Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KIA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Spijtig dat deze Seltos niet naar Europa komt, een Kia met Duster allures en dito prijs. Vanaf 12180 € in India.

Last edited by Jocar; 15/01/2020, 13:47.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Tof karretje, vind deze stoerder dan de europese kia's.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Nieuw logo.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• ‘PLAN S’

KIA BELICHT ELEKTRISCHE TOEKOMST

Met ‘Plan S’ presenteert Kia zijn vooruitblik op een elektrische toekomst. Het merk spreekt van een heuse transitie naar gestekkerd rijden en mobiliteitsoplossingen. Hier is een miljardeninvestering mee gemoeid.

Kia heeft grote elektrische plannen, want tegen 2025 telt het modellengamma elf volledig elektrische Kia’s. De eerstvolgende EV die het merk in de showroom neerzet, ontmoeten we volgend jaar. Deze auto wordt volgens Kia op een geheel nieuw platform gebouwd en belooft een nieuwe cross-over te worden. De actieradius zou meer dan 500 km bedragen, waarbij de accu binnen ‘minder dan’ 20 minuten weer vol moet zitten. Met de EV’s streeft Kia naar een wereldwijd marktaandeel van 6,6 procent.

Het merk komt met meer prognoses, want tegen 2026 ligt de jaarlijkse verkoopdoelstelling op 1 miljoen nieuwe auto's, waarvan de helft geëlektrificeerd moet zijn. Bij twintig procent van de verkopen in belangrijke markten moet het om een EV gaan.

Kia zit dus niet stil de komende tijd. Daar is natuurlijk ook een klap geld voor nodig. Kia Motors reserveert voor dit alles een totaal van 29 triljoen won, omgerekend $25 miljard.

Bron: Autoweek

Comment

• Het is te hopen dat ze die X-Ceed rap volledig geëlektrificeerd gaan aanbieden. Kan niet anders dan een succesnummer worden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• edit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                  Het is te hopen dat ze die X-Ceed rap volledig geëlektrificeerd gaan aanbieden. Kan niet anders dan een succesnummer worden.
                  Zou binnenkort al als plug-in hybrid verschijnen. Prachtige kar!

Kia hat mit dem Optima SW Plug-in Hybrid und dem Plug-in-Niro bisher zwei Plug-in-Hybride im Angebot. Neu hinzu kommt nun der Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid, der ab sofort bestellbar ist. Daher gibt Kia nun den Basispreis bekannt: Er liegt bei 34.990 Euro. Noch nicht bekannt ist der Preis für den XCeed Plug-in Hybrid, der ebenfalls für Anfang 2020 angekündigt ist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Zou binnenkort al als plug-in hybrid verschijnen. Prachtige kar!

Kia hat mit dem Optima SW Plug-in Hybrid und dem Plug-in-Niro bisher zwei Plug-in-Hybride im Angebot. Neu hinzu kommt nun der Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid, der ab sofort bestellbar ist. Daher gibt Kia nun den Basispreis bekannt: Er liegt bei 34.990 Euro. Noch nicht bekannt ist der Preis für den XCeed Plug-in Hybrid, der ebenfalls für Anfang 2020 angekündigt ist.
                    Ja dat wist ik al, daarmee dat ik schreef: volledig geëlektrificeerd.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Ja dat wist ik al, daarmee dat ik schreef: volledig geëlektrificeerd.
                      Vermits er als volgende EV nu sprake is van een crossover op een geheel nieuw platform zie ik dat nog niet vlug gebeuren. Maja, on ne sait jamais

Comment

Vermits er als volgende EV nu sprake is van een crossover op een geheel nieuw platform zie ik dat nog niet vlug gebeuren. Maja, on ne sait jamais
                        Neen, precies niet zo te zien als ik in jou #185 lees dan.

Jef gaat/kan dat hier weten hé...

Comment

Goed nieuws!
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Kia Picanto GT, H&R, OZ Rally Racing.

There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Nog nooit gezien zo'n rode Stinger. Not bad at all!

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• IONIQ ACHTERNA

KIA: ZEVEN NIEUWE EV'S TOT AAN 2027

Net als Hyundai heeft Kia op elektrovlak grootse plannen. Het merk kondigt aan dat het tot 2027 in totaal zeven volledig nieuwe elektrische modellen presenteert. Het merk laat alvast een glimp zien van wat we kunnen verwachten.

Onlangs meldde Hyundai dat het de modelnaam Ioniq zou gebruiken voor een volledig nieuw merk dat zich puur en alleen bezig gaat houden met de ontwikkeling en verkoop van elektrische auto's. Ook zustermerk Kia heeft wat elektrificatie betreft grote plannen. Tussen nu en 2027 maakt autoland kennis met zeven volledig nieuwe EV's van het merk, auto's die over diverse segmenten worden uitgesmeerd. Kia heeft zich als doel gesteld om in 2029 een kwart van zijn verkopen uit elektrische modellen te laten bestaan.

De eerste van die zeven nieuwe EV's dient zich volgend jaar al aan. Die nieuwe elektrische Kia gaat momenteel met projectnaam CV door het leven. Volgens Kia introduceert het model direct een volledig nieuwe designtaal voor het merk. Wij mikken erop dat die nieuwkomer geïnspireerd is op de vorig jaar gepresenteerde Kia Futuron Concept. Kort geleden doken de eerste foto's op van een ingepakt testmodel van Kia dat sterke overeenkomsten met die showauto vertoonde. In ieder geval een groot deel van de geplande elektrische modellen van Kia komt op het Electric Global Modular Platform te staan, een modulaire en speciaal voor EV's bestemde basis.

Kia wil een grote speler worden op EV-gebied, en dat word je niet zomaar. Het merk zegt "veranderingen door te voeren op het gebied van voertuigplanning, ontwikkeling en productie om vanaf de allereerste ontwikkelingsfase rekening te kunnen houden met de uiteenlopende wensen van de klant." In thuisland Zuid-Korea vergroot Kia het aantal EV-servicestations tot 1.200 in 2030. Omstreeks 2023 moeten er buiten het thuisland 2.000 servicestations voor EV's zijn. Daarnaast voegt Kia op termijn nieuwe laadpunten toe. In Europa worden dat er meer dan 2.400 van Kia, in Noord-Amerika zo'n 500.

Comment

• NIEUWE 1.5 EN 1.6 T-GDI

KIA INVESTEERT 70 MILJOEN EURO IN MOTORENFABRIEK

Kia heeft €70 miljoen geïnvesteerd in haar fabriek in Slowakije voor het opschalen van de productie van nieuwe mild-hybrid motoren. Hiermee spelen de Koreanen naar eigen zeggen in op de toegenomen vraag naar geëlektrificeerde aandrijflijnen. De 1.5- en 1.6 T-GDI komen in de toekomst in meer modellen te liggen.

In het Slowaakse Žilina produceert Kia motoren en aandrijflijnen. De investering van €70 miljoen in deze fabriek is bedoeld om de productie van de onlangs geïntroduceerde 1.5- en 1.6 T-GDI verder op te schroeven. Drie productielijnen zijn gereserveerd voor deze motoren, terwijl Kia op de vierde productielijn de 1,6-liter 'Smartstream'-dieselmotor in elkaar zet. Volgens Kia heeft momenteel een kwart van de in Europa verkochte auto's een geëlektrificeerde aandrijflijn. Hoeveel motoren Kia straks precies op jaarbasis gaat produceren in Slowakije, vermeldt het merk niet.

De nieuwe motoren liggen dus al in bepaalde modellen van Hyundai en Kia. De mild-hybrid 1.5 T-GDI, ook wel 'Kappa' genoemd, vervangt de huidige 140 pk sterke 1.4 T-GDI. Het nieuwe blok levert 160 pk en 253 Nm, 20 pk en 13 Nm meer dan voorheen. Deze 1.5 is al te vinden in de gefacelifte Hyundai i30 en Kia Ceed, daarnaast komt het blok in de instapversie van de Hyundai Tucson te liggen. De 1.6 T-GDI is een doorontwikkeling van de huidige krachtbron van 177 pk. Het vermogen neemt met 3 pk toe tot 180 pk, terwijl het koppel van 265 Nm gelijk blijft. Deze motor is echter veelal een onderdeel van hybride en plug-in hybride aandrijflijnen, bijvoorbeeld in de nieuwe Hyundai Tucson en Kia Sorento. Dan is er uiteraard meer vermogen voorhanden: de plug-in hybride levert vanwege ondersteuning van de elektromotor een systeemvermogen van 265 pk. Langzaam maar zeker zullen Kia en Hyundai de nieuwe motoren ook over de rest van het aanbod uit gaan rollen.

Comment

• ik ga het hier zetten, wou cedra's nieuwe eens zien

deze comment trok mijn aandacht

Andreas Tiefenau4 months ago
                                          Bought it 3yrs ago - still love it! We are driving ~90% of our trips with it - merc enjoys it's life in the garage

Comment

Working...
                                          X