairder en zag de verkoopcijfers verdubbelen. In 2010 verscheen de derde generatie op de weg. Wereldwijd verkocht Kia in zeven jaar tijd hier ruim twee miljoen exemplaren van. Nu is het de beurt aan de vierde generatie die in de afgelopen 29 maanden wereldwijd al één miljoen keer over de toonbank ging.

In 2016 en 2017 stootte de Sportage de Rio van de troon als wereldwijde bestverkochte auto van het merk wereldwijd.

Comment

• DEBUTEERT IN SPORTAGE, KOMT OOK NAAR CEED

KIA PRESENTEERT DIESEL MILD-HYBRID AANDRIJFLIJN

Kia heeft een nieuwe mild-hybrid aandrijflijn gepresenteerd waarbij de brandstofmotor diesel consumeert. Later dit jaar debuteert de nieuwe aandrijflijn in de Sportage.

In de tweede helft van dit jaar brengt Kia zijn eerste mild-hybrid aandrijflijn op de markt. Die debuteert in de nieuwe Sportage, iets wat ongetwijfeld hand in hand gaat met de presentatie van de gefacelifte versie van die SUV.

De nieuwe aandrijflijn is EcoDynamics+ gedoopt en werkt volgens het bekende mild-hybrid-principe. De brandstofmotor, in dit geval een dieselmotor, wordt tijdens het accelereren enigszins bijgestaan door elektrokracht, bij Kia afkomstig uit een 0,46 kWh 48-voltbatterij. De aandrijflijn omvat verder een Mild-Hybrid Starter-Generator, een elektronisch aangestuurd systeem dat tijdens het accelereren tot 10 kW aan elektrokracht kan leveren. Uiteraard is de generator in staat om tijdens het remmen of uitrollen vrijgekomen energie op te slaan

Kia belooft dat de mild-hybrid-techniek voor een tot 4 procent lagere uitstoot kan zorgen volgens de WLTP-cyclus en tot 7 procent lagere uitstoot volgens de oude NEDC-methode.

De Sportage mag dan wel de auto zijn waarin de EcoDynamics+-aandrijflijn debuteert, het zal zeker niet de laatste zijn. Kia meldt al dat de componenten dermate compact zijn dat ze zelfs in bestaande modellen toe te passen zijn. De nieuwe Ceed zal in de loop van volgend jaar over de aandrijflijn komen te beschikken en op termijn is de mild-hybrid-techniek bij Kia ook beschikbaar voor benzinemotoren.

Kia heeft zich als doel gesteld om in 2025 zestien geëlektrificeerde modellen in zijn gamma te hebben. Vijf daarvan zijn een reguliere hybride, vijf een plug-in hybride en vijf ervan zijn EV's volgens het bekende recept. Het overgebleven exemplaar is een auto met een brandstofcel aan boord. Die laatste moet in 2020 al op de weg verschijnen.

Meer details over de nieuwe aandrijflijn geeft Kia later vrij.

Comment

• BELGISCHE TEKENMEESTER OP KOREAANSE DESIGNTROON

LUC DONCKERWOLKE VOLGT PETER SCHREYER OP

De Belgische ontwerper Luc Donckerwolke schuift een plekje op. Donckerwolke werd in 2016 hoofd van het Hyundai Motor Design Center en mag zich nu hoofd van zowel de designafdeling van Kia Motors als die van Hyundai Motor noemen.

Luc Donckerwolke klimt daarmee op de troon waarop tot voor kort ontwerphoofd Peter Schreyer zat. Schreyer wordt 'Head of Design Management', terwijl Donckerwolke zich nu designhoofd van Hyundai als Kia noemen. Donckerwolke was sinds 2016 hoofd van het Hyundai Motor Design Center in Zuid-Korea en was eerder werkzaam voor onder andere Skoda, Audi, Lamborghini, Seat en Bentley. Het laatste ontwerp dat hij voor de Volkswagen Group op papier zette, was dat van de Bentley EXP 10 Speed 6 Concept uit 2015.

Comment

• Ver geschopt, onze landgenoot. Prachtige creaties gemaakt.

Comment

• There are Pretenders among us.....
                                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Working...
                                          X