Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rariteiten Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
    Ferrari FX, speciaal voor de sultan van brunei gebouwd

Gebaseerd op een F512M, maar wat echt bijzonder is, die wagen had al een F1 versnellingsbak lang voordat Ferrari die zelf begon aan te bieden. Ik geloof dat die van Williams kwam. Die Sultan heeft trouwens nog leuk speelgoed staan:

Ferrari 456 GT 'Venice' Estate

Ferrari Mythos Coupé

En verder nog een heel arsenaal unieke/zeldzame modellen. Die collectie verdient eigenlijk een aparte thread!

Comment

Vandaag op het menu: afgeblazen GT-projecten van Ferrari

De Ferrari 308 GT/M. Gebouwd voor deelnames in de IMSA, slechts 3 exemplaren gebouwd. De laatste hiervan voor een Nederlander met beschikbare onderdelen nadat het project was afgeblazen.

De Ferrari 288 GTO Evoluzione. De laatste jaren een beetje aan het opduiken uit de anonimiteit, o.a. doordat deze wagen in Project Gotham 3 (en 4?) kan gereden worden. Een evolutiemodel bedoeld voor deelname in Groep B en de 'missing link' tussen de 288 GTO en de F40. Er zijn 5 exemplaren gebouwd, waarvan 2 zijn gebruikt als proto voor de F40.

De F50GT. Bedoeld voor deelname in GT1, maar ook dit project ging niet door. Er zouden 3 stuks gebouwd zijn, allen verkocht aan verzamelaars. In het koopcontract stond specifiek vermeld dat de wagen niet voor races mocht gebruikt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rohrl-fan Bekijk Berichten
        .

Een evolutiemodel bedoeld voor deelname in Groep B
        Het was de bedoeling om met deze wagen in 1987 aan te treden in de nieuwe Gr. S (de opvolger vd gr.B). Iedereen weet de historie vd Gr.B,de Gr.S werd dus weggeveegd.
        En de constructeurs die reeds een wagen klaar hadden (oa Toyota,Audi,Lancia,Opel),mochten die direct in het museum zetten.
        Last edited by Vanni; 29/11/2007, 19:32.
        R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
        Mitsubishi Lancer Evo6 RS
        Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Enkele wagens uit de verbannen Groep S:

Toyota MR2 (4WD & 500+ PK)

Lancia ECV:
          Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Audi Sport quattro RS002:

Opel Kadett 4x4:
            Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Vandaag op het menu: afgeblazen GT-projecten van Ferrari

De Ferrari 308 GT/M. Gebouwd voor deelnames in de IMSA, slechts 3 exemplaren gebouwd. De laatste hiervan voor een Nederlander met beschikbare onderdelen nadat het project was afgeblazen.
              Zijn er daar echt maar 3 van gebouwd? Lol, dan heb ik precies al veel chance gehad er 1 in het echt te zien

Comment

Zeder Z-250

Comment

Groep S kende ik al wel, maar ik wist niet dat de GTO Evoluzione daarvoor gebouwd was. Ik had altijd begrepen dat het 'gewoon' een groep B evo model was. Weer wat bijgeleerd! Ook de Kadett 4x4 kende ik niet.

Thanks for that!

Die Lancia ECV heeft trouwens nog een staartje gekregen. Een jaar later stelde Lancia de ECV 2 concept voor. Italians... You've got to love them!

Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk Berichten
                  Zijn er daar echt maar 3 van gebouwd? Lol, dan heb ik precies al veel chance gehad er 1 in het echt te zien
                  Er heeft er hier jaren één rondgezworven. (Waarschijnlijk dankzij die Nederlander die de laatste gekocht heeft.) Een Belgische handelaar in zeldzame klassiekers heeft ook jarenlang één te koop aangeboden in o.a. advertenties in de 'Classic & Sports Cars'.

Ik heb die wagen zelf ook al eens gezien op een klassiekerbeurs in Maastricht een paar jaar geleden. Echt een ruig ding!

Comment

Het hoeft ook niet altijd te gaan over op zichzelf staande modellen. Zelfs een Porsche 911 kan zeldzaam zijn! Een paar bijzondere 964 modellen:

Porsche 911 Carrera 4 RS: Van dit model zijn er slechts 20 exemplaren gemaakt. Tot op heden de enige RS Porsche met 4x4.

Porsche 911 Turbo S: Slechts 80 exemplaren, gebouwd voor homologatie voor GT racing maar ook om de overwinning in het Amerikaanse IMSA kampioenschap te vieren. Wel grappig dan dat de Turbo S nooit in de US is verkocht.

Porsche 911 RS 3.8: Een extremere RS met een groter blok en de bredere Turbo body. Ook dit model is ontstaan voor homologatie zodat men met bredere banden en meer downforce kon gaan racen. Er zouden 90 exemplaren van gemaakt zijn.

Porsche 911 Speedster: De 964 is tot op heden de laatste 911 waarvan er een speedster variant te koop was. Met 936 gebouwde exemplaren is ook dit model best zeldzaam te noemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                      Zeder Z-250

dat heb ik altijd een superknappe auto gevonden

Comment

Gebaseerd op een F512M, maar wat echt bijzonder is, die wagen had al een F1 versnellingsbak lang voordat Ferrari die zelf begon aan te bieden. Ik geloof dat die van Williams kwam.

En verder nog een heel arsenaal unieke/zeldzame modellen. Die collectie verdient eigenlijk een aparte thread!
                        die versnellingsbak kwam idd van Williams

rood: er was ooit een thread over zijn collectie dacht ik

Comment

een aangepaste XJ220 voor de sultan van brunei (zo had/heeft hij er enkele dacht ik)

Comment

Jaguar XJR15 straatversie

Comment

Zender Fact 4; een sportwagen van de Duitse tuner Zender... geen idee of er eigenlijk ooit daadwerkelijk exemplaren zijn verkocht

edith zegt dat er toch een aantal zijn verkocht

Comment

Voor de Sultan van Brunei werd er ook een speciale reeks F40's gebouwd in verschillende kleuren. Deze F40's hadden een lederen interieur en waren de enige RHD's

Comment

nog een aantal voor de sultan gebouwde Ferrari's:

Comment

De Amerikaanse sportwagen Cheetah, worden nu ook vrij veel replica's van gemaakt

Comment

Zijn speciale F40's waren wel leuk. Ik heb ooit ergens een artikel gehad (dat zal nu wel ergens in de kelder rondzwerven in mijn 'archief') over 'The Sultan's Garage'. Daar stond onder andere een witte F40 in. Die vond ik echt superknap! Maar ik wist niet dat die een lederen interieur hadden. Men heeft het trouwens altijd over de sultan, maar eigenlijk waren het vooral zijn broer prins Jefri en diens zoon die verantwoordelijk waren voor de enorme collectie. Die Jefri had ooit zelfs een jacht genaamd 'Tits' met 'Nipple 1 & 2' als bijbootjes.
                                      nog een aantal voor de sultan gebouwde Ferrari's:

Dit is de F50 Bolide. Leuk ontwerp, maar ze hebben die nooit echt gebouwd bij Pininfarina, toch niet voor Brunei in elk geval. De centen begonnen in Brunei toen 'op' te geraken. (Alles relatief, natuurlijk...)

Bentley Dominator (Bentley SUV, gebruikt onderdelen uit Range Rovers)

Ferrari F90 Speciale (Let op de Bentley Breaks op de achtergrond!)

Toevallig gevonden! Het lederen F40 interieur!

Comment

Zijn speciale F40's waren wel leuk. Ik heb ooit ergens een artikel gehad (dat zal nu wel ergens in de kelder rondzwerven in mijn 'archief') over 'The Sultan's Garage'. Daar stond onder andere een witte F40 in. Die vond ik echt superknap! Maar ik wist niet dat die een lederen interieur hadden. Men heeft het trouwens altijd over de sultan, maar eigenlijk waren het vooral zijn broer prins Jefri en diens zoon die verantwoordelijk waren voor de enorme collectie. Die Jefri had ooit zelfs een jacht genaamd 'Tits' met 'Nipple 1 & 2' als bijbootjes.

Dit is de F50 Bolide. Leuk ontwerp, maar ze hebben die nooit echt gebouwd bij Pininfarina, toch niet voor Brunei in elk geval. De centen begonnen in Brunei toen 'op' te geraken. (Alles relatief, natuurlijk...)

Bentley Dominator (Bentley SUV, gebruikt onderdelen uit Range Rovers)

Ferrari F90 Speciale (Let op de Bentley Breaks op de achtergrond!)

Toevallig gevonden! Het lederen F40 interieur!

die witte F40 was idd knap maar dat lederen interieur vind ik echt niet mooi wel leuk om eens met andere freaks van rariteiten wat te kunnen converseren

Ben je er zeker van dat die F50 nooit is gebouwd? er zijn immers vrij veel foto's toch van te vinden...

voor de 550 barchetta er kwam was er al een open versie van de 550 maranello voor de sultan gemaakt (of eigenlijk voor z'n broer zoals je terecht aanhaalt):

Comment

Het hoeft ook niet altijd te gaan over op zichzelf staande modellen. Zelfs een Porsche 911 kan zeldzaam zijn! Een paar bijzondere 964 modellen:

Porsche 911 RS 3.8: Een extremere RS met een groter blok en de bredere Turbo body. Ook dit model is ontstaan voor homologatie zodat men met bredere banden en meer downforce kon gaan racen. Er zouden 90 exemplaren van gemaakt zijn.

55 zijn er gemaakt

De helft 'gewone' exemplaren.
                                          De andere helft clubsports met rolkooi, brandblussersysteem, brandvrije kuipjes, aangepaste remmen en aangepaste koppeling.

3746cc met 300pk @ 6500tpm, mijn absolute lievelingswagen

dat heb ik altijd een superknappe auto gevonden
                                          Idem

Gemaakt door Bertone, met een 260pk V8 van Dodge erin.
                                          In '54 heeft deze de designprijs op het salon van Turijn gekregen.

Comment

Working...
                                          X